2021-09-17, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag hoppas hon skänker motsvarande summa till en frivillig organisation. Vore inte det rimligt. Hon köper sig ju fri för att slippa uppmärksamhet.
Smart tänkt Maary!

Ebba Busch har ju redan framfört i morgon TV, till Jenny och Steffo att folk ska skänka pengar till pedofiloffer. Ebba Bjäbba bör föregå med gott exempel och skänka pengar själv, för att visa hur seriös hon är. Det kan ju inte vara så illa att det bara är andras fastigheter och pengar som är det Ebba Busch är generös med???
2021-09-17, 11:56
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Visst vore det roligt, om hon kommer torska huset. Juridiken är inte glasklar. Den är komplicerad, just för att detta är en tvist, där en domstol kan döma med en "tvist". Likt Stockholms tingsrätt gjorde i styckmordsrättegången, där man inte kunde fälla läkarna i avsaknad av bevis, men det var viktigt att sätta ner foten och få bort dem från att jobba som läkare.

Det som är svårt med diskussionen i denna tråd, är att ingen kan diskutera Ebba Busch utan att vara opartisk, och så skyller de alla hennes gärningar på Esbjörn eller pedofiler. Juridiken hade varit intressant att diskutera, men kommer jag med något, blir jag raderad i juridiktråden!

Jag har en känsla av att Ebba Busch inte kommer få framgång denna gång. Hennes trovärdighet är borta och då är juridiken på Esbjörns sida. Ebba Busch vet inte vad som är rätt och fel, inte ens när det gäller förtal och hur man förhåller sig till en villkorlig dom.

Jag noterar att bra eller dåliga advokater spelar ingen roll för Ebba Busch, då hon lyssnar inte och hon är inte mottaglig för rådgivning.

Hon är som du skriver en looser och moraliskt bankrutt. Inget bra utgångsläge inför en tvist i domstol där media flockas för att se spektaklet. Käcka, kaxiga Ebba Busch mot en bräcklig åldring som kan motstå denna "dams" påtryckningar och munsvada.

Så du tycker att domstolarna ska döma på känsla istället för fakta? Är det inte en oroväckande farlig väg att gå? Jag ser hellre att några skyldiga blir friade, än att oskyldiga blir dömda för att rättens ledamöter gick på sin känsla av rätt och fel.

Ingen skyller väl Ebbas gärningar på Esbjörn? Eller Esbjörns gärningar på Ebba? Däremot är det vattentäta skott, där alla har valt sida och inte ens för sig själva vågar tänka tanken på att "sin sida" kan vara den felande, än mindre kan erkänna några brister officiellt. Man har skygglapparna på och letar bara fel hos de andra.

Nu har jag ingen koll på juridiktråden, men är det inte hårda fakta som gäller där? Juridik tenderar till att vara fyrkantig. Är du där, som du är här, så förstår jag att du blir raderad. Du är full av känslor och känsloyttringar som sväller ut över alla kanter.

Ebba kommer nå framgång rent juridiskt när det gäller fastigheten. Hennes politiska karriär törs jag dock inte sia om, då hennes partikamrater inte sluter upp bakom henne, utan börjar röra runt i grytan. Tror att det drabbar KD negativt att ha öppna inre stridigheter. Men det här är fastighetstråden, så jag går inte in på det mer än så.

Ebbas trovärdighet kanske har fått sig en törn utifrån tingsrätten också, men de ska ju titta på hårda fakta och hur ska Esbjörn kunna bevisa en sak som att hon har tjatat till sig fastigheten? Det är ord mot ord och tittar man på hans handlingar och medverkande till affären, så går det inte ihop. Esbjörns ord är inte pålitliga de heller, för hans berättelse går inte ihop. Så vem kommer tingsrätten lita mest på? Eller blir det de dokument och externa vittnen som finns, som kommer styra?
2021-09-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Visst vore det roligt, om hon kommer torska huset. Juridiken är inte glasklar. Den är komplicerad, just för att detta är en tvist, där en domstol kan döma med en "tvist". Likt Stockholms tingsrätt gjorde i styckmordsrättegången, där man inte kunde fälla läkarna i avsaknad av bevis, men det var viktigt att sätta ner foten och få bort dem från att jobba som läkare.

Det som är svårt med diskussionen i denna tråd, är att ingen kan diskutera Ebba Busch utan att vara opartisk, och så skyller de alla hennes gärningar på Esbjörn eller pedofiler. Juridiken hade varit intressant att diskutera, men kommer jag med något, blir jag raderad i juridiktråden!

Jag har en känsla av att Ebba Busch inte kommer få framgång denna gång. Hennes trovärdighet är borta och då är juridiken på Esbjörns sida. Ebba Busch vet inte vad som är rätt och fel, inte ens när det gäller förtal och hur man förhåller sig till en villkorlig dom.

Jag noterar att bra eller dåliga advokater spelar ingen roll för Ebba Busch, då hon lyssnar inte och hon är inte mottaglig för rådgivning.

Hon är som du skriver en looser och moraliskt bankrutt. Inget bra utgångsläge inför en tvist i domstol där media flockas för att se spektaklet. Käcka, kaxiga Ebba Busch mot en bräcklig åldring som kan motstå denna "dams" påtryckningar och munsvada.
Så är def och sänkets aggressivitet i sina framträdanden ökar med varje procent KD tappar.

En mycket tydlig bild med Esbjörn Bolins vädjande och gråtande ansikte är för evigt tatuerad i Ebba Busch panna.

