2021-09-17, 12:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Finns det nån Källa på att CL skulle bott i Kramfors runt 87? Och nämns det nån bil i Evamordet ? Pudelfrillan är väl insatt detta fall, och kanske kan svara nåt på detta .

Nej det finns inget samband mellan dessa mord enligt mig.
Citera
2021-09-17, 12:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Cendrefärgat fylligt hår är allt vi har att gå på och precis som Xeitum säger så är centrefärgat ett rätt så flytande begrepp. Tyvärr matchar beskrivningen många kandidater.

Nu åker vi alla på en mina utlagd av dig Thord.
Vart har du fått cendrefärgat ifrån? "det är allt vi har att gå på" skriver du. Nu börjar du läsa lika slarvigt som Ugglan gör. Faktum är att mannens hår var ljust enligt artikeln.
Försöker du medvetet att skapa en trådsanning här eller vad är det frågan om?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-17 kl. 12:29.
Citera
2021-09-17, 12:27
Medlem
kanske hade en pudelfrisyr
Citera
2021-09-17, 12:30
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ljust "fylligt" hår enligt vittnet.
Ok, rätt stor skillnad jämfört med lockigt då.

Du reagerade ju också på förskjutning i beskrivningen av hårfärg från ljust till cendréfärgat. Kan ju hamnar helt fel om man då börjar prata om krullhåriga med cendré.
Citera
2021-09-17, 12:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baraskojaren
kanske hade en pudelfrisyr

Nej pudelfrillor var inne på 80-talet.
Citera
2021-09-17, 12:31
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Nu åker vi alla på en mina utlagd av dig Thord.
Vart har du fått cendrefärgat ifrån? det står att håret var ljust i artikeln.
Försöker du medvetet att skapa en trådsanning nu eller vad är det frågan om?

Jag får faktiskt ta och göra en riktig pudel.

Mannen hade varken självfall eller cendrefärgat hår. Jag beklagar att dessa uppgifter kommit in i tråden. Men varifrån har jag fått att färgen var cendré. Ja, svaret på det Pudelfrillan är att precis som du gled från fyllig till självfall så gled du från ljust till cendré. Så jag åkte på en dubbelmina. Jag vill ju inte läsa dina inlägg, men jag beklagar att jag inte faktagranskade dig hårdare. Jag borde ha hållit mig till källan och inte trott att du skrev sanningen. Förlåt!

Citat:
Det här kan vara viktiga vittnesiakttagelser!

Intressant beskrivning: ljust fylligt hår (självfall) inte "platt" hår med andra ord.
PL har just vad man skulle kunna beskriva som cendrefärgat fylligt hår.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-09-17 kl. 12:33.
Citera
2021-09-17, 12:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag får faktiskt ta och göra en riktig pudel.

Mannen hade varken självfall eller cendrefärgat hår. Jag beklagar att dessa uppgifter kommit in i tråden. Men varifrån har jag fått att färgen var cendré. Ja, svaret på det Pudelfrillan är att precis som du gled från fyllig till självfall så gled du från ljust till cendré. Så jag åkte på en dubbelmina. Jag vill ju inte läsa dina inlägg, men jag beklagar att jag inte faktagranskade dig hårdare. Förlåt!

Du ljuger igen alltså.
Nej jag gled inte från ljust till cendre, det jag skrev i inlägget var att CL's bror PL har cendrefärfat, fylligt hår. Läs om och läs rätt! Nu läser du lika slarvigt som Ugglan igen i din sjukliga iver att få rätt och samtidigt sprida dynga om mig.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-17 kl. 12:38.
Citera
2021-09-17, 12:37
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Nej jag gled inte från ljust till cendre, det jag skrev i inlägget var att CL's bror PL har cendrefärfat, fylligt hår. Läs om och läs rätt! Nu läser du lika slarvigt som Ugglan igen, i din sjukliga iver att få rätt.

Som sagt, jag beklagar att jag trodde på dig när du skrev att PeLe stämde in på beskrivningen i Runstensvägen. Jag skulle aldrig ha snappat upp självfall och cendré från dig.
Citera
2021-09-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Denne ClLe (f. -62) som nämns i tråden, umgicks han under den aktuella tiden för försvinnandet med BoBi (BBdy), också f. -62?

Vart har du hört detta ? Jag känner BoBi och undrar bara varför nån kopplar ihop CL med honom ? Jag vet att det var en fråga .
IOM med att det inte finns några kända kopplingar med CL i Mariestad så är det ju intressant om han umgicks med någon på den tiden.
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-17 kl. 13:14.
Citera
2021-09-17, 12:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Som sagt, jag beklagar att jag trodde på dig när du skrev att PeLe stämde in på beskrivningen i Runstensvägen. Jag skulle aldrig ha snappat upp självfall och cendré från dig.

Nu ljuger du för 3:e gången i rad.

Jag har aldrig någonsin påstått att PL stämmer in på beskrivningen av mannen i bilen på Runstensvägen. Vart får du alla villfarelser ifrån? Som jag nyss påtalade, du läser lika slarvigt som Ugglan nu och feltolkar saker.
Du ska inte snappa upp enstaka ord lösryckta ur sitt sammanhang, du ska läsa vad jag skriver. Och läser du fel och gör egna feltolkningar så får du läsa om tills du läser rätt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-17 kl. 12:45.
Citera
2021-09-17, 12:58
Medlem
Citat:
Nu ljuger du för 3:e gången i rad.

Jag har aldrig någonsin påstått att PL stämmer in på beskrivningen av mannen i bilen på Runstensvägen. Vart får du alla villfarelser ifrån? Som jag nyss påtalade, du läser lika slarvigt som Ugglan nu och feltolkar saker.
Du ska inte snappa upp enstaka ord lösryckta ur sitt sammanhang, du ska läsa vad jag skriver. Och läser du fel och gör egna feltolkningar så får du läsa om tills du läser rätt.
Ok, kanske räcker så....
Någon har sett en person i ljus bil på en parallellgata i samspråk med Helena ett tag innan försvinnandet.

att älta fram och tillbaka om man menar lockigt, krullig, ljust, cendré osv. i artikeln syftar utifrån det lilla vi sett av denna artikel inte till något annat än fylla ut tråden med tjafs. (Nu verkar ju det polpulärt att göra så i och för sig, att i dagar älta ämnen, som t.ex preskriptionstider, som redan tidigare ältats i mängder i tråden, och inte har något med kärnfrågan att göra)

... så tillbaka till kärnfrågan.
Kan detta ha samband med försvinnandet?
är det samma bil och/eller person?
finns det ytterligare uppgifter kring detta?
Citera
2021-09-17, 13:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Ok, rätt stor skillnad jämfört med lockigt då.

Du reagerade ju också på förskjutning i beskrivningen av hårfärg från ljust till cendréfärgat. Kan ju hamnar helt fel om man då börjar prata om krullhåriga med cendré.

Inte om man läser ordentligt. Klart man hamnar fel om man läser som en kratta och dessutom lyckas feltolka en enkel mening.

Ang. mannen i bilen på Runstensvägen och hans frisyr, så flikade jag endast in att CL's bror PL har cendrefärgat "fylligt" hår (tänkte att det kunde vara av intresse). Hur någon kan feltolka det och dessutom vända det emot mig är och förblir en gåta. Men visst, om man verkligen vill misskreditera någon så läser man nog in det man själv vill se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in