2021-09-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Alltså, du måste andas och tänka efter.

1. Det finns inte ens en snöbolls chans i helvetet att Hanif Bali blir åtalad för något alls
2. Det beror dels på att inga bevis har framlagts dels att även om det funnits bevis så finns det ingen lag som förhindrar ne person att be om en nakenbild på en 17-åring annat än under extrema omständigheter (som finns beskrivna typ porr och försäljning av bilder etc)
3. Det har aldrig varit avsikten från de som anmälde att det skulle gå till åtal så inte ens de har någon nytta av det. De har redan uppnått sitt mål. att han är borta från valet 2022.
4. Tyvärr har du en alltför stor tro på tangentbordskrigande. Det ör inte till så stor nytta IRL utan plattform. Dessutom är jag rätt säker på att Hanif nu vill ta hand om sig själv och familjen. Låt honom göra det

1. Bali kan mycket väl bli åtalad om flickan står på sig alternativt om åklagaren står på sig.

2. Tvärtom brukar "bild förfrågningar" mest handla om att utväxla minnen medan nakenbilder oftast är en form av kompromat. En nakenbild efterfrågas för att få en hållhake på personen och kunna skada personens hälsa (alla former av hälsa) eller utveckling (yrkesliv, utbildning, politik, m.m.).

3. Det vet du inget om. Väldigt ofta håller sådana där "internutredningscirkusar" med syftet att hindra polis eller åklagarutredningar. Antingen för att sopa saken under mattan eller för att skada personer alternativt rädda någons skinn.

4. Bali är inte en särskilt respekterad tangentbordskrigare, utan Bonniermedias support är han bara en random flashbackare som kopierar andra flashbackanvändares skrifter. Det är Bonniermedia och flashbacks användare som har den egentliga makten och inte Bali. Utan Bonnier media och flashback har inte Bali något inflytande alls.

5. Svara inte på detta inlägg för nu är det färdigflashbackat!
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sen definitivt körd som politiker.

Om man ska tro många postare här i tråden så är det redan kört så varför säga nej till 70 papp i månaden?
Citera
Medlem
myrdals avatar
Finns en intervju med flickan i HD och Sydsvenskan. Avslöjar några ganska dåliga detaljer för HB.
Citera
2021-09-17, 19:30
Medlem
Herostratoss avatar
Bonnier drevar i Expressen mot Bali. De låter hans fiender inom M komma till tals utan kritiska motfrågor.
Citera
2021-09-17, 19:32
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Om du hade lyssnat på hans podd, God Ton, så hade du möjligen haft en annan uppfattning. Vet inget om Twitter-Hanif men om man har lyssnat på honom i längre diskussioner om olika ämnen så framstår det klart och tydligt att han är både betydligt mer intelligent än genomsnittet och betydligt mer påläst och kunnig inom flera olika frågor än man upplever den genomsnittliga mediatyckaren som bereds utrymme att vädra sitt tyckande att vara. Han är dessutom rationell och resultatinriktad och inte emotionell med värdesignalerande som mål. Något som skiljer honom från majoriteten av politikerna i offentligheten idag och som gjort honom hatad av Värdegrundsfolket, som hellre låter hela Sverige brinna än riskerar något som kan tolkas som en mikroaggression av någon kränkt människa på ytterkanten.

Han är extremt emotionell på Twitter och beter sig som 15-åring, kanske därför han behöver en i sin egna emotionella ålder (och längd).
Citera
2021-09-17, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Oj! Bra där! Så då verkar det som att han ändå bett om nakenbilder av henne om de ändrat beskrivning på brottet!

Betyder ju att åklagaren måste sett bevis på att Hanif har bett om barnporr.

Om nu "någon" skickat nakenbilder till misstänkt! Hur vet man att det är bilder på den som anmält? Ska hon posera naken igen inför domstol?

Hur många kvinnor får inte dickpics fast de inte vill ha dem?
Bara för någon skickar bilder så blir inte mottagaren brottsling såvida det inte finns bevis på att misstänkt har bett om bilder...
Senast redigerad av Sine-metu 2021-09-17 kl. 19:37.
Citera
2021-09-17, 19:36
Medlem
***s avatar
Sydsvenskan verkar ha fått en intervju.

