2021-09-16, 23:30
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Det är väl knappast bekräftat att han är skyldig till mord. Att det ska vara så svårt att lägga känslorna vid sidan och inte sprida lögner.

Nej, det är inte bekräftat och det har jag inte påstått heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Det vet du inte!

Nej det låter alltid skumt. Men det kan ju vara att han inte vill säga vem om köpte droger eller gav henne droger, möjligen, kanske? Men på frågan, -"var det du som mördade din fru"? svarar man väl aldrig, -"jag kommer inte i håg".

Nej, jag vet inte, men just nu så pekar det ju åt det hållet. Varför håller alla SD apologeter på och snackar om droger? Han kanske bara ljuger? "Jag minns inte" måste vara en av de vanligaste lögnerna i förhör. Att GM skulle ha varit helt bängfjong på droger måste ju också ställas mot att han ringde 112, samt att om polisen kom dit och fann honom helt påtänd så hade han nog blivit misstänkt direkt.

För övrigt, om han påstår att BO hängt sig så är det inte så konstigt om han blir häktad efter obduktion. Klassisk hängning ger en rätt speciellt skadebild som är svår att fejka.
Citera
2021-09-16, 23:57
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storevind
Rykten i Svenljunga säger att han ringde 112 och sade att hon hängt sig.
Ja det står även så i lokaltidningen så ryktet har väl då tillvida bäring.
Citera
2021-09-17, 00:18
Medlem
Stackars kvinna. Om hon nu hängt sig själv, fanns det antagligen en bra orsak. Fast det är väl inte helt vanligt att kvinnor hänger sig. Överdos av sömnpiller torde väl vara vanligare.
Citera
2021-09-17, 00:32
Medlem
Eoppoyzs avatar
Är det inte ovanligt lite detaljer som kommer ut? I andra fall brukar info komma ut väldigt snabbt.
Citera
2021-09-17, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storevind
PT arbetade ju på ett stort jordbruk där ladugården brann ner 1 Juli i år i en misstänkt anlagt brand.
PT var uppsagt från sitt arbete och skall sluta 1 Nov i år

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
"Dåligt minne". Tyder väl mest på att han varit dyngknall på alkohol och/eller droger. Blackout typ men låter bättre med dåligt minne av kvällen ifråga.

Ja det intressanta blir ju då hur hon dog. Alltså inget direkt misstänkt i början. Snubblat slagit skallen i eller kanske som hänt tidigare när det blivit mordmisstanke att det först såg ut som en egen förvållad drogöverdos men att det ändrades sedan.

Vi får väl se om det kommer fram något mer.

Hon hittades hängd
Citera
2021-09-17, 05:24
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Själv ringt 112 ger ju honom lite trovärdighet åtminstone.

Nej. Det är inte ovanligt att personer som mördat en närstående ringer 112. Finns flera uppmärksammade fall.
Citera
2021-09-17, 06:34
Medlem
Hon körde barnen till skolan och sen hem och hängde sig, enligt mina källor.
Citera
2021-09-17, 07:01
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Nej, det är inte bekräftat och det har jag inte påstått heller.

Nej, jag vet inte, men just nu så pekar det ju åt det hållet. Varför håller alla SD apologeter på och snackar om droger? Han kanske bara ljuger? "Jag minns inte" måste vara en av de vanligaste lögnerna i förhör. Att GM skulle ha varit helt bängfjong på droger måste ju också ställas mot att han ringde 112, samt att om polisen kom dit och fann honom helt påtänd så hade han nog blivit misstänkt direkt.

För övrigt, om han påstår att BO hängt sig så är det inte så konstigt om han blir häktad efter obduktion. Klassisk hängning ger en rätt speciellt skadebild som är svår att fejka.

Vi snackar om droger för det finns uppgifter om det i tråden.

För mig är han en miljöpartist som hoppade av och då alla muppar är galna så är det bara en galen och oönskad miljömupp som spelat med i Sd laget ett tag.
Citera
2021-09-17, 07:22
Medlem
Enligt radio Sjuhärad nu på morgonen så har misstankarna stärkts.
Citera
2021-09-17, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postmorten18
Hon körde barnen till skolan och sen hem och hängde sig, enligt mina källor.

Ska han ha hittat henne sen?
En hängning ger ju ofta upphov till en annan skadebild än en strypning så min fråga är om en obduktion gjorts och att det är därför misstankarna mot honom nu stärkts?
Citera
2021-09-17, 07:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Nån som vet när det är ny häktningsförhandling? Rättens schema för dagen gav inga ledtrådar...
Citera
2021-09-17, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vi snackar om droger för det finns uppgifter om det i tråden.

För mig är han en miljöpartist som hoppade av och då alla muppar är galna så är det bara en galen och oönskad miljömupp som spelat med i Sd laget ett tag.

Så enligt din slutledningsförmåga på högvarv har han varit galen konstant och de senaste åren efterhand infiltrerat SD med en kort sejour i landsbygdspartiet dessförinnan för att sedan som (falsk) SD:are begå ett brott. Låter ju jättetroligt. Den det berör blev en gedigen SD:are så enkelt är det. Vederbörande har inte varit miljöpartist på många år. Det är väl inte så att du missat att ta din medicin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in