2021-09-17, 04:49
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Alla begriper att M inte har suttit & glott på några "bevis" i en vecka. Att granska de chattar där Bali avvisar hennes inviter går givetvis på 10 minuter. Dom har självklart sökt igenom hela hans posthistorik, för att det inte skall finnas något som kan komma i nacken senare. För några konkreta anklagelser har uppenbarligen inte inkommit.

Detta vet du givetvis & din spelade dumhet funkar rätt kass.

Jag hatar moderaterna intensivt & vem fan kunde tro att jag en dag skulle sitta & försvara dom. Men angreppen mot Bali är så pass bisarra att det är svårt att låta bli.

En kombination av en i förväg organiserad kampanj, de sedvanliga tokvänsteraktivisterna & rena dårfinkar har verkligen livat upp Flashback.
Jag håller med. Om man ska tillåta sig att spekulera så tror jag att tjejen har blivit starstruck och förälskad. Inget konstigt med det.

Hon kan mycket väl ha skickat bilder till Bali som han inte bett om. Så då har vi ju liksom tillräckligt för att försöka svartmåla. Det finns bevis på att de haft kontakt, det finns bevis på att hon skickat bilder och det är det man grundar anmälan på.

Troligtvis om man väger in Balis ord och mitt ovan scenario skulle stämma, skulle det kunna vara så att han när hon börjat skicka bilder/visa intresse så har han varit tydlig med att han inte är intresserad och sagt ifrån.

Därför blir ju den sammanlagda bilden det viktiga. Vad har han skrivit, vad har hon skrivit. Och här tror jag på HB.
Citera
2021-09-17, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du uttrycker dig slarvigt, Bali har sagt att han har bevis mot de anklagelser som har förts fram, det är inte samma sak som att han kan bevisa total oskuld till allt som han inte har anklagats för.

Jag tycker du uttrycker dig lite konstigt nu, för varför i hela friden skulle Moderaterna göra en internutredning kring saker som Hanif Bali inte har anklagats för, det låter ju inte särskilt nödvändigt eller ens troligt överhuvudtaget?

Citat:
Det berör inte Bali så varför tjatar du om det?

Jag lade in en länk till artikel som handlade bland annat om Hanif Bali och Moderaterna och deras internutredningar.

Jag vill nog ganska bestämt hävda att Hanif Bali och Moderaterna, i mångt och mycket, berör Hanif Bali.

Citat:
Återigen slarvar du med orden. Han har sagt att han har bevis för att han är oskyldig till de anklagelser som förts fram mot honom.

Ja Hanif Bali sade att han hade bevis för att han var oskyldig till olämpligt utträdande, alltså det som Moderaterna genom sin internutredning hade att ta ställning till och uppenbarligen istället fann att ord stod mot ord.

Det gäller att försöka skilja på brott och olämpligt uppträdande, det är alltså två helt olika saker.

En person kan göra sig skyldig till eventuellt olämpligt uppträdande, utan att för den sakens skull ha gjort något brottsligt.
Citera
2021-09-17, 04:58
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Jag tycker du uttrycker dig lite konstigt nu, för varför i hela friden skulle Moderaterna göra en internutredning kring saker som Hanif Bali inte har anklats för, det låter ju inte särskilt nödvändigt eller ens troligt överhuvudtaget?

De gör en internutredning för att denna kvinna har kommit med olika anklagelser som Bali säger sig kunna motbevisa. Du drar dock sedan den felaktiga slutsatsen att Bali kan bevisa total oskuld till allt som denna kvinna kan tänka sig hitta på.

Citat:
Jag lade in en länk till artikel som handlade bland annat om Hanif Bali och Moderaterna och deras internutredningar.

Jag vill nog ganska bestämt hävda att Hanif Bali och Moderaterna, i mångt och mycket, berör Hanif Bali.

Du kan vara hur bestämd du vill men det innebär inte att Bali har ansvar över tidigare utredningar som inte berör honom, Varför tror du han har ett sådant personalansvar?

Citat:
Ja Hanif Bali sade att han hade bevis för att han var oskyldig till olämpligt utträdande, alltså det som Moderaterna genom sin internutredning hade att ta ställning till och uppenbarligen istället fann att ord stod mot ord.

Det gäller att försöka skilja på brott och olämpligt uppträdande, det är alltså två helt olika saker.

Dessa ord har jag inte hört honom yttra så du är nog slarvig med dina ord igen. Men inte ens detta innebär att Bali har hävdat att han kan bevisa oskuld till allt som kvinnan kan tänkas hitta på framöver, han har bara sagt att han har bevis mot det hon framförde.
Citera
2021-09-17, 04:59
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
100% fake skulle jag säga.

