2020-04-03, 07:47
Medlem
Stivalis avatar
Fattar inte varför man delat in länen så krångligt på vissa ställen. Folk som bor på platser där de överlappar landskapen verkar fan inte kunna landskapen i sina egna hemtrakter längre. Nu hände det igen! Precis som för Kalle Moreus så blev det totalt fiasko för William Spetz som rör ihop län & landskap. Länen har i vardagen tagit över från landskapen men i frågesport är det grundskolans klassiska landskap som gäller. Då verkar folk tappa bort sina egna landskap totalt.

Detta program visar om något att länen ofta är idiotiska & borde ändras till mer logiska gränser eller slopas.
Citera
2020-04-03, 18:19
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Fattar inte varför man delat in länen så krångligt på vissa ställen. Folk som bor på platser där de överlappar landskapen verkar fan inte kunna landskapen i sina egna hemtrakter längre. Nu hände det igen! Precis som för Kalle Moreus så blev det totalt fiasko för William Spetz som rör ihop län & landskap. Länen har i vardagen tagit över från landskapen men i frågesport är det grundskolans klassiska landskap som gäller. Då verkar folk tappa bort sina egna landskap totalt.

Detta program visar om något att länen ofta är idiotiska & borde ändras till mer logiska gränser eller slopas.
William skulle å andra sidan även kunna röra ihop vem som är hans mamma och vem som är hans pappa också. Och någon hjälp från sin medspelare skull han heller inte kunna få. Två klassiska kändisspån.
Citera
2020-04-04, 14:34
Medlem
Sigge Eklund trodde att det skickades 50.000 julkort 2018 hahahaha. Det absolut sämsta svaret jag någonsin hört i ett frågesportsprogram.

Rätt svar var 16 miljoner.
Citera
2020-04-04, 17:35
Medlem
Reflektioner från grupp 2:
Underhållsmässigt tycker jag man utklassar deltagarna i grupp 1. Ledsnade på programmet helt i början av säsongen och trodde jag hade fått nog. Men egentligen var det bara deltagarna jag ledsnat på. Hanna Hellqvist börjar bara kännas mer och mer gapig och jobbig, Lars Lerin var allmänt tråkig. Kakan och Kalle klarade jag inte ens av att se på. Sven bra och kunnig, men Ebba så torr. Nisse och Susanne, nä, fy. Pontus okej, men tråkmånsen bredvid honom, nä, Den gruppen var den överlägset tråkigaste hittills.

Denna gruppen finns flera roliga och underhållande lag. Sigge Eklund är väl stora besvikelsen. Tråkigare människa får man leta efter. Tornving imponerar stort! Hade gärna velat se honom i nästa säsong av på spåret. Lina Tomsgård hade jag stora förväntningar på, minns henne som sjukt duktig i på spåret, där hon nära på egen hand slog ut Jesper och Elisabeth det året hon var med. Är dock rätt ojämn och uppenbarligen passar detta format henne inte lika väl. Erik Haag är ju bäst av alla. Hade förmodligen vunnit tävlingen själv.
Citera
2020-04-04, 21:42
Medlem
simonvps avatar
Kollar ikapp några avsnitt. Ogillar starkt momenten Utvisningsbåset samt Gubbhen i lådan. Programmet bygger på dynamiken mellan deltagarna vilket helt försvinner med Utvisningsbåset. Gubbhen i lådan är såpass likt de ordinarie frågorna så det ger ju ingen nödvändig förändring i programmet.

Precis klar med grupp 1. Mest överraskad av Peter Magnusson måste jag säga. Tycker han ger ett nervöst intryck överlag, men han är ändå jävligt skärpt och kunnig. Gårdinger överraskar med sjuk spetskunskap men är ändå lite för ojämn. Sven Melander oväntat tråkig men duktig också.

Började med grupp 2 just, och precis som förra säsongen kommer säsongens behållning bli Olof Lundhs distanslösa förhållning till programmet och hur Filip och Fredrik mobbar honom för det.
Citera
2020-04-06, 22:57
Moderator
Dr Kings avatar
Snacka om klasskillnad ikväll. Erik och Lotta är riktigt vassa vilket man verkligen inte kan säga om Robin och Marika. Blir intressant jumbomatch imorgon mellan Robin och Marika och William och Anna. Kan det bli första gången någonsin som inget av lagen i en match får 10 poäng.
Citera
2020-04-06, 23:50
Medlem
Marika kan ju absolut ingenting men är ändå den som är drivande och skall hitta på svar. Jag är helt säker på att om Robin tävlade ensam hade han fått fler poäng än han får med Marika. Robin är lite för konflikträdd för att komma med ett eget svar när Marika spytt ut sitt idiotsvar.
Citera
2020-04-07, 15:39
Medlem
Kan någon svara på varför Fredrik SKRIKER hela tiden. Filip är nästan lika gapig, bara snäppet lugnare.
De tävlande använder vanlig samtalston -det funkar bra, men Fredriks gapiga stil gör att man zappar vidare.
Citera
2020-04-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Marika kan ju absolut ingenting men är ändå den som är drivande och skall hitta på svar. Jag är helt säker på att om Robin tävlade ensam hade han fått fler poäng än han får med Marika. Robin är lite för konflikträdd för att komma med ett eget svar när Marika spytt ut sitt idiotsvar.

Håller med, hon är säkert en trevlig prick rent privat men hennes bildningsnivå är verkligen usel, ungefär som Anna Granath. Att vara usel är väl okej om man också kan vara lite underhållande, så som William Spets, hon hon är ju inte ens det. Hon pratar mkt för att ge sken av att vara nära svaren, men kan nästan inget alls
Citera
2020-04-07, 23:23
Medlem
Vad är det för klocka filip så ogenerat flashar med så mycket det bara går? Spons?

Som de flesta stör jag mig på Fredriks gapande. Men att han hela tiden måste läsa alla sina kluriga formuleringar innantill, gör att han låter olidlig. Och kan han inte lära sig några fler kroppsutryck än dem någon lyckats banka in i hans välfärgade skalle? Jag blir så trött på hans "powerstance" vid heta stolen, och hans hårt inövade och exakt återkommande arm/fingergester.

När filip struttar fram innan pausen efter heta stolen så har han slutat med att kladda på de kvinnliga deltagarna lika mycket som tidigare, och även börjat vidröra de manliga deltagarna mer. Har han fått en tillsägelse?
Citera
2020-04-07, 23:26
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobHet
Vad är det för klocka filip så ogenerat flashar med så mycket det bara går? Spons?

Som de flesta stör jag mig på Fredriks gapande. Men att han hela tiden måste läsa alla sina kluriga formuleringar innantill, gör att han låter olidlig. Och kan han inte lära sig några fler kroppsutryck än dem någon lyckats banka in i hans välfärgade skalle? Jag blir så trött på hans "powerstance" vid heta stolen, och hans hårt inövade och exakt återkommande arm/fingergester.

När filip struttar fram innan pausen efter heta stolen så har han slutat med att kladda på de kvinnliga deltagarna lika mycket som tidigare, och även börjat vidröra de manliga deltagarna mer. Har han fått en tillsägelse?

Gått och blivit bicurious på äldre dar kanske
Citera
2020-04-08, 00:49
Medlem
Bra att det inte var någon utvisning igår. Det är lika dåligt som gubbhen i lådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in