2021-09-16, 19:47
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Gijo?
Ja jag trodde denna förenklade stavning på Guillous namn var väletablerad.
Citera
2021-09-16, 19:52
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ja jag trodde denna förenklade stavning på Guillous namn var väletablerad.
Aha, du kan tydligen inte prata om gamla säsonger med mig...då min uppmärksamhet uppenbarligen ligger i nuet & fokuserar på årets skit helsnurrigt va?
Senast redigerad av Crapmagic 2021-09-16 kl. 20:03.
Citera
2021-09-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Japp Jerka har de ju hånat mycket. Gijo däremot skulle de aldrig våga säga något mot då de vet att han direkt skulle platta till dem.

Det var förjävla kul dock när Schulman drugade med Guillou.
Citera
2021-09-16, 22:17
Medlem
Crapmagics avatar
Jag var den enda i Sverige som kunde Camp Molloy utöver redaktionen, håller ni med mig?
En Peter kallade en av tjejerna för "surfitta" i Camp Molloy bara så att ni vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det var förjävla kul dock när Schulman drugade med Guillou.
Vad betyder drugade?
Senast redigerad av Crapmagic 2021-09-16 kl. 22:35.
Citera
2021-09-16, 22:36
Medlem
Crapmagics avatar
Dankirke den 6 Juni 1944

Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
"Anders Lundin: det var en svår fråga
Filip: ställer man upp i det här programmet får man väl räkna med det eller?
Anders: kan man inte få konstatera det utan att bli utskälld?
Filip: har du vaknat på fel sida Anders?"

Filip verkar inte märka att han tidvis hänfaller åt mobbning och ren dumdryghet, framför allt mot vissa manliga deltagare?

Noterade du då även att den omyndige damp-ungen Gustav blev otrevligt tillsagd av Filip för att han inte skulle fortsätta sno uppmärksamheten från Liv när hon skulle svara, det som även kallas för man-spreading...Liv visar å andra sidan overkligt mycket urringning i förhållande till att inte ha något att komma med däremellan

Vilket långt minne dagens flugmän har, alla minns Dankurk för att den är ny och därmed omskriven, och då slår det ut deras 90-tals minne, man får inte addera associationer för då överskrivs historien

Liv ser *oskyldigt kåt ut* (som Bert Karlsson mynta) mest hela tiden, lägg av!!
Senast redigerad av Crapmagic 2021-09-16 kl. 23:07.
Citera
2021-09-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Han var ingen höjdare, men absolut inte på samma nivå som Laserow, Sjöström och Moberg. Tror Laserow kunde totalt 2-3 frågor under ALLA de program hon deltog i. E-type skulle däremot platsa i kategorin Deltagare man trodde mer om, där han skulle få sällskap av Jessica Gedin och Janne Josefsson.

Snälla slut skriv Moberg när hon heter Morberg.

För övrigt tycker jag Karin Laserow är den överlägset sämsta genom alla säsonger. Peter Magnusson måste gråtit efter första avsnittet ihop med henne. Han gjorde ändå rätt bra ifrån sig, men i och med att han fick noll hjälp (snarare tvärtom, hon vilseledde honom flera gånger) så gick det som det gick.

Sjöström har en ursäkt av hennes hyfsat unga ålder, men ärligt talat får jag inte viben att hon skulle gjort så jättemycket bättre ifrån sig om 15 år heller. Hon kan simma, men frågesport (eller Skavlan-besök för den delen) är inte hennes paradgren. William Spetz var det lite samma sak med.

Ett tillägg: annars var även den här kommentaren från Sigge Eklund rätt kul:

Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Sigge Eklund trodde att det skickades 50.000 julkort 2018 hahahaha. Det absolut sämsta svaret jag någonsin hört i ett frågesportsprogram.

Rätt svar var 16 miljoner.
Senast redigerad av XxDrag0N-Sl4y3RxX 2021-09-16 kl. 23:14.
Citera
2021-09-16, 23:13
Medlem
Jag hade gärna klarat mig utan Gustav Hammarsten, han är gapig på en 5-årings nivå o allmänt störig, förstår att F&F fräser ifrån ibland
Citera
2021-09-16, 23:19
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Noterade du då även att den omyndige damp-ungen Gustav blev otrevligt tillsagd av Filip för att han inte skulle fortsätta sno uppmärksamheten från Liv när hon skulle svara, det som även kallas för man-spreading...Liv visar å andra sidan overkligt mycket urringning i förhållande till att inte ha något att komma med däremellan

Vilket långt minne dagens flugmän har, alla minns Dankurk för att den är ny och därmed omskriven, och då slår det ut deras 90-tals minne, man får inte addera associationer för då överskrivs historien

Liv ser *oskyldigt kåt ut* (som Bert Karlsson mynta) mest hela tiden, lägg av!!

Jag noterar att Liv verkar vara konstant salongsberusad, undrar hur mycket alkohol kanal 5 egentligen bjuder på. Blev hon kanske pilsk av spriten och Gustavs flummande och knäppte upp några extra knappar på skjortan

Noterade även att Filip blev rejält irriterad och kvickt fick tyst på Gustaf när han försökte berätta en historia från Brüno-inspelningen då han och Borat blev arresterade av borgmästare Guiliani eller nåt liknande. Filip uppskattar uppenbarligen inte att bli up-stagead av en annan mans historier
Senast redigerad av zerxez 2021-09-16 kl. 23:23.
Citera
2021-09-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Frågan var definitivt felställd om de förväntade sig svaret 43,1 km. Frågan borde ha varit typ: Hur lång var den del av Berlinmuren som löpte mellan Östberlin och Västberlin.

Ja, men det beror sannolikt på att själva byggnadsverket blivit en ikonisk byggnad. Under den aktiva tiden då muren hade en funktion syftade man säkert på hela sträckan runt Västberlin. Efteråt har muren mera blivit förknippad med den del som går genom staden. Precis som att gamla fästningar idag står som monument med vallgrav & mur men under sin aktiva tid hade ett mer omfattande försvar än så. Men ja, frågan var en slamkrypare.
Citera
2021-09-17, 00:02
Medlem
zerxezs avatar
500 kcal i en big mac alltså 500 000 kalorier om jag förstått vetenskapen rätt
Citera
2021-09-17, 00:08
Medlem
Minns jag fel eller sade Dominika Pieczynska för några dagar sedan i Alla mot alla att Cornelis skrivit Deirdres samba till henne?
Citera
2021-09-17, 00:30
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Minns jag fel eller sade Dominika Pieczynska för några dagar sedan i Alla mot alla att Cornelis skrivit Deirdres samba till henne?

Stämmer bra, Dominika var minus 2 år gammal när Cornelis skrev den 68
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in