2021-09-16, 21:03
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Ja, det här tar all uppmärksamhet. Skapar osämja och ilska mot henne. Oavsett vad som är rätt eller fel så tycker folk det är löjligt och dumt att bråka om rucklet med denna pensionär och åldrande farbror. Plus hennes andra utspel och dumheter, plus hennes festande med Margaux i Stockholm som också drar ned henne i skiten. Plus Adaktusson som skämmer ut partiet och går emot partilinjerna i alla frågor om invandring och annat. Både Ebba och Adaktusson har utvecklats till sänken för Kd.
Så sant, personligen tycker jag Adaktusson står för en sund internkritik. För övrigt har du helt rätt.
2021-09-16, 21:11
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Ja, det här tar all uppmärksamhet. Skapar osämja och ilska mot henne. Oavsett vad som är rätt eller fel så tycker folk det är löjligt och dumt att bråka om rucklet med denna pensionär och åldrande farbror. Plus hennes andra utspel och dumheter, plus hennes festande med Margaux i Stockholm som också drar ned henne i skiten. Plus Adaktusson som skämmer ut partiet och går emot partilinjerna i alla frågor om invandring och annat. Både Ebba och Adaktusson har utvecklats till sänken för Kd.

Pacta sunt servanda
En grundläggande princip inom avtalsrätten är att avtal ska hållas. Avtal är juridiskt bindande och innebär att en part som ingått ett avtal är skyldig att fullgöra sina förpliktelser i enlighet med avtalsinnehållet. Gäller inte denna principen Esbjörn? Skall man kunna bete sig som ett svin och hota med att sprida lögner i media för att få någon att backa?

Sossepolitrucker som dig skall inte låtsas som att du har den minsta omtanke om KD, din smutskastning har helt andra motiv.
2021-09-16, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Pacta sunt servanda
En grundläggande princip inom avtalsrätten är att avtal ska hållas. Avtal är juridiskt bindande och innebär att en part som ingått ett avtal är skyldig att fullgöra sina förpliktelser i enlighet med avtalsinnehållet. Gäller inte denna principen Esbjörn? Skall man kunna bete sig som ett svin och hota med att sprida lögner i media för att få någon att backa?

Sossepolitrucker som dig skall inte låtsas som att du har den minsta omtanke om KD, din smutskastning har helt andra motiv.
Så är det, såvida avtalet kommit till på rätt sätt och följts därefter på rätt sätt.

Men historien innehåller även flera aspekter. Ebba har bland annat kränkt gällande pandemiregler för skyddsvärda riskgrupper, hon har lämnat en ensam funktionshindrad åldring i kval av att känna sig lurad och pressad att sälja sitt släkthus till henne, hon har smutskastat hans närstående i media, hon har ljugit om att hon skulle dra sig ur affären och hon har grovt förtalat sin motparts ombud. Allt detta för att hon åtrådde sin nästas hus.

Att det görs av en person i maktposition för ett parti som anser sig stå för äldrefrågor, etik och moral, gör det hela än mer anmärkningsvärt. Det tycker såväl politiska motståndare som många KDare. Inte minst Sveriges största tidning Dagen har lyft denna problematik med Ebbas beteende som går i bjärt kontrast med KDs grundvärderingar.
2021-09-17, 00:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Pacta sunt servanda

Ingen bryr sig om det är rätt eller fel. Och det är det som räknas i politiken. Hur det uppfattas. Och oavsett vad man tycker om KD som är hon en belastning. Hade partiet haft större självförtroende och inte varit så toppstyrt så hade hon varit borta vid detta laget.
2021-09-17, 07:12
Bannlyst
Citat:
Fastighetsaffären visar att Ebba står stark även under attack vilket många medborgare uppskattar. Att hon vågar kalla en pedofil för en brottsling stärker henne och KD.

Enligt de senaste undersökningarna så har KD en potential på 16,3 % vilket till stor del beror på att Ebba står fast och tryggt. Ge henne några år till så har vi en svensk Thatcher eller Merkel.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/1OqL0B/moderaterna-kan-bli-sveriges-storsta-parti

Men visst så har fastighetsaffären haft en negativ påverkan på Ebba, den har säkert tagit på krafterna och gjort hennes privatliv svårare men det var väl också meningen ifrån Esbjörns gäng, att djävlas med en partiledare för ett borgerligt parti triggar den hänsynslösa vänstern.

Skönt att Ebba har anlitat ett så pass bra ombud som Karin, mycket girlpower när Ebba och Karin kommer att köra över pedofilen och hans hantlangare vid huvudförhandlingen i tingsrätten.
Märklig tolkning av dig.

