2021-09-17, 09:09
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Det stämmer inte. Det finns många exempel på teflonpolitiker i olika partier genom tiderna. Du kan slå upp vad teflonpolitiker är i SAOL.
Nu var det inte det som det handlar om generellt. Utan om en partiledare.
2021-09-17, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Partiledare är väl politiker?
2021-09-17, 09:31
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Om Esbjörn gjort fel eller vilken annan person som helst som trampar fel så ger det inte Ebba ett okey att handla galet....eller hur?! Å kom inte å försök att intala oss att du VET att avstånd hölls och att de var utomhus osv. Förresten sägs det ju att just själva "kontraktsskrivningen" skedde inomhus och med Ebbas finger under Esbjörns näsa!

Du har inte en aning om ifall de höll avstånd eller ej utan framhåller det som något som är relevant för fastighetstvisten.

Skall din pedofilkompis Binninge ta upp detta i rätten?

Dina perversa fantasier om Ebbas finger och Esbjörns näsa skall kanske också tas upp i rätten?
2021-09-17, 09:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Är det bättre med teflonpartiledare ?

Vi har precis en sådan som leder landet och det har tagit en katastrof vändning, problem begraver man i utredningar och så skapar man nya när man böjer rygg för miljötalibanerna.

Ebba har i denna tvisten visat att hon är av helt annat virke, hon står stolt som en fura vilket behövs nu när det kommer att bli ont om betongsossar efter regeringens kluddande med Cementa.
2021-09-17, 09:47
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Märklig tolkning av dig.

Om det nu är så som Demoskop menar att KD egentligen har ett väljarunderlag att kunna vara fyra gånger större än vad de uppvisar i många opinionsundersökningar, är det väl knappast ett tecken på att Ebba är en röstmagnet. Snarare ett monumentalt sänke, där hon som partiledare för KD når låångt under deras potential.

Potentialen har ökat markant med Ebba som partiledare då det är många som håller KD som näst bästa parti vilket gör att förtroendet för henne har ökat den senaste tiden. Nu när hon kommer att vinna tvisten så kommer hennes stöd att öka, alla gillar en vinnare.

Att försöka att snacka ner hennes opionssiffror i en tråd på Flashback är patetiskt.
2021-09-17, 10:42
Medlem
Minns här när alla jurister sa att "EBBA KOMMER INTE ATT DÖMMAS" "EBBA KOMMER INTE BEHÖVA BETALA SKADESTÅND"

Titta nu era jävla idioter.
Trots era 5 åriga utbildningar så är ni helt inkompetenta.

Dom och böter på 60K.
Skadestånd på över 100K.

Jojo, det gick precis som ni trodde.
2021-09-17, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Är det bättre med teflonpartiledare ?

Vi har precis en sådan som leder landet och det har tagit en katastrof vändning, problem begraver man i utredningar och så skapar man nya när man böjer rygg för miljötalibanerna.

Ebba har i denna tvisten visat att hon är av helt annat virke, hon står stolt som en fura vilket behövs nu när det kommer att bli ont om betongsossar efter regeringens kluddande med Cementa.

Det hon har visat är att hon är villig att sätta sig själv hur djupt i skiten som helst trots konsekvenserna, bara för att eventuellt kunna bibehålla stoltheten.
2021-09-17, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Minns här när alla jurister sa att "EBBA KOMMER INTE ATT DÖMMAS" "EBBA KOMMER INTE BEHÖVA BETALA SKADESTÅND"

Titta nu era jävla idioter.
Trots era 5 åriga utbildningar så är ni helt inkompetenta.

Dom och böter på 60K.
Skadestånd på över 100K.

Jojo, det gick precis som ni trodde.

Skadeståndet är hemligt, eller hur?
2021-09-17, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Skadeståndet är hemligt, eller hur?

Japp det är hemligt.
Men det var tal om 100K innan.

Hemligt på grund av att Ebba vill slippa skämmas och bli hånad över att hon blivit tvungen att ge pengar till sexualbrottslingar.

Kan man vara en större loser än henne i den här situationen?

Icing on the cake blir om hon torskar huset till pensionären också.
2021-09-17, 10:59
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag ser inte att du bemöter något av vad jag skriver utan mer sättet jag skriver på och hur det känns för dig, utöver att du tänker dig att alla de möten som Ebba hade med Esbjörn där hon även drog med sig barn och vänner till honom, bevisligen även inomhus, har hela tiden skett med en säkerhetsmarginal om minst tre meter. För mig faller detta påstående på sin egen rimligt, särskilt med tanke på att vi har information om vad flera av dessa möten innehöll.

Jag undrar därför om du faktiskt har något som motsäger de fakta jag radade upp i mitt inledande inlägg som du svarade på?

Jag bemöter vad du skriver, men även hur du skriver. Jag förstår inte ditt frekventa användande av epitet, härskartekniker, vinklade sanningar och ful-argumentering. Jag förstår inte någons behov av att slänga epitet runt sig. Tycker det drar ner hela tråden till kloaknivå. Men det blir väl så när man inte kan bemöta fakta med fakta, eller blir sur på sig själv för att man inte har något bättre att komma med.

Eftersom extremt få möten mellan Esbjörn och Ebba är beskrivna hur de skett (vad jag vet finns det bara sådana detaljer om själva kontraktskrivningsögonblicket), så får du gärna delge resten av oss som inte vet hur mötena skedde. Inte ens antalet möten mellan de två är någon officiell uppgift, men även där kanske du har svar på tal?
2021-09-17, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Potentialen har ökat markant med Ebba som partiledare då det är många som håller KD som näst bästa parti vilket gör att förtroendet för henne har ökat den senaste tiden. Nu när hon kommer att vinna tvisten så kommer hennes stöd att öka, alla gillar en vinnare.

Att försöka att snacka ner hennes opionssiffror i en tråd på Flashback är patetiskt.

Opinionssiffror?

KD klarar knappt sig till gränsen

Gillade ebba till en början.

Men hon är ju helt galen nu.

Vem tycker om sexualbrottslingar? Ingen.

Men att stå och försvara att hon använt sin plattform för att begå brott.
Det är inte passande och lämnar en riktigt bitter eftersmak.
2021-09-17, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Japp det är hemligt.
Men det var tal om 100K innan.

Hemligt på grund av att Ebba vill slippa skämmas och bli hånad över att hon blivit tvungen att ge pengar till sexualbrottslingar.

Kan man vara en större loser än henne i den här situationen?

Icing on the cake blir om hon torskar huset till pensionären också.
Vad får dig att tro att det skulle vara över 100.000:-

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in