2021-09-17, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Om ord står mot ord så blir det nog ingen fällande dom.

Fällande dom rättsligt sett är nog ganska osannolikt utifrån vad vi vet om ärendet. Däremot är det ju utifrån perspektivet huruvida hans beteende varit olämpligt eller ej av begränsad betydelse om han fälls för brott eller ej. Ett beteende kan vara ytterst olämpligt utan att det för den delen är brottsligt.
Citera
2021-09-17, 13:29
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Om det inte är inspelat någonstans och Hanif Bali förnekar det, så har det inget värde alls egentligen.
Nej, inte för att få honom fälld i en rättegång. Men hans belackare, vilka är många, lär väl köra "vi tror på barnet!".
Citera
2021-09-17, 13:29
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Kom in i matchen nu tokstolle. Förstår du att det finns människor som gör goda gärningar utan baktankar att få betalt på något sätt?
Ja, när påstod jag att sådana inte finns?? Jag har redan frågat dig detta men du vägrar svara.
Citera
2021-09-17, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaskarlsson
Haha inte ens chans.

Facebook lämnar enbart ut sådant om det är minst 2 års fängelse i straffskalan vilket det knappast är på detta brottet.
Har du källa på det?
https://www.dn.se/sverige/facebook-lamnar-ut-mer-data-till-svensk-polis/

Och gärna källa på att detta ska ha utspelat sig på facebook också.
Senast redigerad av Blalotus 2021-09-17 kl. 13:32.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Nej, inte för att få honom fälld i en rättegång. Men hans belackare, vilka är många, lär väl köra "vi tror på barnet!".

Och så resonerar ofta rätten också, vi tror på kvinnan.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Om Hanif Bali vore vit man i medelåldern hade han redan försvunnit från moderaterna. Men moderaterna verkar hålla honom kärt. Han gör deras skitjobb i det blåbruna träsket där HB har en icke obetydlig skara som följer honom.

Hanif Bali är bland annat störst på Twitter av alla svenska politiker och opinionsbildare (bortsett från Greta Thunberg):

(FB) Hanif Bali (M) anklagas för olämpligt sexuellt beteende mot flicka under 18 år.

så det är klart att han har ett värde för Moderaterna.
Citera
2021-09-17, 13:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Män i offentligheten som begått sexuella övergrepp hänvisar nästan alltid till en komplott av något slag. Det är också extremt sällsynt att någon erkänner sig skyldig.

Förundersökningar leder i de flesta fall till att inget åtal väcks. När ord står mot ord ( som M kommit fram till i sin utredning) så förlorar alltid brottsoffret.

Frågan var ju dock om M kommer att få betala ett högt pris om de låter Bali kandidera och både jag och den användare du citerar menar att det beror på vad utredningen visar.

Hur sexualbrott i allmänhet utreds, hur många som frias och fälls, bevisning, etc. är väl aningen OT i den här tråden, men det är väl alldeles utmärkt att åtal sällan leder till fällande dom om bevisning saknas, eller?
Citera
2021-09-17, 13:32
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotronix
Jag har sökt på "Ganman" i denna tråd men förvånansvärt nog hittade sökfunktionen inget, så jag lägger in detta:

https://www.facebook.com/jens.ganman/posts/10158578188563251

Ursprungligen postat av Jens Ganman
Ni kanske tycker att dagens paj skulle ha handlat om Hanif Bali.
Det finns ett specifikt skäl till att jag inte berör ämnet just nu.
Men det kommer mer sen.
Mycket mer.

Det blev ju knappast klarare av det. F_n vet vad som pågår.

Något nytt från Ganman?
Citera
2021-09-17, 13:33
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Ja, när påstod jag att sådana inte finns?? Jag har redan frågat dig detta men du vägrar svara.

Jösses, läs dina egna inlägg. Du är uppenbarligen en jubelidiot som inte ens försöker vara hederlig i debatten.

Men då är du med på då att Bali mycket väl kan ha hjälpt kvinnan med läxorna för att han ville göra en god gärning, vilket även jag gör.

Prova att göra något liknande själv, kanske hjälpa en gammal dam eller något. Du kanske t.o.m. börjar gilla dig själv då.
Citera
2021-09-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
1. Skicka ett pm om du vill ha privata diskussioner med någon.

2.Det är skillnad på att hävda någons oskuld när de nekar jämfört med någon som erkänt.

!: jag avgör själv om jag vill skriva i pm
2: nu svarar du på en annans svar och det är därför jag inte ville ha någon annans svar när jag skrev till dig, det blir helt snurrigt och fel
Citera
2021-09-17, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Män i offentligheten som begått sexuella övergrepp hänvisar nästan alltid till en komplott av något slag. Det är också extremt sällsynt att någon erkänner sig skyldig.

Förundersökningar leder i de flesta fall till att inget åtal väcks. När ord står mot ord ( som M kommit fram till i sin utredning) så förlorar alltid brottsoffret.

är man brottsoffer även om ett brott inte begåtts ?
Citera
2021-09-17, 13:36
Medlem
Citat:
– Det är ju inte en tonåring på glid detta utan en fullvuxen karl som dessutom är riksdagsledamot. Men som på sin höjd åthutas som en ostyrig tonåring. Vi andra hade kastats ut omedelbart, säger en kritisk riksdagsledamot till SVT Nyheter.

Citat:
Alla som kandiderar eller innehar förtroendeuppdrag för Moderaterna måste skriva under en så kallad kandidatförsäkran. I denna står bland annat att ”jag bör ta ’time out’” om jag befinner mig i en rättsprocess som riskerar att störas, eller om den riskerar att undergräva mina möjligheter att behålla mitt förtroende”.

Bye bye Hanif!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in