Citat:
Ursprungligen postat av
abbagron
Okej. Det jag vill förbereda är att om Hanif Bali blir friad är att det kommer öka polarisering ytterligare.
M har inga anledningar till att stänga av Bali.
Vänstern kommer fortsätta med pedofil-argument. ”Det spelar inget roll om det är sant. Det är för jävligt ändå”.
Och få in en hämndlysten Hanif Bali med 150000 följare på Twitter kommer inte ta lätt mot de som lobbade för tajming av dessa anklagelserna. (Ario)
Som Chang Frick sa: ”De ska få samma bajskaramell mulat rätt upp i näsborrarna”.
Men allt är upp till domstolen och bevisen som lagts fram. Jag är den första som är villig att ta avstånd från Bali OM det är sant. Är det inte sant så stärks hans aktier för mig.
Alltså, du måste andas och tänka efter.
1. Det finns inte ens en snöbolls chans i helvetet att Hanif Bali blir åtalad för något alls
2. Det beror dels på att inga bevis har framlagts dels att även om det funnits bevis så finns det ingen lag som förhindrar ne person att be om en nakenbild på en 17-åring annat än under extrema omständigheter (som finns beskrivna typ porr och försäljning av bilder etc)
2. Det har aldrig varit avsikten från de som anmälde att det skulle gå till åtal så inte ens de har någon nytta av det. De har redan uppnått sitt mål. att han är borta från valet 2022.
3. Tyvärr har du en alltför stor tro på tangentbordskrigande. Det ör inte till så stor nytta IRL utan plattform. Dessutom är jag rätt säker på att Hanif nu vill ta hand om sig själv och familjen. Låt honom göra det