2021-09-17, 16:33
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du en simpel lögnare. Det kan alla se här:

Min fetning.

Det finns hot, och det finns olaga hot. Du vill förstås gärna tänka att alla hot är olaga hot, men tyvärr. Såna som går och hotar folk likt du gör ska ha samma tillbaka.

Tja, om du anser att det är ett hot emot dig att du skulle behöva känna skam. Det finns en diagnos för sådana som dig, men detta är ingen psykologi tråd, så vi skippar det.

Och andemeningen i det jag skrev var just att de med, konstaterad, SARS-CoV-2 infektion inte behöver känna skam. Hade du det, våren 2020, då det var svårt att få PCR, och var blåst nog att inte ta en antikroppstest, när den var tillgänglig, så får du skylla dig själv!
Citera
2021-09-17, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Absolut, och få ta de fulla konsekvenserna av det också.

Och vad är det för konsekvenser som du ivrigt ropar efter då? Är det något vetenskapligt bakom, eller den vanliga bror duktig-mentaliteten som verkar sprida sig bland de nyttiga idioterna? Det är ett fint litet test i lydnad vi blir utsatta för. Det blir intressant att se om de vågar peta på grundlagarna också, för att se hur många mupp-jävlar som står bredvid och hurrar.

Det måste vara ett rekordlågt förtroende för dessa vaccin, när det inte räcker att bara vaccinera sig och hålla käft liksom. Man är alltså fortfarande livrädd, trots att man tagit vaccinet. Eller så är det någon pervers strävan efter rättvisa. Om jag minsann har tagit sprutan, du ska du också lyda.....Typisk svensk sosse-mentalitet, som inte skulle förvåna.

Och nej, jag är ingen ”antivaxxer”. Har t.om tagit första dosen mot Covid efter långt övervägande. Bokad för andra i nästa vecka. Känns fortfarande inte helt självklart dock. Hade Covid i tidigt skede. Fes ut det på ca 2 dygn. Inga problem efter det.
Citera
2021-09-17, 16:39
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Jag vet, det finns diagnoser och syndrom där sådant är vanligt. Men nu har vi kommit ifrån ämnet: om ovaccinerade behöver skämmas.
Min bäste herre (eller dam).
Skämmas bör man om man gjort något man anser vara moraliskt fel. Således bör ovaccinerade som låtit bli, trots att de anser att vaccinering vore det enda rätta, mycket riktigt skämmas. Skall vi anta att det är en försvinnande liten andel självspäkare som agerar på ett sådant vis?

Är man däremot övertygad om att det rätta är att låta bli bör man följaktligen inte skämmas för att man gjort så. Att inte dela den uppfattning som den breda massan bildat koncensus kring kan svårligen vara en god anledning att känna skam.

Diagnoser i all ära, men personligen föredrar jag att agera inom ramarna för min moraliska övertygelse, och lever således utan känslor av skam.
Arvsynd tror jag inte alls på så det kan vi ocksålämna därhän.
Citera
2021-09-17, 16:42
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Att drabbas kanske är vanligare bland ovaccinerade, jag vet inte. Men de som avlider i covid är just nu till störst del de vaccinerade.

Enligt SIR så ser det ut så:

Avlidna september IVA: 16,7% ovaccinerade, 50% fullvaccinerade och 33,3% okänt.

De som avlider utanför IVA är de sköraste och/eller äldsta. De är med största sannolikhet till största del vaccinerade.

Så de flesta som avlider är vaccinerade.

I augusti såg det dok annorlunda ut på IVA och även en till förskjutning mot ovaccinerade sågs i juni och juli där.

Även har bara 6 personer registrerats avlidna på IVA i sep.

Dom med okänd status kan vi nog placera i facket ovaccinerade.

90 % av dom som brukar avlida är vaccinerade. Då är det självklart att många av dom som avlider är vaccinerade.
Om dom 10% ovaccinerade står för hälften av dödsfallen och dom 90% vaccinerade för resterande så talar det att vaccinen fungerar bra.

Med mina skrala mattekunskaper så får jag det till ca: 10 gånger högre risk att avlida som ovaccinerad vid en 50/50 fördelning på dödsfallen.

Vad tror du dödstalen hade varit om vi inte vaccinerat 90%

Det är bara att vänja sig vid detta.
Det är den nya influensan och det kommer bli mildare med tiden.

Vi har haft en del duster om antalet avlidna i influensan per år och jag hävdar fortfarande att mellan 500-4000 dör direkt och indirekt av den varje år.
Titta på peaken i överdödlighet historiskt runt influensatoppen så ser du. Skillnaden är att det inte testas på vårdboenden osv och att det inte står i dödsattesten.
Citera
2021-09-17, 17:04
Medlem
sherms avatar
Citat:
Tja, om du anser att det är ett hot emot dig att du skulle behöva känna skam.
Att du tycker jag att behöver känna skam får dig endast att framstå som ett jävla mähä.

