2021-09-16, 23:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ja, det har börjat.
En granne jag umgåtts mycket och gärna med kom ut som vaccin-fascist nu i helgen. Han yttrade åsikten att de som saknar vaccinpass minsann borde utestängas från i princip alla platser där trängsel kan förekomma, att Biden gör helt rätt som tänker avskeda offentliganställda som vägrar "vaccinen" osv..

Tror bestämt det börjar bli dags att rensa i bekantskapskretsen. Man kan ju inte umgås med fascister.

Du har en poäng, samtidigt har vi ett samhällskontrakt som vi måste ta ställning till. Vi får nog ta oss en funderare på vilken form av samhälle vi vill ha. Jag är ju själv för vaccin och i början av pandemin var jag väldigt mycket för hårdare tag likt Danmark och Norge samt Finland. Vi kan ju se skillnaden i antalet dödsfall vad gäller strategierna. Men att nu ta till tvång, jag är lite skeptisk, samtidigt som jag enkelt kan bli en egoist och säga att det drabbar ju inte mig. Det bästa är nog att följa vetenskapen här och det är inte bitchute eller andra liknande sidor.

Varför är du emot vaccinet?
Citera
2021-09-17, 00:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Vet du vad som är det mest idiotiskt i detta? Det är nästan dubbelt så vanligt med vaccin-resistenta mutationer av delta bland vaccinerade som smittas samtidigt som vaccinets effektivitet dykt under 50% i flera länder. Matematiska slutsatser om vilka risker som uppstår när vaccinerade träffar vaccinerade kan du dra själv. Jag håller mig gärna utanför era kramkalas där ni förstör riskgruppernas enda skydd. Med 27x mer effektiv naturlig immunitet är vi som genomgått sjukdom de enda som vaccinerade kan umgås med utan risk.

Du får gärna ge en källa till dina siffror. Naturlig immunitet är bra, det vet jag. Men det är lite av rysk roulette att frivilligt genomgå sjukdomen om man inte är vaccinerad, det kan gå hur som helst, bara för att du klarade dig bra betyder det inte att din nästa gör det. Nu har jag ju undvikit andra människor och därmed inte blivit smittad, istället har jag vaccinerat mig, för min egen skull och för mina anhöriga. Min ena dotter har genomgått sjukdomen, nu har hon vaccinerat sig också, jag är faktiskt lite avundsjuk på hennes immunitet. Min flickväns dotter var sjuk häromdagen, jätteförkyld (vaccinerad) så jag tänkte att det är lika bra att få sig en sniff så jag gick in ett par minuter och pratade med henne. Har faktiskt varit lite snuvig idag, men du kan vara lugn, jag har spenderat min tid i skogen och plockat kantareller, mil från alla andra.
Citera
2021-09-17, 00:04
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du har en poäng, samtidigt har vi ett samhällskontrakt som vi måste ta ställning till. Vi får nog ta oss en funderare på vilken form av samhälle vi vill ha. Jag är ju själv för vaccin och i början av pandemin var jag väldigt mycket för hårdare tag likt Danmark och Norge samt Finland. Vi kan ju se skillnaden i antalet dödsfall vad gäller strategierna. Men att nu ta till tvång, jag är lite skeptisk, samtidigt som jag enkelt kan bli en egoist och säga att det drabbar ju inte mig. Det bästa är nog att följa vetenskapen här och det är inte bitchute eller andra liknande sidor.

Varför är du emot vaccinet?
Jag är inte emot vaccin. Däremot är jag för att människor själva skall få välja vad som injiceras i deras kroppar, alldeles utan att sedan bli diskriminerade på grund av sitt val.

Visst kan vi bygga en annan typ av samhälle om vi vill, jag skulle kunna stå ut med att inte ha fri tillgång till samhället, med det lilla förbehållet att jag i så fall vill behålla alla pengar jag betalar i skatt/moms/arbetsgivaravgift osv., du förstår säkert.
Citera
2021-09-17, 00:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag är inte emot vaccin. Däremot är jag för att människor själva skall få välja vad som injiceras i deras kroppar, alldeles utan att sedan bli diskriminerade på grund av sitt val.

Visst kan vi bygga en annan typ av samhälle om vi vill, jag skulle kunna stå ut med att inte ha fri tillgång till samhället, med det lilla förbehållet att jag i så fall vill behålla alla pengar jag betalar i skatt/moms/arbetsgivaravgift osv., du förstår säkert.

Japp jag förstår precis. Dock är jag intresserad av dina invändningar mot vaccinet, vad är det exakt som du tycker är fel med det? Jag hade gillat om du motiverar det med ett väl genomtänkt resonemang.
Citera
2021-09-17, 00:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Är man vaccinerad så finns ju antikropparna på plats.

