Citat:
Ursprungligen postat av
Almanacka2018
Personligen tycker jag det är bra med de som har genomgången covid + två doser vaccin som ger bästa skydd.
Men om det nu finns några som vill umgås så, varför måste de göra det i ett möte bland Melodifestivalens publik eller arrangemang av liknande storlek? För det är det enda vaccinpass som utreds. De kan fortfarande gå på krogen tillsammans. Pojkar i 12-15 års åldern kan fortfarande delta i idrott, gå på ungdomsgård, gå på bio om de inte har vaccinerat sig.
Jag kan hålla med dig, men vad jag förstår finns det redan privata föreningar som kräver att man ska vara fullvaccinerad för att delta. Bland annat en innebandyturnering i Bergsjön med många mer eller mindre nyanlända idrottare. Jag har också träffat på personer i ideella föreningar som velat att ovaccinerade anställda ska sägas upp. Det hetsas något otroligt ute i samhället just nu. Det borde politiken försöka stävja.
Vem vill förresten leva i ett utpekande samhälle, vad blir nästa steg? Ska vi på sikt utesluta alla som bär på andra smittsamma allvarliga sjukdomar också, som TBC och hepatit C? Efter att tidigare ha arbetat inom sjukvården vet jag att det skulle bli ett ganska stort problem, det finns sådan smitta överallt i samhället. Mest en retorisk frågeställning, men viktigt att tänka igenom sådana här saker ordentligt.