Citat:
Det finns en diagnos för sådana som dig, men detta är ingen psykologi tråd, så vi skippar det.
Finns en "diagnos" för dig med: du är en clown.

Citat:
Och andemeningen i det jag skrev var just att de med, konstaterad, SARS-CoV-2 infektion inte behöver känna skam. Hade du det, våren 2020, då det var svårt att få PCR, och var blåst nog att inte ta en antikroppstest, när den var tillgänglig, så får du skylla dig själv!
Odiagnosticerad och har ingen skam. Vad ska du göra åt saken, din fjant? Du är en sån jävla nolla.
Citera
2021-09-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja tydligen mer humant än att de får allvarlig covid
Jo men de får ju inte det ! därav att förskolor o skolor aldrig stängdes det var konsensus !
Citera
2021-09-17, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Vi har haft en del duster om antalet avlidna i influensan per år och jag hävdar fortfarande att mellan 500-4000 dör direkt och indirekt av den varje år.
Snarare från 1500 och uppåt, bara att kolla hos Socialstyrelsen. Men det är ok tydligen och inget som kräver några åtgärder, vilket är rimligt. Den enda anledningen till att man alls bryr sig om covid är att belastningen på vården är större, inte att människor dör av det.
Citera
2021-09-17, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Allt det jag skriver brukar stämma. Att det dör folk i andra sjukdomar eller olyckor förminskar inte det faktum att covid19 är en pandemi. Ett smittsamt virus sprider sig världen över och orsakar död och elände.

Argument som att människor "dör ändå" i andra saker är ju totalt irrelevant och hjärndött om något.
Återkom om du kan nämna någon smittsam sjukdom som leder till mer lidande och död än covid19 just nu. Historiskt har vi ju haft pesten, TBC osv, men nu tror jag covid19 är i särklass värst.
Äää nej du har inte haft många rätt, trots all dynga du förpestat tråden med under flera års tid. Men ett rätt till idag; det stämmer att corona är en pandemi.

Att vi dör ändå är inte ett argument utan ett faktum. Vissa av covid vissa av annat. För att reducera ex död i cancer, hjärt-kärl sjukdomar krävs andra såklart en annan typ av hjärndöda, frihetsberövande, samhälls- och kapitalförstörande åtgärder/restriktioner jmf med det som världen haft map covid. Om vi ska ha samma hysteriska perspektiv på död pga av dessa "sjukdomar" som många haft avseende covid, kan man ex börja med att förbjuda alkohol, cigaretter, godis, bilar osv osv .
Citera
2021-09-17, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Så om jag med anledning av min trosuppfattning inte tänker ta sprutan så är det OK? Men om någon på strikt vetenskaplig grund väljer att avstå så skall h*n skämmas? Är det korrekt uppfattat?

Undrar om Jehovas vittnen får lov att ta sprutan?

De får inte genomgå blodtransfusioner.
Citera
2021-09-17, 17:11
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Vad tror du dödstalen hade varit om vi inte vaccinerat 90%
De hade om något varit lägre ifall vi hade nöjt oss med att vaccinera riskgrupperna. Då hade friska människor inte behövt sätta livet till pga av vaccinskador, blodproppar med mera.
Citera
2021-09-17, 17:14
Medlem
Trots högre risk för barn att få hjärtflimmer av sprutan så ska barn mellan 12-15 nu också vaccineras: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWvE1z/vaccin-for-barnens-skull--eller-nagon-annans
Citera
2021-09-17, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det skulle vara intressant att se statistik för vaccinerade/ovaccinerade när de testar sig.

Det vi vet är att vi testar mer och mer och att andelen positiva tester sjunker och ligger nu på 2,9%.

Det som skulle vara intressant vore att få reda på hur många tester det görs per 100.000 ovaccinerade och per 100.000 vaccinerade samt hur stor andel av proven som är positiva för respektive grupp.

Din tes verkar vara att vaccinerade testar sig i lägre omfattning - varför?

Det kan ju lika väl vara så att de som vaccinerat sig testat sig flera gånger både innan och efter - de har ju trots allt tagit sig tid för att vaccinera sig två gånger.

Varför skulle de som skiter i att vaccinera sig vara bättre på att testa sig vid symtom? Det finns ju data på att det är i utanförskapsområden där vaccineringsgraden är lägre - varför skulle testfrekvensen vara högre i dessa områden?

Jag vågar sätta pengar på att i områden där vaccinationsgraden är låg så är även testfrekvensen låg.
Där vaccinationsgraden är låg så ärr det granteraterat så att testfrekvensen är låg. Det är 100 på hundra på. Tyvärr är det svårt att nå ut till alla grupper om information om coronan, de lyssnar och läser väl annan media är den svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in