• 1
  • 2
2021-09-16, 21:46
Medlem
Jag har stundtals problem med hemorrojder och analsprickor.
Efter duschen några gånger i veckan brukar jag ta en klick zinksalva eller decubal för att ge anus en ”rundsmörjning”. Lite xyloptoct då och då brukar jag också ta.
För att hålla mig borta från förstoppning är det kaffe och höga doser c-vitamin som fungerar för mig.
Har ni några mer tips i ämnet? Krämer salvor? Kanske en klick kokosolja för att få bättre glid ur anus?
Citera
2021-09-16, 22:03
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Slopa dasspapper och kör med duschen. Lufttorka och smörj med ac3 comfort. Så fattade jag det som att han tjommen som fått röven förstörd av ica basics toapapper gjorde.
Citera
2021-09-16, 22:06
Medlem
AlWpLxdjs avatar
1. Skaffa ett bra toalettpapper.
2. Skaffa våtservetter.
3. Håll inte på att trycka för kung och fosterland på toaletten, ta det lugnt eller stoppa i dig laxeringsmedel. Fattar inte varför folk trycker på så jävla hårt för, det är därför du har en massa hemorrojder och annat skit.
Citera
2021-09-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Slopa dasspapper och kör med duschen. Lufttorka och smörj med ac3 comfort. Så fattade jag det som att han tjommen som fått röven förstörd av ica basics toapapper gjorde.

Verkar vara en trevlig produkt. Tack för tipset!
Citera
2021-09-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlWpLxdj
1. Skaffa ett bra toalettpapper.
2. Skaffa våtservetter.
3. Håll inte på att trycka för kung och fosterland på toaletten, ta det lugnt eller stoppa i dig laxeringsmedel. Fattar inte varför folk trycker på så jävla hårt för, det är därför du har en massa hemorrojder och annat skit.

Mina senare besvär orsakades av att jag inte tillbett porslinsguden på 3-4 dagar så när det väl var dags fanns inget annat alternativ än att trycka på för kung och fosterland. Jag hade inte fått ut skiten annars😥
Citera
2021-09-16, 22:16
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Mina senare besvär orsakades av att jag inte tillbett porslinsguden på 3-4 dagar så när det väl var dags fanns inget annat alternativ än att trycka på för kung och fosterland. Jag hade inte fått ut skiten annars😥

Finns ju laxeringsmedel.
Citera
2021-09-16, 22:20
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin

Trycker man ner bajskluttarna genom hålen på duschavloppet?
Citera
2021-09-16, 22:21
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Trycker man ner bajskluttarna genom hålen på duschavloppet?

"Allt löser sig sa han som sket i vasken"
Citera
2021-09-16, 22:36
Medlem
hbtq4lifes avatar
Bada i sjöar och hav och se till att analen blir ordentligt marinerad. Vidare ska du tvätta analen med vatten när du har skitit (med fingrarna för att få den ren, tvätta händerna med tvål efteråt, inget tvål för analen förutom vid dusch, och var noga med nagelgygien) och dabba med toapapper för att torka. För att skita enklare kan du se till ändra vinkeln när du sitter på porslintronen. Vidare finns det yogaövningar som hjälper ditt "bajssystem".

https://cdn.yourbabyclub.co.uk/asset...f363c69007.jpg
Citera
2021-09-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbtq4life
Bada i sjöar och hav och se till att analen blir ordentligt marinerad. Vidare ska du tvätta analen med vatten när du har skitit (med fingrarna för att få den ren, tvätta händerna med tvål efteråt, inget tvål för analen förutom vid dusch, och var noga med nagelgygien) och dabba med toapapper för att torka. För att skita enklare kan du se till ändra vinkeln när du sitter på porslintronen. Vidare finns det yogaövningar som hjälper ditt "bajssystem".

https://cdn.yourbabyclub.co.uk/asset...f363c69007.jpg

For man verkligen bort bajs-doften från handen? Skopar du upp vatten i handen och gör rent?
Citera
2021-09-16, 23:12
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
For man verkligen bort bajs-doften från handen? Skopar du upp vatten i handen och gör rent?

Duschslangen hemma når toalettstolen. Svårare är det på jobbet, då får man se till att inte knipsa korven "fel" för att slippa sandpappra analen. Tvål och vatten får bort bajset och lukten.
Citera
2021-09-16, 23:14
Medlem
styckets avatar
Ät mat med mer vatteninnehåll.

Frukt, grönsaker är de bästa men tillagat är väl soppor och grytor.

Det är allmänt hälsosamt för hela kroppen och själen. Gärna veganskt det är bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in