Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Japp jag förstår precis. Dock är jag intresserad av dina invändningar mot vaccinet, vad är det exakt som du tycker är fel med det? Jag hade gillat om du motiverar det med ett väl genomtänkt resonemang.
Att jag inte vill ha det för egen del menar du?
Ganska enkelt val för mig.
1. Hastigt framtagna "vaccin", eller vad man nu skall kalla dem, som bygger på en ny och ganska ifrågasatt teknologi (mRNA).
Fas 3-studierna avblindades och kontrollgrupperna vaccinerades redan efter 2 månader(!).
De som nu får sina sprutor har ingen aning om hur detta kommer påverka deras kroppar på längre sikt.
2. Pfizer och Moderna har begärt och erhållit åtalsimmunitet gällande skador folk eventuellt får av "vaccinen". Detta säger mig att de inte litar på sina produkter.
3. "Vaccinen" täcks inte av läkemedelsförsäkringen.
4. Min svärfar blev mycket sjuk i direkt anslutning till var och en av sprutorna som han tog för att "vara en god samhällsmedborgare".
5. Jag känner fler som blivit sjuka av injektionerna än som behövt uppsöka sjukvård till följd av Covid-19.
6. Jag har redan haft Covid-19.
7. Jag är inte rädd för Covid-19.
8. Medelåldern för döda som diagnostiserats med Covid-19 senare än 30 dagar innan sin död är i Sverige över 80 år.
Hur många skäl behöver jag ange för att låta trovärdig?