Luktar jävligt mycket svartmålande över detta!

Om de visar sig vara osant så är det fult som fan att göra detta både mot flickan och Hanif!
Ska bli intressant i nästa skede..

Undrar om flickan på riktigt förstår hur allvarligt detta är när hon tagit det till polisen nu.
Processen är köttig och processen är lång. Sen ska hon ju knäcka Hanifs advokat som lär vara Silbersky eller någon annan riks-kändis advokat. Han lär klara detta galant som Lambertz men hans karriär inom politiken lär vara över.
Citera
2021-09-17, 05:05
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Undrar om flickan på riktigt förstår hur allvarligt detta är när hon tagit det till polisen nu.
Processen är köttig och processen är lång. Sen ska hon ju knäcka Hanifs advokat som lär vara Silbersky eller någon annan riks-kändis advokat. Han lär klara detta galant som Lambertz men hans karriär inom politiken lär vara över.

En åklagare i ett sexmål behöver inte knäcka försvaret eftersom det råder omvänd bevisbörda där. Det är Bali som måste kunna bevisa sin totala oskuld om han ska frias. Tyvärr fungerar det i praktiken så i Sverige.
Citera
2021-09-17, 05:06
Medlem
Citat:
De gör en internutredning för att denna kvinna har kommit med olika anklagelser som Bali säger sig kunna motbevisa. Du drar dock sedan den felaktiga slutsatsen att Bali kan bevisa total oskuld till allt som denna kvinna kan tänka sig hitta på.

Alltså Moderaternas internutredning gällde huruvida Hanif Bali gjort sig skyldig till olämpligt uppträdande.

Det är alltså inte samma sak som att han skulle ha gjort någonting brottsligt, för det kan inte utredas där.

Citat:
Du kan vara hur bestämd du vill men det innebär inte att Bali har ansvar över tidigare utredningar som inte berör honom, Varför tror du han har ett sådant personalansvar?

Jag förstår inte varför Hanif Bali skulle ha ansvar över tidigare internutredningar eller varför du tycks tro det?

Jag kan i alla fall inte hitta någonting i artikeln från SVT Nyheter som styrker den teorin, utan den handlade om vad övriga i partiet ansåg om internutredningar och hur den här typen av fall brukar hanteras där och också en del synpunkter på internutredningen om Hanif Bali.

Citat:
Dessa ord har jag inte hört honom yttra så du är nog slarvig med dina ord igen. Men inte ens detta innebär att Bali har hävdat att han kan bevisa oskuld till allt som kvinnan kan tänkas hitta på framöver, han har bara sagt att han har bevis mot det hon framförde.

Ja du har upprepat det och jag har försökt förklara för dig att det är skillnad på huruvida någon har
begått ett brott eller huruvida någon gjort sig skyldig till olämpligt uppträdande.

Det är alltså inte samma sak och i nuläget finns varken bevis för det ena eller det andra och Moderaterna uppger ju själva att ord står mot ord i frågan, annars är det mest spekulationer.
Citera
2021-09-17, 05:08
Moderator
pewpews avatar
Citat:

Om HB är oskyldig kommer hon få ett helvete i många år framöver. Folk kommer förfölja henne på social media, prata skit, rota i hennes liv och hon kommer få mycket skit.

Är han skyldig är detta ju helt rätt väg att gå, dvs polisanmäla.

OM jag varit henne eller någon i hennes närhet som bryr mig om henne och HB är oskyldig, hade jag snabbt som fan gått ut och erkänt asap för att kväsa mobben i sin linda. Jag ser på t ex twitter hur folk fullständigt total trashar henne redan.

Tragiskt, det handlar om en ung, troligtvis väldigt naiv tjej som blir utnyttjad av andra och som nu får betala priset för andra vilja.
Citera
2021-09-17, 05:11
Medlem
cerns avatar
Citat:
En åklagare i ett sexmål behöver inte knäcka försvaret eftersom det råder omvänd bevisbörda där. Det är Bali som måste kunna bevisa sin totala oskuld om han ska frias. Tyvärr fungerar det i praktiken så i Sverige.
Fast det handlar ju om fakta vs fakta. Han måste ju lägga fram en knivskarp och vattentät story fortfarande.. Och gör han det efter spelets alla regler så är det hon som får det tufft när Balis advokat tuggar igenom hennes anklagelser. Självklart blir det ju tufft för Bali om hon sitter på bevis som han inte är beredd på eller inte har någon rimlig förklaring på.
Citera
2021-09-17, 05:14
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Alltså Moderaternas internutredning gällde huruvida Hanif Bali gjort sig skyldig till olämpligt uppträdande.

