2021-09-16, 22:21
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
EBR har enten aldri løst Rubiks kube, eller så er hun kryptisk.

I siste del av løsningen av Rubiks kube, oppstår totalt kaos. Brikkene faller på plass ved hjelp av et tellesystem i et bestemt bevegelsesmønster. Er man flink med fingrene, kan det gjøres med lukkede øyne.

Det er system i kaoset!

Edit: ser nå at det sto muligheter - trodde det sto løsninger
Jeg håper på en løsning snart!
Kan hende det har vært mest fokus på å vri fargen blå i posisjon, og det gjør at de andre fem sidene er "kaos".
Citera
2021-09-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Krimpodden:
Hva tenker du om saken på Lørenskog der en dame har vært forsvunnet i over 2,5 år og man har et åsted uten spor av en ukjent GM. Hva kan ha skjedd?

Eva B Ragde:
"Det kan være uendelig, uendelig mange forklaringer på det. Det kan være like mange muligheter som rubik's kube"
Goddagmannøkseskaft
Citera
2021-09-16, 23:00
Medlem
Citat:
Krimpodden:
Hva tenker du om saken på Lørenskog der en dame har vært forsvunnet i over 2,5 år og man har et åsted uten spor av en ukjent GM. Hva kan ha skjedd?

Eva B Ragde:
"Det kan være uendelig, uendelig mange forklaringer på det. Det kan være like mange muligheter som rubik's kube"

Jeg ville ha startet med de sporene som er funnet på åstedet, altså spor fra Tom Hagen selv.

Vi har jo sett i andre saker hvor galt det kan gå når politiet ikke har fulgt opp skikkelig de sporene de faktisk hadde.

Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
"Vi" har ikke spor. Men antar politi / påtale sitter på noe som ikke er kjent. Har ikke gidda å googla etter noen link, men husker politiet sa at de vurderte fortølpende å pågripe en person til. De kunne vel ikke si det, dersom det ikke var reelt. Hvem det var de siktet til kan vi bare spekulere i. Personlig er mitt stalltips at det dreier seg om denne leiebil historien. Men det er bare gjetting.

Nei men etterforskning er ferskvare. Synes at det må være sannsynlig at politiet har fått svarene de trengte, uten å gå til pågripelse.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
kan denne personen vært teh grunnet badekarsepisoden, men som senere er sjekket ut av saken. Alternativt ve grunnet leiebilforklaringen.

Ja kan være både den ene og den andre du nevner, og vi må anta at politiet har fått svarene de trengte, uten å gå til pågripelse.
Citera
2021-09-16, 23:02
Medlem
Citat:
Noen dager før plottet i Gone Girl inviterer Amy en veninne på besøk for å fortelle om sine ekteskapsproblemer. Dette fordi Amy håper veninnen skal fortelle den oppdiktede historien til politiet etter at Amy har forsvunnet.

Sitat fra filmen:
"Fortelle henne detaljene om ditt harde liv. Propp henne med historier om dine ektemanns voldelige temperament"

Rett etter at Nick har dratt på jobb stager Amy huset. Hun vasker bort spor av sitt eget blod, stager en kriminelle handling i huset, vasker gulvet slik ektemannen Nick pleide å gjøre det, legger ut en handlings-relatert butt gjenstand med sitt eget blod på (sitt eget DNA) og et brev.

Plottet skjer på bryllupsdagen etter flere års ekteskap, de fleste tror Nick har drept Amy og det blir et mediasirkus.

Er nesten for mye som stemmer..

Hvem kan ha hjulpet henne eller lurt henne ? Har du noen tanker om det ?

Jeg har nå lest litt om anonyme alkoholikere (AA) og disse 12-trinnene medlemene skal i gjennom.

Merkelig forening. En slags religiøs sekt. Det har blitt sagt her inne at AEH var medlem Anonyme alkoholikere og at hun hadde planer om å slutte i foreningen. Det var medlemmer i denne foreningen som gikk til politiet. Jeg stusser på forklaringene til disse medlemmene som slo seg sammen og pratet med hverandre før de gikk til politiet.

De sier: Hun var "synlig" trist og "synlig" lei seg. Den ene hadde spurt hva som var galt og AE hadde svart at hun hadde et problem hun ikke viste hvordan hun skulle løse. Han rakk ikke å komme med oppfølgingsspørsmål står det i boken, så AE sa ingenting om hva slags problem hun hadde, men det "virket" som hun hadde fått nok, sier mannen i foreningen.

Det er mye antagelser her.

