2021-09-17, 19:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Utan?
SSU:are
Citera
2021-09-17, 19:18
Medlem
Korv-Bajss avatar
Invandrare från Mellanöstern har det inte lätt i Sverige.
Om dom säger åt flickor att sätta på sig mer kläder så blir det gnäll om det.
Om dom då istället säger åt flickorna att ta av sig kläderna så blir det gnäll om det.
Citera
2021-09-17, 19:19
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Tycker det är intressant att folk i tråden generellt verkar uppfatta HB som en slipad och kunnig politiker. Är detta för att ni sympatiserar med hans åsikter eller har han framfört något som gjort att ni (du) fått den uppfattningen?

Är mest intresserad då min bild av HB är den motsatta. Oerhört okunnig och ger sig gärna in i diskussioner där han inte har den blekaste vad han pratar om. Liknelsen med duvan som spelar schack gör sig ständigt påmind när man tar en titt på hans twitterflöde.

Nu är det visserligen främst hans bristfälliga juridiska kunskaper jag har reagerat på samt hans oerhört dåliga omdöme att uttala sig bombsäkert om något utan att först ta tillfället i akt att prata med någon kunnig på Moderaternas riksdagskansli, men tycker ändå detta ger en ganska samlad bild.

Om du hade lyssnat på hans podd, God Ton, så hade du möjligen haft en annan uppfattning. Vet inget om Twitter-Hanif men om man har lyssnat på honom i längre diskussioner om olika ämnen så framstår det klart och tydligt att han är både betydligt mer intelligent än genomsnittet och betydligt mer påläst och kunnig inom flera olika frågor än man upplever den genomsnittliga mediatyckaren som bereds utrymme att vädra sitt tyckande att vara. Han är dessutom rationell och resultatinriktad och inte emotionell med värdesignalerande som mål. Något som skiljer honom från majoriteten av politikerna i offentligheten idag och som gjort honom hatad av Värdegrundsfolket, som hellre låter hela Sverige brinna än riskerar något som kan tolkas som en mikroaggression av någon kränkt människa på ytterkanten.
Citera
2021-09-17, 19:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Alltså, du måste andas och tänka efter.

1. Det finns inte ens en snöbolls chans i helvetet att Hanif Bali blir åtalad för något alls
2. Det beror dels på att inga bevis har framlagts dels att även om det funnits bevis så finns det ingen lag som förhindrar ne person att be om en nakenbild på en 17-åring annat än under extrema omständigheter (som finns beskrivna typ porr och försäljning av bilder etc)
2. Det har aldrig varit avsikten från de som anmälde att det skulle gå till åtal så inte ens de har någon nytta av det. De har redan uppnått sitt mål. att han är borta från valet 2022.
3. Tyvärr har du en alltför stor tro på tangentbordskrigande. Det ör inte till så stor nytta IRL utan plattform. Dessutom är jag rätt säker på att Hanif nu vill ta hand om sig själv och familjen. Låt honom göra det
Väl rutet!

Citat:
Ursprungligen postat av Davy
SD vill nog inte ha med honom att göra. Bali är mer intresserad av sig själv än partiet och politiken. Han är inte /Our Guy/.
Alla politiker är opportunister.
Citera
2021-09-17, 19:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesbergsjon
Jag tycker ur moraliska skäl att man inte ska tänka som dig .
Är man så gammal som Bali så skall man inte ge sig på 16 åringar men eftersom han är din idol så står ni väl för samma värderingar och har sådana åsikter sås om att en hel fotbollslag kan sätta på din dotter eller lilla syster sånt tycker du är helt ok ush 🤮🤮🤮🤮 såna människor har inget riksdagen att göra !!!!!
Hoppas detta va slutet för din idol Bali …
Bali kommer tillbaka, han landar alltid på fötterna.
Är du islamist? Sorry to break it to you men byxmyndighetsåldern i Sverige är 15.
Citera
2021-09-17, 19:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Blir en fin slant utan att lyfta ett finger ändå.

Sen definitivt körd som politiker.
Citera
2021-09-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Oj! Bra där! Så då verkar det som att han ändå bett om nakenbilder av henne om de ändrat beskrivning på brottet!

Betyder ju att åklagaren måste sett bevis på att Hanif har bett om barnporr.

Haha intressant att du lyckades tolka det helt fel - åklagaren utreder ju INTE om försök från Hanif har skett.

Dessutom har det aldrig varit talan om barnporr.
Citera
2021-09-17, 19:26
Avslutad
Han har ju inte gjort nåt..
Bara en liten flicka som blivit lite kär i balnefi.
Och han har sagt nej nej inte kom hit

Och alla får det till barnporr och fan vet allt.
Mycket konstigt
Citera
Medlem
Om Moderater hade kunnat tänka sig att fokusera lite mer på respekt för andra människor och lite mindre på "frihet" och egen egoistisk vinning hade det hjälpt en hel del i det här jävla landet
Citera
Medlem
Jamesbergsjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Bali kommer tillbaka, han landar alltid på fötterna.
Är du islamist? Sorry to break it to you men byxmyndighetsåldern i Sverige är 15.

Nä jag är inte Isamist! Jag är inte ens troende utan är Humanist ..
Hoppas det va slutet för 🐷Bali
En man i 40 års åldern skall inte fråga efter naken bilder från 16 åring…
Men det tycker du är ok eller ?
Citera
2021-09-17, 19:27
Medlem
Jamesbergsjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Han har ju inte gjort nåt..
Bara en liten flicka som blivit lite kär i balnefi.
Och han har sagt nej nej inte kom hit

Och alla får det till barnporr och fan vet allt.
Mycket konstigt

Finns ingen rök utan 🔥
Citera
2021-09-17, 19:27
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesbergsjon
Nä jag är inte Isamist! Jag är inte ens troende utan är Humanist ..
Hoppas det va slutet för 🐷Bali
En man i 40 års åldern skall inte fråga efter naken bilder från 16 åring…
Men det tycker du är ok eller ?

Du vet inte ens om han har gjort det, du berättar sagor nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in