2021-09-17, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag tror inte att Ebba kommer att vinna tvisten. Man trodde det från början för att det kändes så osannolikt att en partiledare skulle stämma utan ordentligt på fötterna.

Dock tycker jag att det verkar så nu. Jag tror att hennes fall kommer att bli att hon bekräftade att hon fått Esbjörns brev, och att hon säger att hon inte kommer att genomföra köpet om han inte vill.

Jag har svårt att rätten inte kommer att se det som att hävningsförklaringen är mottagen och godkänd. Det faktum att hon inte fullföljer betalningen är ytligare ett tecken på att hon accepterar hävningen. I synnerhet som det tydligt står i kontraktet att köpebrevet överlämnas när betalningen är fullgjord.

Jag tycker oxå det är konstigt att hon stämmer för bättre rätt. En annan framställan hade varit så mycket mera logisk.

Ebba säger själv helt apropå att hon handlat i god tro. Tror du det skulle gå att bevisa att hon handlat i ond tro?

Jag tror du har rätt om att hävningen, och att det är ett nytt avtal är en väg ut för tingsrätten, där de måste vara svårt att visa hur lite de tror på KDs partiledare i domskäl.

Vi ser helt olika sorters parter. Ebba Busch som utan skam kan framföra vad som helst när som helst, förtal och illvilligt skvaller om folk. En sak vi inte är vana med från en person som är partiledare för ett kristet parti.

I domstol kan man under inga omständigheter kränka motparten eller dennes vittnen. Man håller god ton. Nu har Ebba Busch underlättat för team Esbjörn genom att själv visa vad hon är för person, och då kan man hänvisa till det, för att styrka hur utsatt Esbjörn har varit med henne som "köpare".

Ebba Busch talan var inte ämnad för huvudförhandling. Den skulle skrämma Esbjörn till att ge henne ett köpebrev. Det är därför diskussionen bland jurister blir så svår, för ingen fattar. Min slutsats är att när jag inte fattar, då är det en skräpinlaga. Så kaxig är jag.
2021-09-17, 13:10
Medlem
Så där ja !

Det gick bra att betala sig ur denna uppståndelse.

Glömt till valet 2022 till vänsterfolks besvikelse.
2021-09-17, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Hjälp mig att spekulera. Om jag hade varit part i en diskussion om vad jag tycker är rätt summa, hade jag krävt 140.000, där motpartens ska betala ideellt skadestånd för att slippa offentligheten. Sen så tycker jag att folk som tigger om stryk, ska få det.
Nu spekulerar jag bara, men jag tror att nivån är enligt praxis och tidigare domar i liknande fall. Virtanen tänker jag på. Så det belopp som varit upp på 100 K är nog vad yrkandet legat på. Olsson vet ju också att det ligger i det häradet. Nu har parterna ingått en förlikning så det är givet så att Binninge fick ge efter något, men med tanke på hans position så handlar det inte om mycket.
2021-09-17, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Nu spekulerar jag bara, men jag tror att nivån är enligt praxis och tidigare domar i liknande fall. Virtanen tänker jag på. Så det belopp som varit upp på 100 K är nog vad yrkandet legat på. Olsson vet ju också att det ligger i det häradet. Nu har parterna ingått en förlikning så det är givet så att Binninge fick ge efter något, men med tanke på hans position så handlar det inte om mycket.
Vad är Binninges ”position”?
2021-09-17, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad är Binninges ”position”?
I förhandlingen med Ebba ang skadeståndet mycket bra. Man brukar prata om förhandlingsposition, men det är inget du har kunskap om lille vän.
2021-09-17, 13:54
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Vem tror du hade bäst förhandlingsläge och varför hade Binninge eld i baken?
Tror inte en advokat använder sig av utpressning och det behövdes nog inte heller.