Om det nu är så som Demoskop menar att KD egentligen har ett väljarunderlag att kunna vara fyra gånger större än vad de uppvisar i många opinionsundersökningar, är det väl knappast ett tecken på att Ebba är en röstmagnet. Snarare ett monumentalt sänke, där hon som partiledare för KD når låångt under deras potential.
2021-09-17, 07:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Du väljer medvetet ytterlighetsord, för att framkalla känslor. Det verkar inte bättre än så, sett från utsidan. När det inte lyckas, så försöker du med härskartekniker och överdrifter, istället för att förlita dig på en mer nyanserad sanning.
Ebba har inte automatiskt brutit mot några pandemirekommendationer genom att träffa Esbjörn. De kanske var minst tre meter ifrån varandra hela tiden och körde träffarna utomhus till största del. Du vet inte och jag vet inte hur deras möten var upplagda.
Att vår statsminister gick och köpte rakprylar han inte behövde, tillsammans med fem livvakter, på ett köpcentrum där de lockade till sig folkmassor, är något som förtjänar kritik. Att vi hade en generaldirektör som var högsta ansvarig för hela pandemihanteringen, som tyckte att han kunde åka utomlands och gå på klubb och ha lösa förbindelser, när vi andra skulle sitta hemma, förtjänade kritik osv.
Vad var nödvändiga möten, med folk i riskgrupp? Ska ett land stanna av helt, eller kan man göra vissa undantag? Är husaffärer nödvändiga? Är husaffärer med äldre människor inte nödvändiga och därför ska sättas på paus på obestämd framtid?
Som jag skrev ovan, jag vet inte hur mötena gick till ur karantän/smittohänsyn. Det vore dock intressant att få reda på det.
Alla människor är skyddsvärda om man nu ska hårddra det hela, men just ordet riskgrupp är det som definierar det hela. Att du lägger till skyddsvärda, är bara för att vinkla och skapa extra sympati. Precis som du kategoriskt undviker att skriva ut Esbjörns diagnos som lindrig kognitiv funktionsnedsättning och istället skriver funktionshindrad eller tar bort lindrig i diagnosen. Eller skriver ut hela Ebbas dom, för då är det viktigt med graden. Eller som ovan, använder ord som åtrå, utan att ha det minsta belägg för att Ebba faktiskt känner så starkt för Esbjörns hus.
Varför hade Esbjörn inte hjälp med sig om han kände sig så utsatt? Ulf fanns där, Matz fanns där och Majkgård fanns där. Det är ytterst osannolikt att Ebba kom till fastigheten med ett kontrakt och överumplade Esbjörn som råkade vara där just då. Deras möte och syftet med mötet var alla gånger bestämt sedan tidigare.
Även detta har vi Esbjörns vittnesmål om. Vadan denna fullständiga respektlöshet mot Esbjörn och vad han säger, tycker och känner?
Jag är av den fasta övertygelsen att som man bäddar, får man ligga. Esbjörn skrev på ett avtal när han var rättsförmögen och priset var inget ockerpris. Då får han också vara vuxen nog att ta konsekvenserna av sin handling.
Ja, han är 81 år, men det ska inte ge något frikort. Inte heller att han hade någon slags överenskommelse med Matz eller Majkgård. Han verkar tillräckligt kapabel att bli arg, stänga en dörr, inte svara i telefon och liknande, så det där med att Ebba har tjatat/lurat till sig fastigheten ger jag faktiskt ingenting för. Det är en efterhandskonstruktion.
Hade han varit rättsoförmögen eller att Ebba hade gått hårt fram (ja, jag vet att vi har olika definition här), så hade jag stått på Esbjörns sida i det här. Esbjörns förklaringar och försvar är så spretande, så jag ser ingen som helst trovärdighet i det han säger.
Jag ser inte att du bemöter något av vad jag skriver utan mer sättet jag skriver på och hur det känns för dig, utöver att du tänker dig att alla de möten som Ebba hade med Esbjörn där hon även drog med sig barn och vänner till honom, bevisligen även inomhus, har hela tiden skett med en säkerhetsmarginal om minst tre meter. För mig faller detta påstående på sin egen rimligt, särskilt med tanke på att vi har information om vad flera av dessa möten innehöll.

Jag undrar därför om du faktiskt har något som motsäger de fakta jag radade upp i mitt inledande inlägg som du svarade på?
2021-09-17, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Så är det, såvida avtalet kommit till på rätt sätt och följts därefter på rätt sätt.

Men historien innehåller även flera aspekter. Ebba har bland annat kränkt gällande pandemiregler för skyddsvärda riskgrupper, hon har lämnat en ensam funktionshindrad åldring i kval av att känna sig lurad och pressad att sälja sitt släkthus till henne, hon har smutskastat hans närstående i media, hon har ljugit om att hon skulle dra sig ur affären och hon har grovt förtalat sin motparts ombud. Allt detta för att hon åtrådde sin nästas hus.

Att det görs av en person i maktposition för ett parti som anser sig stå för äldrefrågor, etik och moral, gör det hela än mer anmärkningsvärt. Det tycker såväl politiska motståndare som många KDare. Inte minst Sveriges största tidning Dagen har lyft denna problematik med Ebbas beteende som går i bjärt kontrast med KDs grundvärderingar.