Ja, om de hinner fästa på, alla, virus, innan celler hinner bli infekterade.
Citera
2021-09-17, 00:28
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Ja, det har börjat.
En granne jag umgåtts mycket och gärna med kom ut som vaccin-fascist nu i helgen. Han yttrade åsikten att de som saknar vaccinpass minsann borde utestängas från i princip alla platser där trängsel kan förekomma, att Biden gör helt rätt som tänker avskeda offentliganställda som vägrar "vaccinen" osv..

Tror bestämt det börjar bli dags att rensa i bekantskapskretsen. Man kan ju inte umgås med fascister.
Väldigt tråkigt att höra, har själv varit med om liknande situationer (dock ej lika fascistisk som din granne). Det är nu i covid-situationen man märker vilka som är ens riktiga vänner och respekterar ens åsikter och val. Så jävla sorgligt med folk som man umgåtts och haft jättekul med under flera år som nu plötsligt visar sin rätta sida
Citera
2021-09-17, 00:32
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Japp jag förstår precis. Dock är jag intresserad av dina invändningar mot vaccinet, vad är det exakt som du tycker är fel med det? Jag hade gillat om du motiverar det med ett väl genomtänkt resonemang.
Att jag inte vill ha det för egen del menar du?

Ganska enkelt val för mig.

1. Hastigt framtagna "vaccin", eller vad man nu skall kalla dem, som bygger på en ny och ganska ifrågasatt teknologi (mRNA).
Fas 3-studierna avblindades och kontrollgrupperna vaccinerades redan efter 2 månader(!).
De som nu får sina sprutor har ingen aning om hur detta kommer påverka deras kroppar på längre sikt.

2. Pfizer och Moderna har begärt och erhållit åtalsimmunitet gällande skador folk eventuellt får av "vaccinen". Detta säger mig att de inte litar på sina produkter.

3. "Vaccinen" täcks inte av läkemedelsförsäkringen.

4. Min svärfar blev mycket sjuk i direkt anslutning till var och en av sprutorna som han tog för att "vara en god samhällsmedborgare".

5. Jag känner fler som blivit sjuka av injektionerna än som behövt uppsöka sjukvård till följd av Covid-19.

6. Jag har redan haft Covid-19.

7. Jag är inte rädd för Covid-19.

8. Medelåldern för döda som diagnostiserats med Covid-19 senare än 30 dagar innan sin död är i Sverige över 80 år.

Hur många skäl behöver jag ange för att låta trovärdig?
Citera
2021-09-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Jo problemet är ju att vi vaccinerar enbart mot spikproteinet, vilket ofta betyder att dom cellerna(oftast i svalg eller näsa) som blir infekterade kan producera virus fram till kroppen reagerar på virusets N-proteiner och förstör den infekterade cellen. Det är därför folk som kommer i kontakt med viruset fortfarande kan ha höga virusmängder även om dom är vaccinerade och därmed sprida viruset till andra.

Vaccinerna är bra för att förhindra allvarlig sjukdom däremot, eftersom få virus når viktiga organ inne i kroppen.
Citera
2021-09-17, 00:37
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Det brukar dö mellan 700 och 1500 i influensa.

Av eller med influensa?
Citera
2021-09-17, 00:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast då skulle det nog bli skrik om, att dom som var duktiga och vaccinerade sig så fort de kunde, "straffas" för detta - och sölkorvarna belönas. Men någon smärre belöning kan man ju dela ut. Dom kan få välja mellan en kaffebryggare, en fotboll och presentkort på McDonalds... Klistermärken och små plastdjur är de ju för stora för!

Man är aldrig för stor för klistermärken och små plastdjur, det är skitcoolt ju. Jag hade nog blivit ganska glad om jag erbjöds en plastdinosaurie när jag vaccinerade mig. Jag gillar dinosaurier, fast nu fick jag ju ingen.
Citera
2021-09-17, 00:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Det får du starta en studie om, jag väntar med spänning. Det är rätt trixigt alltihopa faktiskt. Hur lång tid tar det för en t-minnescell att börja producera antikroppar vid en ny infektion? Även om man genomgått en infektion och har antikroppar så spolas dessa ut med plasman så småningom.
Citera
2021-09-17, 00:55
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har du inte studerat siffrorna? Risken att dö av Covid19 är 1000 gånger större än att dö av vaccinet.

Och hur stor är risken att du kommer att dö av covid-19 jämfört med i en trafikolycka?

Hur vågar du ens gå ut på stan?

5 miljoner har dött med covid-19, samtidigt som 15 miljoner dött av cancer och 30 miljoner av hjärt- kärlsjukdomar i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in