Da saken ble offentliggjort pratet de 3 medlemmene i foreningen sammen og "brikkene falt på plass"
Jeg synes dette virker lite troverdig og at de har kokt i sammen en historie som slett ikke trenger å være riktig.

Jeg tenker : Det er kanskje ikke helt uten grunn at et familiemedlem av TH tenkte at AEH kanskje hadde blitt lurt av en religiøs sekt ?

I hvert fall en mulighet som bør holdes åpen.
Citera
2021-09-16, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf

Jeg har nå lest litt om anonyme alkoholikere (AA) og disse 12-trinnene medlemene skal i gjennom.

Merkelig forening. En slags religiøs sekt. Det har blitt sagt her inne at AEH var medlem Anonyme alkoholikere og at hun hadde planer om å slutte i foreningen. Det var medlemmer i denne foreningen som gikk til politiet. Jeg stusser på forklaringene til disse medlemmene som slo seg sammen og pratet med hverandre før de gikk til politiet.

De sier: Hun var "synlig" trist og "synlig" lei seg. Den ene hadde spurt hva som var galt og AE hadde svart at hun hadde et problem hun ikke viste hvordan hun skulle løse. Han rakk ikke å komme med oppfølgingsspørsmål står det i boken, så AE sa ingenting om hva slags problem hun hadde, men det "virket" som hun hadde fått nok, sier mannen i foreningen.

Da saken ble offentliggjort pratet de 3 medlemmene i foreningen sammen og "brikkene falt på plass"
Jeg synes dette virker lite troverdig og at de har kokt i sammen en historie som slett ikke trenger å være riktig.

Jeg tenker : Det er kanskje ikke helt uten grunn at et familiemedlem av TH tenkte at AEH kanskje hadde blitt lurt av en religiøs sekt ?

Du mener sekten holder henne innesperret og/eller står bak løsepengekravet.
Citera
2021-09-17, 00:34
Medlem
Citat:
Du mener sekten holder henne innesperret og/eller står bak løsepengekravet.

Det finnes mange muligheter i den saken her. Jeg har nevnt flere teorier. Jeg er ikke som deg at jeg kun holder meg til en teori.
Citera
2021-09-17, 02:48
Medlem
Citat:

Anonyme Alkoholikere er ikke en religiøs sekt, men mennesker som har funnet samhold gjennom å være edru. Det er et fellesskap for likesinnede og har ingenting med religion å gjøre. På møtene så deler en gjerne om hva som skjer på privaten - om en er edru og evt. hvorfor en ikke er edru. Veldig ofte kommer det frem svært personlige ting. De som går i AA/NA ønsker stort sett å leve et rolig liv, og er sjeldent involvert i nyoppstått kriminalitet. Det er ikke så stort fellesskap, de fleste vet hvem hverandre er. Om du er nysgjerrig så arrangeres det åpne møter -hvor alle kan delta, i Lørenskog den tredje tirsdagen hver måned.
Citera
2021-09-17, 05:20
Medlem
Citat:
hhb2 burde vært den første han kontaktet nettopp fordi hun er nevnt i brevet. Som skrevet tidligere er dette ikke tilfeldig.

Hva er årsaken da? at hun ikke har hatt så mye kontakt med de?
Citera
2021-09-17, 07:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hva er årsaken da? at hun ikke har hatt så mye kontakt med de?

Dette vet vel brevskriveren best, tenker jeg. Men hun satt jo i flere av farens styrer
på 2000-tallet, og var, etter det jeg har forstått, samtidig forlovet med farens
forretningspartner Fr*drik Sn*v* (*=e).

På et tidspunkt ble nok forlovelsen brutt, for hun giftet seg med en rytter i Lier i 2013, og
forsvant samtidig ut av samtlige roller i THs selskaper.
Citera
2021-09-17, 08:02
Medlem
Citat:
Det finnes mange muligheter i den saken her. Jeg har nevnt flere teorier. Jeg er ikke som deg at jeg kun holder meg til en teori.
Kan du opplyse hvilke forhold som tilsier at en sekt er involvert. Var hun religiøs. Th sier hun kan ha rømt med en sekt, men anser du dette sannsynlig gitt blod og biologisk materiale i bolig.
Citera
2021-09-17, 08:57
Medlem
Citat:
hhb2 burde vært den første han kontaktet nettopp fordi hun er nevnt i brevet. Som skrevet tidligere er dette ikke tilfeldig.
Citat:

Det kan se ut som det skal se ut som at kidnapperne er de "gamle kidnapperne" fra den saken som skjedde for 20-30 år siden, da en gutt forvillet seg inn i huset til Hagen på natta. døren var åpen! Hagen hjalp han og det ble sagt at datteren, hhb2, var i dette miljøet der denne personen altså klarte å rømme fra en kidnappingssituasjon slik jeg forstår det.