Likt en efterbliven papegoja rabblar du samma harang gång på gång!!.
Är argumenten verkligen så uttömda och slut så du måste tjata om pandemiregler och utpressningen av den funktionshindrade åldringen, speciellt när varken du eller jag har en jävla susning om vad som hände vid deras möten ang husförsäljningen. Så lägg ner skitsnacket och sluta bete dig som en rikstönt!!
2021-09-17, 07:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ingen bryr sig om det är rätt eller fel. Och det är det som räknas i politiken. Hur det uppfattas. Och oavsett vad man tycker om KD som är hon en belastning. Hade partiet haft större självförtroende och inte varit så toppstyrt så hade hon varit borta vid detta laget.

Det stämmer inte. Det finns många exempel på teflonpolitiker i olika partier genom tiderna. Du kan slå upp vad teflonpolitiker är i SAOL.
2021-09-17, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Likt en efterbliven papegoja rabblar du samma harang gång på gång!!.
Är argumenten verkligen så uttömda och slut så du måste tjata om pandemiregler och utpressningen av den funktionshindrade åldringen, speciellt när varken du eller jag har en jävla susning om vad som hände vid deras möten ang husförsäljningen. Så lägg ner skitsnacket och sluta bete dig som en rikstönt!!
Oj så mycket ilska, oj så mycket känsloargument och oj så många invektiv, när obestridliga fakta kryper under skinnet på dig.

Vi vet en hel del om den här affären. Bland annat att Ebba har kränkt gällande pandemiregler för skyddsvärda riskgrupper, hon har lämnat en ensam funktionshindrad åldring i kval av att känna sig lurad och pressad att sälja sitt släkthus till henne, hon har smutskastat hans närstående i media, hon har ljugit om att hon skulle dra sig ur affären och hon har grovt förtalat sin motparts ombud. Allt detta för att hon åtrådde sin nästas hus.
2021-09-17, 08:18
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Men historien innehåller även flera aspekter. Ebba har bland annat kränkt gällande pandemiregler för skyddsvärda riskgrupper,

Skyddsvärd? Har Esbjörn blivit en vitryggig hackspett, eller vad menar du?

Esbjörn har sprungit runt på byn och snackat med grannar och bytt glödlampor hos Majkgårds gäster som tack för att hon har tvättat byken på honom.

Smittspridningen var mycket låg i mitten på augusti 2020 och vi hade ungefär en tredjedel av det antalet inlagda på sjukhus och avlidna som vi har i dagsläget .
https://platz.se

Att man skulle iaktta försiktighet under förra året är vi överens om och Ebba och Esbjörn har träffats utomhus och/eller hållit distans. Att hålla distans är lika mycket Esbjörns ansvar som Ebbas.
2021-09-17, 08:39
Medlem
En fastighetsaffär är en fastighetsaffär och skall alltid vara en fastighetsaffär.

Om pöbeln i denna tråd får som den vill skall inte en fastighetsaffär länge få vara en fastighetsaffär. Regler och lagar skall inte längre gälla. I efterhand skall Margaretor (testamentstanter), Monicor (rättshaverister) och Johannar (våldsverkare) få påverka säljare till att obstruera fastighetsaffärer (inte följa formriktigt uppgjorda kontrakt) genom att gå till pressen så att små Liefar (agendajournalister) kan sprida dynga och fastighetsaffärer skall göras ogjorda. Innan pöbeln nu får vansinnesutbrott: Bevis (skriftliga till och med) för detta finns! Konversationen på Lullmas Facebook genomfördes med hjälp av Brännvinström!

Kaos kommer att uppstå på fastighetsmarknaden om dessa dödgrävare till pöbel får som den vill. Jag vill inte ha det! Jag vill att när en affär är uppgjord och priser är rimligt skall avtal gälla. (Det enda som skall kunna bryta ett kontrakt är om någon av parterna är otillräknelig. Det är inte Esbjörn. Det har han själv bevisat till tinget). Då skall alla Margaretor, Monicor och Johannar endast hålla käften och Liefar kan lära sig skriva granskande och inte enligt agendor. Agendor kan skrivas i krönikor och ledare inte på nyhetsplats.

Esbjörn då kanske någon frågar. Esbjörn är det genuint synd om!! Esbjörn utnyttjas hämningslöst av Margaretor, Monicor, Johannar och Liefar.
2021-09-17, 08:44
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Skyddsvärd? Har Esbjörn blivit en vitryggig hackspett, eller vad menar du?

Esbjörn har sprungit runt på byn och snackat med grannar och bytt glödlampor hos Majkgårds gäster som tack för att hon har tvättat byken på honom.

Smittspridningen var mycket låg i mitten på augusti 2020 och vi hade ungefär en tredjedel av det antalet inlagda på sjukhus och avlidna som vi har i dagsläget .
https://platz.se

Att man skulle iaktta försiktighet under förra året är vi överens om och Ebba och Esbjörn har träffats utomhus och/eller hållit distans. Att hålla distans är lika mycket Esbjörns ansvar som Ebbas.
Om Esbjörn gjort fel eller vilken annan person som helst som trampar fel så ger det inte Ebba ett okey att handla galet....eller hur?! Å kom inte å försök att intala oss att du VET att avstånd hölls och att de var utomhus osv. Förresten sägs det ju att just själva "kontraktsskrivningen" skedde inomhus och med Ebbas finger under Esbjörns näsa!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in