Citat:
Hanif Bali (M) anser sig vara utsatt för en politisk komplott. Flickan bakom sexanklagelserna känner sig också utnyttjad. I en intervju med HD och Sydsvenskan berättar hon nu för första gången om de senaste dagarnas mediestorm – och om relationen med den sjutton år äldre riksdagsledamoten.

https://www.sydsvenskan.se/2021-09-17/flickan-bakom-sexanklagelserna-han-skulle-fa-sina-foljare-att-rosta-pa-mig
Citera
2021-09-17, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Indicier...

Jag tror ingenting alls. OM uppgifterna stämmer så är det ju hur lätt som helst att bevisa om det har gjorts en polisanmälan eller ej.

Samma sak med kvinnans påstående. Finns det loggar på det påstådda så är det ju skitlätt att få tag på dessa. Om det inte går att påvisa sådana tvingas hon till muntlig bevisning.

Om det t ex. då även går att bevisa att uppgifterna från högerblaskan FT stämmer så sitter ju kvinnan risigt till eftersom typ all trovärdighet skjuts i sank när det kommer till en muntlig bevisning.
Men hallå, det där har klarlagts redan. Ja det gjordes en polisanmälan då för samma sak, MEN, inte av den aktuella flickan.
Citera
2021-09-17, 19:37
Medlem
Yaroshenkos avatar
Lite från Sydsvenskans/HD intervju med flickan:

I en intervju med HD och Sydsvenskan berättar hon nu för första gången om de senaste dagarnas mediestorm – och om relationen med den sjutton år äldre riksdagsledamoten
...
Hanif Bali övertalade henne att radera chatten på instagram och ville därefter att de skulle fortsätta på Snapchat, en app där meddelanden raderas automatiskt efter att de blivit lästa.

Men även om mycket av konversationerna är borta, säger hon sig ha gott om bevis.

– Han säger att han har gott om bevis på att han är oskyldig. Jag har också gott om bevis som visar att det inte är så, men det är inget jag vill dela med mig av nu. Men som sagt har jag gjort en polisanmälan. Det får komma fram då helt enkelt.

https://www.sydsvenskan.se/2021-09-17/flickan-bakom-sexanklagelserna-han-skulle-fa-sina-foljare-att-rosta-pa-mig (premiumartikel)
Citera
2021-09-17, 19:37
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Om nu "någon" skickat nakenbilder till misstänkt! Hur vet man att det är bilder på den som anmält?

Hur många kvinnor får inte dickpics fast de inte vill ha dem?
Bara för någon skickar bilder så blir inte mottagaren brottsling såvida det inte finns bevis på att misstänkt har bett om bilder...

Principen är att om mannen skickar bilder så är han skyldig till sextrakasserier
Om kvinnan skickar så är mannen skyldig till sextrakasserier
Citera
2021-09-17, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Principen är att om mannen skickar bilder så är han skyldig till sextrakasserier
Om kvinnan skickar så är mannen skyldig till sextrakasserier

Ja vi är så jämställda i detta landet. Samma är det med sexköp! Det är inte brottsligt att sälja sex...
Citera
2021-09-17, 19:39
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
Lite från Sydsvenskans/HD intervju med flickan:

I en intervju med HD och Sydsvenskan berättar hon nu för första gången om de senaste dagarnas mediestorm – och om relationen med den sjutton år äldre riksdagsledamoten
...
Hanif Bali övertalade henne att radera chatten på instagram och ville därefter att de skulle fortsätta på Snapchat, en app där meddelanden raderas automatiskt efter att de blivit lästa.

Men även om mycket av konversationerna är borta, säger hon sig ha gott om bevis.

– Han säger att han har gott om bevis på att han är oskyldig. Jag har också gott om bevis som visar att det inte är så, men det är inget jag vill dela med mig av nu. Men som sagt har jag gjort en polisanmälan. Det får komma fram då helt enkelt.

https://www.sydsvenskan.se/2021-09-17/flickan-bakom-sexanklagelserna-han-skulle-fa-sina-foljare-att-rosta-pa-mig (premiumartikel)

Han är rökt.
Tror polisens tekniker kan styrka hennes version utan större problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in