2021-09-17, 13:17
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
För att jag inte tror blint på vad HB säger? Skaffa dig lite självinsikt.

Halmgubbe igen. Nej inte för att du är kritisk mot Bali men för att du helt saknar förståelse för att det finns människor som gör goda saker utan egen vinning.
Citera
2021-09-17, 13:18
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Han känns dock inte som en sån person som utstrålar godhet och snällhet. Hela hans politiska karriär är baserat på att just vara en självgod, kaxig och hård individ. Inte mycket av förståelse, empati eller diplomatisk tillvägagångssätt i hans attityd.

Att han då helt plötsligt skulle vara en "jesus" bakom stängda dörrar är lika sannolikt som att Jesus kommer återuppstå

Det är Bali vi pratar om här, inte Jonas Sjöstedt liksom haha

Ps. Jag är så långt från vänster man kan komma, men komigen, lite vett i skallen har man trots allt.

Jo han utstrålar godhet och en god människa kritiserar onda saker vilket Bali gör.
Citera
2021-09-17, 13:18
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Politik, kanske? I den här podden presenterar hon sin syn på hur moderat politik ska kunna utvecklas i framtiden, bland annat med lite brandfacklor som att sexköpslagen borde kunna mjukas upp. Podden gjordes i januari, då hon var 16 år. Hon är ganska artikulerad faktiskt och verkar inte vara någon dumbom.

https://poddtoppen.se/podcast/1463215688/samtal/anastasia-sofla

Läs tråden för i helvete vi har redan avhandlat detta och det är inte politik som har diskuterats mellan Hanif och tjejen utan de har privat pratat på en personlig nivå med inslag av "läxhjälp". Detta är redan bekräftat av alla parter.
Det är just det här med att han gått från politik till privat snack som vi diskuterar nu.

Häng med i matchen nu för fan
Citera
2021-09-17, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det beror givetvis på vad som framkommer i förundersökningen. Om det blir uppenbart att han varit utsatt för en komplott med falska anklagelser så kan det tom. stärka hans kandidatur.
Ingen inom svenskt rättsväsende tror på komplotter och konspirationsteorier. Det är inte ett försvar, rättslig eller utom rättsligt, som kan rädda Hanif Balis skinn.

Han måste vara ännu listigare Lamberz för att klara sig ur den knipan det innebär, att bli ertappad som ful gubbe.
Citera
2021-09-17, 13:19
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Halmgubbe igen. Nej inte för att du är kritisk mot Bali men för att du helt saknar förståelse för att det finns människor som gör goda saker utan egen vinning.
Varför tror du att jag gör det? Förklara dig istället för att påstå att andra använder halmgubbar.
Citera
2021-09-17, 13:20
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Varför tror du att jag gör det? Förklara dig istället för att påstå att andra använder halmgubbar.

Därför att du inte tror att det finns människor som gör goda saker utan egen vinning.
Citera
2021-09-17, 13:21
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Hans c:a 4000 personkryss motsvarar 1,9% av 212000 röster som M fick i S-län.
Det räckte inte för att bli personvalsinröstad för det krävs 5% så han blev inröstad för att han fanns med på riksdagslistan.
Det är möjligt han har fler fans nu men har svårt att tro han blir invald via personröster för det krävs ungefär 12-15000 kryss om han ens hamnar på listan.

Visst, men min poäng var att det inte direkt verkar vara så att Bali är impopulär bland M-väljare. Jag vet inte riktigt hur man ska kunna bedöma någons popularitet bland de egna väljarna om man inte ser till andelen personkryss jämfört med andra kandidater eller gör någon form av opinionsundersökning.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Man kan fråga sig varför en man som Bali får för utbyte med att kommunicera med en flicka på 15 år.
Vad har dom pratat om? Hästar..skateboard..ungdomsmode..tik tok..smink..hårfärgning..goda tuggummi..epa traktorer..mopeder.
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Lyssna på hennes pod så får du en helt annan bild av henne och hennes politiska visioner.
I din värld är man 16 år och Tjej så är man dum i huvudet ?

Jag tycker hon verkar framåt och driven.

Politik. Hon är mycket politisk intresserad och verkar rätt så intelligent och kunnig för sin ålder.
Citera
Medlem
vaianxs avatar
Vad ska man förvänta sig? Det är så här Sverige blivit dom senaste åren....
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Om ord står mot ord så blir det nog ingen fällande dom.
Låter nästan troligast, att det är ord mot ord. Om Bali vet att det i meddelandehistoriken finns sådant som kan tolkas som att han ber om nakenbilder av henne, ens på skämt, så skulle han inte nekat så kategoriskt till att han på "något sätt" bett om opassande bilder. Hon skulle då kunna visa Aftonbladet något sånt skämtmeddelande från honom och så vore hans trovärdighet körd.

Om hon däremot säger att Bali per telefon bad henne skicka bilder, då kan inte Bali motbevisa det och hon kan knappast bevisa det.
Citera
2021-09-17, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Om ord står mot ord så blir det nog ingen fällande dom.
Den formuleringen gällde ju moderaternas egna utredning.

Polisen kommer ha tillgång till allt dvs loggar, raderade konversationer osv.
Citera
2021-09-17, 13:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du försvarar Hanif Bali, men du framför att du hatar moderaterna.

Det är just det som är min poäng, med att de som gillar Hanif Bali är inte riktiga moderater.
Jag gillar inte Hanif Bali. Hade det funnits bevis hade jag varit skadeglad. Men som läget är nu så är det mest sannolika att han är oskyldig. Vilket givetvis kan komma att ändras om det dyker upp verkliga bevis.

Men jag välkomnar verkligen åklagarens utredning. För det enda vi sett hittills är en organiserad kampanj på sociala medier, vars enda taktik verkar vara att kontinuerligt spamma obevisade påståenden. I förhoppning att nytillkomna läsare skall tro att detta är en sanning. Denna kampanj gör att jag mer lutar åt att han är oskyldig. För om det verkligen fanns bevis så borde man klistra upp dessa över hela nätet. Det hade jag gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in