https://www.expressen.se/gt/julianne...-manga-fragor/
Vad säger ni om Expressens artikel? Har reportern Linnea Lundström gjort ett bra reportage?
Borde Expressen ställt frågor om några av de som förtryckts eller hotats av muslimer?
Borde Expressen ställt frågor om Juliannes påståenden? Gick reportern Linnea Lundström till botten med några av de "bevis" som nämns?
Har Lundström faktagranskat huruvida muslimer skulle vara mer "gästvänliga och välkomnande" än andra?
Vad är det för bild som målas up av muslimer?
Är eventuellt negativt tonläge mot islam felaktig eller är det snarare så att muslimer har problem med att kritiseras?
Expressen citerar Julienne med de "muslimska värderingarna", och det ges sken att dessa skulle vara bättre än kristna värderingar. Vore det rimligt att Expressen gör någon jämförelse mellan kvinnors liv i muslimska länder och kristna länder?
Julianne Frøyseth var 22 år gammal när hon valde att konvertera till islam.Notera att denna tråd ligger i Medier och journalistik
Med en kristen uppväxt bakom sig blev mycket annorlunda – och i hennes hemstad var det många som inte förstod hennes val att bära hijab.
Nu bor hon tillsammans med sin man i Göteborg, men fortfarande finns vissa fördomar kvar.
jag ville lära känna mina muslimska vänner. De var så gästvänliga och välkomnande, och jag blev nyfiken på deras tro
Hon började läsa på om islam, och via internet och sociala medier kunde hon ta del av historier från de som valt att konvertera. Många av de muslimska värderingarna, märkte hon, skilde sig inte alls från de kristna hon var van vid.
Det jag kände när jag gjorde research om islam var att bevisen till allt som påstås i islam är väldigt lätta att hitta i antingen Koranen eller i haditherna
I en moské uttalade hon trosbekännelsen, och sedan dess har hon varit muslim
Julianne känner frustration över den bild som enligt henne målas upp av muslimer i västerländsk media
Vad säger ni om Expressens artikel? Har reportern Linnea Lundström gjort ett bra reportage?
Borde Expressen ställt frågor om några av de som förtryckts eller hotats av muslimer?
Borde Expressen ställt frågor om Juliannes påståenden? Gick reportern Linnea Lundström till botten med några av de "bevis" som nämns?
Har Lundström faktagranskat huruvida muslimer skulle vara mer "gästvänliga och välkomnande" än andra?
Vad är det för bild som målas up av muslimer?
Är eventuellt negativt tonläge mot islam felaktig eller är det snarare så att muslimer har problem med att kritiseras?
Expressen citerar Julienne med de "muslimska värderingarna", och det ges sken att dessa skulle vara bättre än kristna värderingar. Vore det rimligt att Expressen gör någon jämförelse mellan kvinnors liv i muslimska länder och kristna länder?