De fikk vel lange straffer og har sluppet ut. Etter noe sånt er det vanskelig å komme tilbake til livet og komme seg opp igjen økonomisk.

Er det helt utelukket at de er engasjert i denne saken ELLER har leid inn noen, de er jo kriminelle. Jeg tror ikke de står bak, men brevskriveren (far eller sønn Hagen) kan ha tenkt at det var lurt å nevne det slik at man kan mistenke de, hvis nettopp en av de skrev det. Jeg anser det ikke sannsynlig at en jente har skrevet brevet, og spesielt ikke etter å ha hørt hva Sylfest Lomheim sa. SL var veldig drøy synes jeg og nærmest insinuerte at det må være Hagen som står bak.

Problemet med denne saken er at det ikke finnes en løsning der alt går opp.

Hvis Hagen står bak, hvorfor avlyste han ikke middagen i forveien slik at han i det minste kunne kvitte seg med bøkene sine, ekteskapskontrakten (kjente han til den?), pc-en der aeh søkte på skilsmisse og meldte seg inn i en gruppe med leiligheter i nærheten og de avisutklippene med drapsartikler. Den eneste grunnen må være alarmselgeren som skulle sette opp et system med overvåkning, men det er også tilfeldig at Hagen fikk greie på dette, og jeg tror handlingen uansett måtte skje på halloween ettersom 3 personer brukte ansiktstildekning denne dagen.

Det er litt rart at TH sier at han tror futurum-mennene er involvert hvis han selv har hyret de. Men hvem ville skremt sin egen datter i et slikt brev?!, det er helt grenseløst drøyt, hvordan skal hun og hennes familie føle seg som menneske hvis det viser seg at hennes egen far var villig til å true henne i brevet? Ja, selv for søsknene ville dette være helt uakseptabelt.
Citera
2021-09-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Det kan se ut som det skal se ut som at kidnapperne er de "gamle kidnapperne" fra den saken som skjedde for 20-30 år siden, da en gutt forvillet seg inn i huset til Hagen på natta. døren var åpen! Hagen hjalp han og det ble sagt at datteren, hhb2, var i dette miljøet der denne personen altså klarte å rømme fra en kidnappingssituasjon slik jeg forstår det.

De fikk vel lange straffer og har sluppet ut. Etter noe sånt er det vanskelig å komme tilbake til livet og komme seg opp igjen økonomisk.

Er det helt utelukket at de er engasjert i denne saken ELLER har leid inn noen, de er jo kriminelle. Jeg tror ikke de står bak, men brevskriveren (far eller sønn Hagen) kan ha tenkt at det var lurt å nevne det slik at man kan mistenke de, hvis nettopp en av de skrev det. Jeg anser det ikke sannsynlig at en jente har skrevet brevet, og spesielt ikke etter å ha hørt hva Sylfest Lomheim sa. SL var veldig drøy synes jeg og nærmest insinuerte at det må være Hagen som står bak.

Problemet med denne saken er at det ikke finnes en løsning der alt går opp.

Hvis Hagen står bak, hvorfor avlyste han ikke middagen i forveien slik at han i det minste kunne kvitte seg med bøkene sine, ekteskapskontrakten (kjente han til den?), pc-en der aeh søkte på skilsmisse og meldte seg inn i en gruppe med leiligheter i nærheten og de avisutklippene med drapsartikler. Den eneste grunnen må være alarmselgeren som skulle sette opp et system med overvåkning, men det er også tilfeldig at Hagen fikk greie på dette, og jeg tror handlingen uansett måtte skje på halloween ettersom 3 personer brukte ansiktstildekning denne dagen.

Det er litt rart at TH sier at han tror futurum-mennene er involvert hvis han selv har hyret de. Men hvem ville skremt sin egen datter i et slikt brev?!, det er helt grenseløst drøyt, hvordan skal hun og hennes familie føle seg som menneske hvis det viser seg at hennes egen far var villig til å true henne i brevet? Ja, selv for søsknene ville dette være helt uakseptabelt.
Ingenting utelukkes, men noen var i eller omkring bolig mellom 8.56 og 10.07. Hvem dette er spekuleres det heftig i, men ingen er så langt pågrepet. Th har alibi og kan ikke ha vært i bolig på dette tidspkt. Kan være at gm ikke la igjen spor som kan ettergås. Sproxavtrykkene er ikke koblet til noen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in