2021-09-17, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så kan det vara. Det skriver även Fria Tider:

Det där sista är intressant, vad exakt för vänner är det frågan om

”En tid senare får Therese reda på att hon har blivit polisanmäld för så kallad grooming, det vill säga kontaktsökande med underåriga i sexuellt syfte. Hon tror att det var en grupp twittrande vänner till 17-åringen som drivit på och legat bakom anmälan."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Jag håller med dig. Men hon dömdes aldrig just för att man såg det som sarkasm antar jag. För mig var det grovt sagt. Fel att säga så oavsett.

Nej det står inget om sarkasm i lagen.

Däremot att det endast (i ganska extrema) undantagsfall kan tillämpas mellan 15-17.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det är ju bara att du slutar rösta på M. Konstigt att du gjort det hittills för du tycker så

Det där måste ha låtit mkt mer skärpt i ditt huvud.
Citera
2021-09-17, 19:03
Medlem
Tok-Franss avatar
Kan av vänster-svängen kallad, "hus-blatten" åkt dit på en "Honey trapp"?

Jag håller ofta med Bali i resonemanget. Men en person i Balis position måste agera proffesionellt.
Vad Bali är anklagad för, grundar sig i makt och sex.

Kultur och ursprung måste tas i beaktning.

Edit: han är inte Messias.
Citera
2021-09-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det här är bara något som statens köpta mainstreammedia har kokat ihop, för att krossa oppositionen inför nästa val.
Det är så jude-Bonniers fungerar.

Aftonbladet och Expressen har ganska snyggt glidit ur detta idag och försöka bädda för det oundvikliga d v s att det knappast kan bli fråga om åtal.(ens om en sådan förfrågan har skett)
Citera
2021-09-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesbergsjon
Hahahha Bali säger vad svenskar vill höra

Han kan bara kritisera men inte hitta lösningar …
Sluta va ledsen för att din ledare kan kanske vara en pedofil

Pedofil? Lär dig begreppen bättre. Är man 16 får man ta kuk i alla öppningar av ett helt fotbollslag om man vill.
Citera
2021-09-17, 19:05
Medlem
Kanske borde Moderata Ungdomsföreningen byta namn. Att säga att man är Muffare kan misstolkas då muff är slang för Kvinnligt könsorgan.
Citera
2021-09-17, 19:06
Medlem
antoneriks avatar
Det märks att moderater med inflytande vill göra sig av med Bali sedan länge. Vi ska minnas att moderaterna för inte så länge sedan hade Fredrik Reinfeldt som ledare. En man som tyckte det fanns plats för migranter eftersom det fanns så stora lediga ytor med skog i Sverige.

Jag hoppas innerligt att M sparkar honom och att SD rekryterar honom, gärna till en hög position där han ofta får möta sina forna partikamrater i debatter.
Citera
Medlem
Davys avatar
Dags för Hanif att raka av sig skägget och skaffa ett svenskt namn. Rättning i ledet!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesbergsjon
Hahahha Bali säger vad svenskar vill höra

Han kan bara kritisera men inte hitta lösningar …
Sluta va ledsen för att din ledare kan kanske vara en pedofil

Alltså om man vill få många röster så synliggör man problem som ”svenskarna” ser. Vilket Bali uppenbarligen gör. Det är inte att slicka nån röv. Det är att fånga upp problemen många känner i sin vardag. Fler politiker borde lyssna in vad medborgarna känner för problem.

Inte så att Hanif Bali blev populär utifrån hans utseende. Men för hans åsikter och synliggör t.ex. offer från våldtäktsmän som får 840.000.
Citera
2021-09-17, 19:08
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vågar jag mig på en gissning att du inte har alltför bra koll på hur det svenska häktningsförfarandet fungerar?

Att tidigare mål i övrigt skulle vara okända för åklagaren är helt uteslutet.

Nu visar du upp din okunskap igen, pinsamt.

Åklagaren har en skyldighet att göra denna bakgrundscheck av den som anmäler och det bekräftade den åklagaren att hon hade gjort och att hon kände till alla tidigare mål som den kvinnan varit MÄ i. Detta tog dock åklagaren med en klackspark, det var inget som fick henne att tvivla.
Citera
2021-09-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbagron
Okej. Det jag vill förbereda är att om Hanif Bali blir friad är att det kommer öka polarisering ytterligare.

M har inga anledningar till att stänga av Bali.

Vänstern kommer fortsätta med pedofil-argument. ”Det spelar inget roll om det är sant. Det är för jävligt ändå”.

Och få in en hämndlysten Hanif Bali med 150000 följare på Twitter kommer inte ta lätt mot de som lobbade för tajming av dessa anklagelserna. (Ario)

Som Chang Frick sa: ”De ska få samma bajskaramell mulat rätt upp i näsborrarna”.

Men allt är upp till domstolen och bevisen som lagts fram. Jag är den första som är villig att ta avstånd från Bali OM det är sant. Är det inte sant så stärks hans aktier för mig.

Alltså, du måste andas och tänka efter.

1. Det finns inte ens en snöbolls chans i helvetet att Hanif Bali blir åtalad för något alls
2. Det beror dels på att inga bevis har framlagts dels att även om det funnits bevis så finns det ingen lag som förhindrar ne person att be om en nakenbild på en 17-åring annat än under extrema omständigheter (som finns beskrivna typ porr och försäljning av bilder etc)
2. Det har aldrig varit avsikten från de som anmälde att det skulle gå till åtal så inte ens de har någon nytta av det. De har redan uppnått sitt mål. att han är borta från valet 2022.
3. Tyvärr har du en alltför stor tro på tangentbordskrigande. Det ör inte till så stor nytta IRL utan plattform. Dessutom är jag rätt säker på att Hanif nu vill ta hand om sig själv och familjen. Låt honom göra det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in