Citat:
Ursprungligen postat av
rskworpb
Du uttrycker dig slarvigt, Bali har sagt att han har bevis mot de anklagelser som har förts fram, det är inte samma sak som att han kan bevisa total oskuld till allt som han inte har anklagats för.
Jag tycker du uttrycker dig lite konstigt nu, för varför i hela friden skulle Moderaterna göra en internutredning kring saker som Hanif Bali
inte har anklagats för, det låter ju inte särskilt nödvändigt eller ens troligt överhuvudtaget?
Citat:
Ursprungligen postat av
rskworpb
Det berör inte Bali så varför tjatar du om det?
Jag lade in en länk till artikel som handlade bland annat om Hanif Bali och Moderaterna och deras internutredningar.
Jag vill nog ganska bestämt hävda att Hanif Bali och Moderaterna, i mångt och mycket,
berör Hanif Bali.
Citat:
Ursprungligen postat av
rskworpb
Återigen slarvar du med orden. Han har sagt att han har bevis för att han är oskyldig till de anklagelser som förts fram mot honom.
Ja Hanif Bali sade att han hade bevis för att han var oskyldig till
olämpligt utträdande, alltså det som Moderaterna genom sin internutredning hade att ta ställning till och uppenbarligen istället fann att ord stod mot ord.
Det gäller att försöka skilja på
brott och
olämpligt uppträdande, det är alltså två helt olika saker.
En person kan göra sig skyldig till eventuellt olämpligt uppträdande, utan att för den sakens skull ha gjort något brottsligt.