Citat:
Ursprungligen postat av
The Beach boy
Hur många instrument spelar du då? Bara för att du tycker Hives är bra så behöver inte andra tycka det. Hives hyllades för att de låg rätt i tiden med garage rock trenden i början av 00-talet. Varken Jinder eller Almquist kunde the boxer även fast Lie li Lie delen är det kändaste partiet.
Varken Hives eller Blur är några band jag brukar lyssna överhuvudtaget på. Har jag sagt att jag gillar Hives? Bara för att jag har hörsel nog att höra att låtarna överhuvudtaget inte har samma melodi så betyder det inte att jag gillar banden.
Öppningsriffet i Song 2 kanske har inspirerat Hives litegrann även om det är tveksamt.. men det är ju ändå inte ens nära att vara samma riff eller melodi, och resten av låtarna skiljer ju sig enormt. Inte ens gitarrsoundet är ju samma ens i början nu när jag lyssnat efter.
Hives låtar låter ju nästan alltid sådär, har ofta liknande sound med sina riffbaserade låtar och dylikt, typiska garagerock-låtar helt enkelt. Song 2 är ju verkligen ingen garagerock-låt heller, man har ju hört båda låtarna ett antal gånger förr i tiden och ingen av låtarna har någonsin påmint mig om den andra.. Verkligen helt olika låtar och stilar.