Vad hon utsatt den kognitivt handikappade gamla mannen för kommer minnas i decennier.
Senast redigerad av 90510 2021-09-17 kl. 12:00.
2021-09-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Tror du sätter fingret på spiken där.
Jag tror att Binninge fick eld i baken att få slut på diskussionerna eftersom han insåg att Ebba Busch inte backade en millimeter inför hans hot om utpressning.
2021-09-17, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag bemöter vad du skriver, men även hur du skriver. Jag förstår inte ditt frekventa användande av epitet, härskartekniker, vinklade sanningar och ful-argumentering. Jag förstår inte någons behov av att slänga epitet runt sig. Tycker det drar ner hela tråden till kloaknivå. Men det blir väl så när man inte kan bemöta fakta med fakta, eller blir sur på sig själv för att man inte har något bättre att komma med.

Eftersom extremt få möten mellan Esbjörn och Ebba är beskrivna hur de skett (vad jag vet finns det bara sådana detaljer om själva kontraktskrivningsögonblicket), så får du gärna delge resten av oss som inte vet hur mötena skedde. Inte ens antalet möten mellan de två är någon officiell uppgift, men även där kanske du har svar på tal?

Att du inte förstår att sättet och huret jag framställer mina inlägg på i sig är ful-argumentering, vinklade sanningar och användande av epitet som drar ner tråden i ovidkommande haranger om hur hemska jag är, istället för att uppehålla dig kring fakta, så ser jag det som föga meningsfullt att fortsätta denna diskussionen med dig.

Av din tidigare fultolkning och totala dissning av att hela mitt inlägg om vad Ebba gjort i föreliggande affärstvist: "Bland annat har Ebba ränkt gällande pandemiregler för skyddsvärda riskgrupper, hon har lämnat en ensam funktionshindrad åldring i kval av att känna sig lurad och pressad att sälja sitt släkthus till henne, hon har smutskastat hans närstående i media, hon har ljugit om att hon skulle dra sig ur affären och hon har grovt förtalat sin motparts ombud. Allt detta för att hon åtrådde sin nästas hus." återstår således vid sidan av form och ton, endast din uppfattning att Ebba, hennes barn och vänner höll tre meters avstånd till Esbjörn under alla deras möten med honom.

Det får du gärna tro. Själv tycker jag att det faller på sin egen orimlighet. Dessutom gällde inte 2-metersregeln riskgrupperna utan alla människor. Man ska betänka att detta skedde under en period då dessa skulle hållas socialt åtskilda från andra människor i så hög grad som möjligt, något som släkt och vänner led av. De tyckte dock att det var viktigare att göra dessa uppoffringar än att riskera livet på sina nära och kära.

Ebba, not so much. Hon ville ju ha den ensamme funktionsnedsatte åldringens släkthus. Då får faktiskt sånt där som coronarekommendationer stå undan!
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-17 kl. 12:03.
2021-09-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att Binninge fick eld i baken att få slut på diskussionerna eftersom han insåg att Ebba Busch inte backade en millimeter inför hans hot om utpressning.
Vem tror du hade bäst förhandlingsläge och varför hade Binninge eld i baken?
Tror inte en advokat använder sig av utpressning och det behövdes nog inte heller.
2021-09-17, 12:06
Medlem
Citat:
Vem tror du hade bäst förhandlingsläge och varför hade Binninge eld i baken?
Tror inte en advokat använder sig av utpressning och det behövdes nog inte heller.
Jag tror att den som har minst att dölja har bästa förhandlingsläget. Vi vet alla vilka lik Binninge har i sin garderob.
2021-09-17, 12:08
Medlem
Citat:
Jag tror att den som har minst att dölja har bästa förhandlingsläget. Vi vet alla vilka lik Binninge har i sin garderob.
Vad menar du?.... Kan du berätta?
2021-09-17, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Potentialen har ökat markant med Ebba som partiledare då det är många som håller KD som näst bästa parti vilket gör att förtroendet för henne har ökat den senaste tiden. Nu när hon kommer att vinna tvisten så kommer hennes stöd att öka, alla gillar en vinnare.

Att försöka att snacka ner hennes opionssiffror i en tråd på Flashback är patetiskt.
Med tanke på att flera opinonsinstitut visat bottennoteringar "all-time-low" för KD sedan Ebba blev partiledare (4.0%, 3.5%, 4.5%) i sina senast mätningar, är din tolkning av läget... skraltigt, to say the least.

Att du ser henne som en vinnare efter att hon precis vackert fått niga, böja nacken och betalat skadestånd efter hennes grova förtal, rimmar också illa med verkligheten.

I själva verket är det så att Ebba kränkt gällande pandemiregler för skyddsvärda riskgrupper, att hon har lämnat en ensam funktionshindrad åldring i kval av att känna sig lurad och pressad att sälja sitt släkthus till henne, att hon har smutskastat hans närstående i media, att hon har ljugit om att hon skulle dra sig ur affären och att hon har grovt förtalat sin motparts ombud, verkar allt tillsammans göra henne till en av årets största förlorare I Sverige.

Och tänk, allt detta bara för att hon åtrådde sin nästas hus...
Hon borde ha läst bibeln noggrannare, så hade hon sluppit allt det här!
2021-09-17, 12:26
Bannlyst
Citat:
Och ändå så bockade, neg och pudlade Ebba vackert inför Esbjörns ombud och betalade plikttroget för sina synder.
2021-09-17, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Och ändå så bockade, neg och pudlade Ebba vackert inför Esbjörns ombud och betalade plikttroget för sina synder.

Hoppas ombudet gör det samma.
2021-09-17, 12:44
Medlem
Citat:
Tror du sätter fingret på spiken där.

Hjälp mig att spekulera. Om jag hade varit part i en diskussion om vad jag tycker är rätt summa, hade jag krävt 140.000, där motpartens ska betala ideellt skadestånd för att slippa offentligheten. Sen så tycker jag att folk som tigger om stryk, ska få det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in