2021-09-17, 22:47
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ajdå. då har det gått längre än vad jag trodde. Har sett i denna tråd att många försvunnit efter att det blev legitimt att bespruta barnen så hoppades att de fick en "second thought" Men får hoppas att det inte är majoriteten som har de tankarna utan ett visst klientel.
Jag hör också mina egna barns berättelser om hur klasskamraterna med vaccinerade föräldrar säger att "mamma tycker inte att jag också skall få ta vaccinet", så det finns säkert alla sorters uppfattningar.
Citera
2021-09-17, 22:50
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag hör också mina egna barns berättelser om hur klasskamraterna med vaccinerade föräldrar säger att "mamma tycker inte att jag också skall få ta vaccinet", så det finns säkert alla sorters uppfattningar.
Svårt att inte tänka på Divide and conquer. Men låter bli så länge.
Citera
2021-09-17, 22:54
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Svårt att inte tänka på Divide and conquer. Men låter bli så länge.
Vi "anti-vaxxers" är ju väldigt få, så det finns nog inte många att divide... Kan bli fler när det nu handlar om ganska små barn iofs...
Citera
2021-09-17, 22:55
Medlem
Citat:
Folk kommer vakna förr eller senare. Min gissning är att de först måste märka att "vaccinerna" är mer eller mindre meningslösa.

Vaccinerna har gjort att medelåldern på IVA sjunkit från 61 år till 47 år och medelåldern för covid-döda sjunkit från 83 år till 73 år. Äldre och äldre-äldre har vaccinerat sig i betydligt större utsträckning än medelålders.
Citera
2021-09-17, 22:59
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Vaccinerna har gjort att medelåldern på IVA sjunkit från 61 år till 47 år och medelåldern för covid-döda sjunkit från 83 år till 73 år. Äldre och äldre-äldre har vaccinerat sig i betydligt större utsträckning än medelålders.
Om det nu har med det att göra, men visst är det också så att de flesta medelålders redan vaccinerat sig? Jag vet många som är yngre än jag som gjort det.
Citera
2021-09-17, 22:59
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Vi "anti-vaxxers" är ju väldigt få, så det finns nog inte många att divide... Kan bli fler när det nu handlar om ganska små barn iofs...
Handlar fortfarande om sjusiffrigt och ska de börja bespruta femåringar så kommer nog motståndet växa. ( hoppas jag)
Citera
2021-09-17, 23:00
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Hur kan de vara bra? Rätta mig nu för det känns som det går åt fel håll.
Citera
2021-09-17, 23:01
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Handlar fortfarande om sjusiffrigt och ska de börja bespruta femåringar så kommer nog motståndet växa. ( hoppas jag)
Det handlar om 12-15-åringar nu. Inte 5-åringar.
Citera
2021-09-17, 23:04
Medlem
Citat:
Hur kan de vara bra? Rätta mig nu för det känns som det går åt fel håll.

Vaccinmotståndet är större bland den yngre delen av befolkningen. Men siffrorna visar att vaccinet skyddar.
Senast redigerad av ClasZtefanYngwezon 2021-09-17 kl. 23:07.
Citera
2021-09-17, 23:06
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Det handlar om 12-15-åringar nu. Inte 5-åringar.
Ja det vet jag. Men eftersom det pratas om fem år och uppåt i Usa kommer det att komma även hit. Känns det som att då börjar motståndet på riktigt. ( Hoppas jag) Nu när det gäller 12 och uppåt så tror jag Media har någon rimlig förklaring som de flesta köper och så rullar det på.
Citera
2021-09-17, 23:10
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ja det vet jag. Men eftersom det pratas om fem år och uppåt i Usa kommer det att komma även hit. Känns det som att då börjar motståndet på riktigt. ( Hoppas jag) Nu när det gäller 12 och uppåt så tror jag Media har någon rimlig förklaring som de flesta köper och så rullar det på.
Om vi på något vis skall försöka hålla vetenskapsvinkel i den här tråden så, vad talar för att "vaccinera" barn och vad talar emot det?
Citera
2021-09-17, 23:12
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Vaccinmotståndet är större bland den yngre delen av befolkningen. Men siffrorna visar att vaccinet skyddar.

Citat:
Får ta det där i morgon märker jag. Är för trött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in