Citat:
Ursprungligen postat av
Lokatten66
Det är precis sådant här som ingen pratar om, vare sig politik, myndigheter eller media. Jag tänker speciellt på alla barn och ungdomar som har haft bekräftad covid och där risken för biverkan finns, särskilt för pojkar om jag har förstått saken rätt. Varför tar man inte hänsyn till alla som redan haft covid, det är sådant som gör att det blir olustigt. Ganska obehagliga signaler som de sänder ut. Det har också resulterat i en masshets mot ovaccinerade i samhället, även mot dem som alltså kanske har ett bättre skydd mot sjukdomen efter att de själva haft den och därför inte riskerar att smitta vidare till andra personer. Vaccinerade personer som inte har haft covid borde ju helst vilja umgås med ovaccinerade som redan haft covid?
Personligen tycker jag det är bra med de som har genomgången covid + två doser vaccin som ger bästa skydd.
Men om det nu finns några som vill umgås så, varför måste de göra det i ett möte bland Melodifestivalens publik eller arrangemang av liknande storlek? För det är det enda vaccinpass som utreds. De kan fortfarande gå på krogen tillsammans. Pojkar i 12-15 års åldern kan fortfarande delta i idrott, gå på ungdomsgård, gå på bio om de inte har vaccinerat sig.