Citat:
Jag tror inte att Ebba kommer att vinna tvisten. Man trodde det från början för att det kändes så osannolikt att en partiledare skulle stämma utan ordentligt på fötterna.
Dock tycker jag att det verkar så nu. Jag tror att hennes fall kommer att bli att hon bekräftade att hon fått Esbjörns brev, och att hon säger att hon inte kommer att genomföra köpet om han inte vill.
Jag har svårt att rätten inte kommer att se det som att hävningsförklaringen är mottagen och godkänd. Det faktum att hon inte fullföljer betalningen är ytligare ett tecken på att hon accepterar hävningen. I synnerhet som det tydligt står i kontraktet att köpebrevet överlämnas när betalningen är fullgjord.
Jag tycker oxå det är konstigt att hon stämmer för bättre rätt. En annan framställan hade varit så mycket mera logisk.
Ebba säger själv helt apropå att hon handlat i god tro. Tror du det skulle gå att bevisa att hon handlat i ond tro?
Dock tycker jag att det verkar så nu. Jag tror att hennes fall kommer att bli att hon bekräftade att hon fått Esbjörns brev, och att hon säger att hon inte kommer att genomföra köpet om han inte vill.
Jag har svårt att rätten inte kommer att se det som att hävningsförklaringen är mottagen och godkänd. Det faktum att hon inte fullföljer betalningen är ytligare ett tecken på att hon accepterar hävningen. I synnerhet som det tydligt står i kontraktet att köpebrevet överlämnas när betalningen är fullgjord.
Jag tycker oxå det är konstigt att hon stämmer för bättre rätt. En annan framställan hade varit så mycket mera logisk.
Ebba säger själv helt apropå att hon handlat i god tro. Tror du det skulle gå att bevisa att hon handlat i ond tro?
Jag tror du har rätt om att hävningen, och att det är ett nytt avtal är en väg ut för tingsrätten, där de måste vara svårt att visa hur lite de tror på KDs partiledare i domskäl.
Vi ser helt olika sorters parter. Ebba Busch som utan skam kan framföra vad som helst när som helst, förtal och illvilligt skvaller om folk. En sak vi inte är vana med från en person som är partiledare för ett kristet parti.
I domstol kan man under inga omständigheter kränka motparten eller dennes vittnen. Man håller god ton. Nu har Ebba Busch underlättat för team Esbjörn genom att själv visa vad hon är för person, och då kan man hänvisa till det, för att styrka hur utsatt Esbjörn har varit med henne som "köpare".
Ebba Busch talan var inte ämnad för huvudförhandling. Den skulle skrämma Esbjörn till att ge henne ett köpebrev. Det är därför diskussionen bland jurister blir så svår, för ingen fattar. Min slutsats är att när jag inte fattar, då är det en skräpinlaga. Så kaxig är jag.