Binninge är inte advokat och behöver inte rätta in sig i det regelverket. Faktum är att Binninge försökte med utpressning via Expressen, snarare än att jobba med de juridiska verktyg som finns.
2021-09-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Binninge är inte advokat och behöver inte rätta in sig i det regelverket. Faktum är att Binninge försökte med utpressning via Expressen, snarare än att jobba med de juridiska verktyg som finns.
Binninge företrädes av advokat Fredric Wikman på Hurtig & Partners.
2021-09-17, 14:15
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Binninge företrädes av advokat Fredric Wikman på Hurtig & Partners.

My bad. Såg inte att ni diskuterade förtalet.
2021-09-17, 14:31
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast de sitter tre personer runt ett bord i ett kök. Rekommendationerna var att vi inte skulle träffa människor över 70-år alls. Inte ens utomhus.Definitivt inte inomhus.

Hur menar du att det medvetet inte känns som ett slag i ansiktet på de människor över 70-år som följt hur vi ska leva. Det vill säga inte träffat någon på över ett år. Inte sina barn eller barnbarn. Inte vänner, inte någon. Att veta att partiledare Ebba kramas med äldre äldre i syfte att lura sv dem deras hus.

Om du inte vet det så har Esbjörn nya advokaterna som företräder honom i rätten. Ebba förtalade Esbjörns ombud ser du. Men om du undrar om Esbjörns nya ombud ska ta upp det. Så tror jag inte det. Det är inget som påverkar det juridiska här i Sverige. Hade Ebba däremot gjort samma sak i Norge under sommaren 2020, så hade det varit straffbart och hon hade haft ännu en pågående rättslig process.
.

Du är ju fullständigt sjuk i huvudet.
Om hon hade gjort samma sak i Norge?
Vilken sak?
Vad har det med saken att göra?
Vad har lagar i Norge, Afghanistan eller Nordkorea och om någon av parterna hade blivit straffade i dessa länderna för något som de har gjort i Sverige med denna fastighetsaffären att göra?

Du är en av de värsta hatpredikanterna i denna tråden som bara skriver lögner, hur står du ut med dig själv.
2021-09-17, 14:34
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det hon har visat är att hon är villig att sätta sig själv hur djupt i skiten som helst trots konsekvenserna, bara för att eventuellt kunna bibehålla stoltheten.

En riktig ledare står upp för sin rätt, ryggradslösa politiker har vi för många av.

Ebba har visat att hon inte är att leka med i denna fastighetsaffären.
2021-09-17, 14:38
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Om inte ers högfärdighet Ebba Busch har minst två meter långa armar eller fingrar när hon satte fingret på punkten där hennes offer skulle skriva på avtalet så respekterade hon inte avståndet. Långfingrad har hon visat sig vara men inte så långa fingrar väl?

Det vore väl märkligt att Ebba skulle visa Esbjörn hänsyn när hennes handhavande visat på en anmärkningsvärd hänsynslöshet. Från lögnen att inte fullfölja till det i själ och hjärta begångna grova förtalet.

Om Ebba sänker sig så lågt att hon begår grovt brott för att hon inte kan hantera sina sjukliga begär så ska du inte föröka tuta i någon att hon hade ett uppehåll i begäret när hon hade fått Esbjörn på gaffeln.

Varför det är relevant är för att det styrker att Ebba "går över lik" för att få din vilja fram.
Ebba är en ful och falsk jävel.

Med tanke på att det finns mer än ett kontrakt så måste man inte peka på ett kontrakt som ligger framför Esbjörn. Intelligenta kvinnor som Ebba håller upp sitt eget och pekar på det.

En idiot som du hade givetvis kravlat dig över bordet för att peka på Esbjörns. Det är tack vare idioter som dig som det behövdes rekommendationer, vi andra förstår hur man håller avstånd.
2021-09-17, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
En riktig ledare står upp för sin rätt, ryggradslösa politiker har vi för många av.

Ebba har visat att hon inte är att leka med i denna fastighetsaffären.
Det som är fint med E*ba är att hon vågar servera sig själv på ett silverfat , utan att säga ett enda ord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in