Det är alltså inte samma sak som att han skulle ha gjort någonting brottsligt, för det kan inte utredas där.

Och Bali har som sagt att han kan motbevisa de anklagelser som hon har fört fram, hur kan du ha så svårt att få in den informationen i skallen? Han har inte sagt att han kan motbevisa något annat än de anklagelser som förts fram.

Citat:
Jag förstår inte varför Hanif Bali skulle ha ansvar över tidigare internutredningar eller varför du tycks tro det?

Jag kan i alla fall inte hitta någonting i artikeln från SVT Nyheter som styrker den teorin, utan den handlade om vad övriga i partiet ansåg om internutredningar och hur den här typen av fall brukar hanteras där och också en del synpunkter på internutredningen om Hanif Bali.

Jag förstår inte heller varför Bali skulle ha ansvar för det eller varför tjatar du om det i denna tråd som handlar om anklagelserna mot Bali.

Citat:
Ja du har upprepat det och jag har försökt förklara för dig att det är skillnad på huruvida någon har
begått ett brott eller huruvida någon gjort sig skyldig till olämpligt uppträdande.

Det är alltså inte samma sak och i nuläget finns varken bevis för det ena eller det andra och Moderaterna uppger ju själva att ord står mot ord i frågan, annars är det mest spekulationer.

Självklart är det skillnad på detta men du drar felaktiga slutsatser om att Bali skulle ha sagt att han kan motbevisa något annat än de anklagelser som förts fram.
Citera
2021-09-17, 05:16
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Fast det handlar ju om fakta vs fakta. Han måste ju lägga fram en knivskarp och vattentät story fortfarande.. Och gör han det efter spelets alla regler så är det hon som får det tufft när Balis advokat tuggar igenom hennes anklagelser. Självklart blir det ju tufft för Bali om hon sitter på bevis som han inte är beredd på eller inte har någon rimlig förklaring på.

Tyvärr är det alltför många män som döms på en halvdålig saga från en kvinna.
Citera
2021-09-17, 05:21
Medlem
Citat:
Och Bali har som sagt att han kan motbevisa de anklagelser som hon har fört fram, hur kan du ha så svårt att få in den informationen i skallen? Han har inte sagt att han kan motbevisa något annat än de anklagelser som förts fram.

Jag tror ingen förstår varför Hanif Bali ens ska försöka motbevisa anklagelser som inte har lagts fram, det låter ju fortfarande helt ologiskt och orimligt om du frågar mig.

Citat:
Jag förstår inte heller varför Bali skulle ha ansvar för det eller varför tjatar du om det i denna tråd som handlar om anklagelserna mot Bali.

Artikeln från SVT Nyheter handlade ju just om Hanif Bali, Moderaterna och hur deras internutredningar brukar gå till.

Det blir ju konstigt om det inte får diskuteras i ett diskussionsämne som ju handlar just om de sakerna.

Citat:
Självklart är det skillnad på detta men du drar felaktiga slutsatser om att Bali skulle ha sagt att han kan motbevisa något annat än de anklagelser som förts fram.

Jag kan inte hitta någon här som förespråkat att Hanif Bali ska försöka motbevisa någonting han inte har anklagats för.

Det låter återigen ganska ologiskt och orimligt enligt min mening och just i nuläget så handlar det mesta om lösa spekulationer fram och tillbaka och det går inte med säkerhet säga vad som hänt eller inte hänt.
Citera
2021-09-17, 05:26
Medlem
cerns avatar
Citat:
Tyvärr är det alltför många män som döms på en halvdålig saga från en kvinna.
Tyvärr ja men det börjar bli en sport det här med våldtäktsanklagelser och "olämpligt sexuellt beteende" på diverse högst uppsatta personer.

Säger inte att hon är på uppdrag utav någon för att sänka Hanif Bali men hon verkar ju vara ung och ganska osäker. Jag tror knappast hon förstår hur tufft både hon själv och Hanif kommer få det nu och det är min poäng!

Har han bett om några nakenbilder så undrar jag om det är värt att ta sönder hans karriär, trasa sönder hans privatliv och sedan gå in i en saftig rättsprocess med åklagare, advokater, förhörsledare osv för att sedan komma ut och få stämpeln som "bruden som anmälde Hanif Bali".

Tror inte hon förstår allvaret i detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in