Citat:
Flera som säger att han är übertrevlig. Det var minst sagt förvånande att höra. 🤣 Då vill jag tillkännage tråden en helt annan sida av OW och hans liv i Sveg.
Jättetrevlig, det får stå för dem. Det är väl inte riktigt det jag hör att han utstrålar, vare sig man har en aning om vad han är inblandad i eller ej. Snarare väldigt illa omtyckt som människa allmänt. Allmänt hatad faktiskt, samt att han själv inte ens begriper att folk omkring honom känner så, och går fram och pratar med folk som verkligen inte vill ha honom där och tystnar, men gör så ändå han.
Finns ju en uppsjö av mördare som människor i efterhand beskriver att hen var ju så trevlig, det är inte ovanligt alls att många mördare är sociala, trevliga, framstår som toppen rentav. Men OW.. 🤣 Jag undrar ju i mitt stilla sinne hur mycket kontakt de haft med karln.
Det är kanske också är så att de som arbetar långt ifrån honom och inte nära honom /hans avdelning aldrig ens hört hans namn, vad vet jag.
Han var illa omtyckt bland sina kollegor innan det kom ut på arbetsplatsen att han var Olof, mördaren också. Efter det var det naturligtvis betydligt värre.
Jättetrevlig ja.. Många ord har jag hört för att beskriva hans person (helt bortsett från att han är ett jävla mördarsvin) och trevlig står i direkt kontrast till det kan jag säga. "Konstig", "creepy", "skum" "inga kompisar", "hatad" "enstöring" är några av dessa ord. Samt att ingen vill prata med honom. 😅 Och ja, det är betydligt mer än någon enstaka källa det handlar om.
Det är väl gissningsvis inte någon av just dessa människor som tycker att han är så oerhört trevlig som slagit ner honom, de få gånger han vågat sig ut i Svegs krogsvängar överhuvudtaget, 3 ggr vad jag känner till som han blivit nedslagen. För att han är känd som sexualmördaren, inte av alla kanske, men många, ja. Kort sagt så håller han sig ju som bekant hemma mest. Det är inte så lätt för honom att ha ett socialt liv. Eftersom han är väldigt märklig och för många även känd som mördare i en liten by.
Handlar på Konsum direkt när de öppnar när det är som mest folktomt. För er som jagar bild på honom, häng på låset, någon dag måste han handla igen. Han kommer ju att flytta från Sveg tillbaka till mamma i Husum snart, så pass på. Annars får väl Husum-borna ta vid uppdraget, de är kanske lite mer motiverade. I Husum vet de vem han är, och definitivt vem hans mamma är, ökända i byn. De har inte glömt.
För att de som faktiskt arbetar med honom vet vad han gjort, har lett till att han fått byta arbetsgrupp (flera gånger) pga just detta faktum, både pga att gruppchefer och andra i arbetsgruppen inte vill arbeta med honom, eller ens äta lunch med honom - det gör han ensam nämligen, varje dag. Han kan dessvärre däremot inte sparkas om han vill jobba där. Han gör ju sitt jobb, förutom när man sjukanmäler sig såna här ggr som tex när Malins fall tas upp i Efterlyst, det är sen gammalt att han gör så.
Förvånar mig därför enormt med tanke på den problematiken han har i sina arbetsgrupper och omplaceringar, hur han beskrivs socialt och personlighetsmässigt av sina arbetskamrater redan innan det sprids på arbetsplatsen vad han gjort, att det existerar människor som faktiskt arbetat med honom tycker att han är "übertrevlig".
Men jag kan ju inte hävda att det inte finns någon i Sveg som tycker så. Har de sagt så till dig, så är det deras uppfattning och deras uttalanden som bara de kan stå för, önskar jag kunde prata direkt med dem istället. Det är bara oerhört märkligt att flera som har arbetat med honom tycker att han är så trevlig. Det är så att man trillar av stolen faktiskt.
Ja, vi får väl agree to disagree på hur många på arbetsplatsen som känner till hans inblandning i fallet och hur många som allmänt i Sveg gör det. Kanske agree att vi inte vet om vi inte pratar med hela Sykes. Det är en liten by i alla fall och det är inte som att det är okänt där. Inte alls 😁 Det finns de som säger att "alla vet" och "alla hatar honom" på Sykes/i Sveg, sen betyder ju inte det i sig att siffrorna är 100%iga, men det är deras uppfattning i alla fall.
Och det blir knappast mindre med all ny uppmärksamhet detta fall har fått, äntligen tas de upp i de stora medierna, som Efterlyst och Expressen istället för bara i huvudsak tidningar i Övik. Det når nog mer och mer även den generation som knappast minns något mord från 1996 överhuvudtaget, som mig själv. Nu bor ju inte jag i Sveg men. Källorna i Sveg och arbetsplatsen däremot är ganska goda 😉
Avslutar med ett citat från en källa när jag sa att det finns någon som pratat med flera som arbetat med OW som tycker att han är jättetrevlig:
"Det är verkligen inte så. Folk avskyr honom."