Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-16, 20:22
  #505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Missnöjet är nog mer spritt än så.
Han var blivit EU-anhängare, feminist och djurrättsaktivist.

Edit
Inget fel att stöda djurens rätt. Men att i svepande ordalag döma ut muslimernas djurhantering skapar bara kaos.

...

Har han inte även talat positivt om Gretas budskap?
Svängde han inte tidigare i abortfrågan??

Nja, tycker att Jimmie försöker och utmanar, vi får ju förstå att FB-kulten inte är representativt på något sätt. Personligen hoppas jag att M KD och SD får egen makt, skulle Sverige behöva
Citera
2021-09-16, 20:26
  #506
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Det är helt rätt definition. Man vill blanda in islam i lagrummet. Något som också i princip alltid hänger samman med att man har en väldigt fundamentalistisk syn på religionen.
Men samtidigt säger han att de åtskiljer kvinnor och män för kraftigt. Allt blir väldigt suddigt och uppfattas som kritik av muslimer.

Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Nja, tycker att Jimmie försöker och utmanar, vi får ju förstå att FB-kulten inte är representativt på något sätt. Personligen hoppas jag att M KD och SD får egen makt, skulle Sverige behöva
Politikerna utmanar hit och dit för att skapa konflikter. Bättre om de konkret sade vad de vill genomföra.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-09-16 kl. 20:30.
Citera
2021-09-16, 20:38
  #507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Jaha, ock sen då?
Vad spelar det för roll huruvida SD har 18% eller 0%? Annat än att skattebetalarna tvingas avlöna Jimmies politiska miljonärshoror istället för andra partiers politikers miljonärer. SD har aldrig och kommer aldrig att påverka någonting i vårt samhälle, för de vill ju inte. Annars hade de ju gjort det istället för att fjäska för Reinfeldt-borgarna och bli EU-globalister och tycka att islam är bara bra.


Jag bara konstaterar uppenbara fakta. Vi har facit i hand nu efter 11 år med SD som lagstiftare och domare. Det är bara se vad de har gjort och vad de sagt och vad resultatet har blivit. Jag talar uteslutande om empiri och ingen som helst teori överhuvudtaget.


Alla SDare sjunger i jör:
"- Opposition och opinionsbildning är omöjlig. Vi måste alla göra såsom vår fader Fredrik Reinfeldt och öppna våra hjärtan för islam och globalism, Amen."

Ni är så patetiska! Det enda goda jag har att säga om SDare är att de åtminstone är komiska och är lätta att hånskratta åt, snubblande pajasclowner som de är hela tiden.


Rent tekniskt har du ju rätt eftersom AfS består av samtliga oppositionella politiker inom SD, och för säkerhets skull hela ungdomsförbundet. Så att din Führer Jimmie EUkesson ska ha total personlig kontroll över att alla parteienmitglieder tycker om Fredrig Redinfeldt och hans lytte arvinge Uffe.


Ojojoj, nu är du UTESLUTEN för näthat!!!

Vad har du åstadkommit?

Du svarade inte på det.
Citera
2021-09-16, 20:48
  #508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Vad har du åstadkommit?

Du svarade inte på det.
Jag frågade vad SD med MILJARDER av skattebetalarnas pengar som bidrag och arvoden har åstadkommit under det dryga decennium som de har suttit som lagstiftare. Varför svarar du inte på det? Varför listar du inte stolt SDs åstadkommenden?

Varför anklagar du en enskild individ som mig för att SD inte har uträttat ett enda skit!? Jag har inte en miljard i statlig gåva eller en miljon slaviska väljare. Tänk efter en stund, hur helt jävla puck du är.
Citera
2021-09-16, 20:51
  #509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men samtidigt säger han att de åtskiljer kvinnor och män för kraftigt. Allt blir väldigt suddigt och uppfattas som kritik av muslimer.


Politikerna utmanar hit och dit för att skapa konflikter. Bättre om de konkret sade vad de vill genomföra.

Ja, alltså islamism behöver ju inte innebära att man nästlar sig in i det officiella lagrummet, det åsyftar också inofficiella sharia-domstolar och att på andra sätt tvinga människor att leva på ett visst sätt. Något som vi vet förekommer i Sverige. Detta måste naturligtvis kriminaliseras och motarbetas.

För övrigt tycker jag inte att vi ska bry oss om speciellt mycket att mosken har olika ingångar för män och kvinnor. Vi bör istället stoppa alla bidrag till religiösa samfund och vara tydliga med att deltagande i dessa är frivilligt i Sverige. Att tvinga någon att gå i mosken eller kyrkan måste vara kriminellt. Likaså att tvinga någon att bära religiös klädsel.
__________________
Senast redigerad av peter_pung 2021-09-16 kl. 20:54.
Citera
2021-09-16, 20:56
  #510
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Ja, alltså islamism behöver ju inte innebära att man nästlar sig in i det officiella lagrummet, det åsyftar också inofficiella sharia-domstolar. Något som vi vet förekommer i Sverige. Detta måste naturligtvis kriminaliseras och motarbetas.

För övrigt tycker jag inte att vi ska bry oss om speciellt mycket att mosken har olika ingångar för män och kvinnor. Vi bör istället stoppa alla bidrag till religiösa samfund och vara tydliga med att deltagande i dessa är frivilligt i Sverige. Att tvinga någon att gå i mosken eller kyrkan måste vara kriminellt. Likaså att tvinga någon att bära religiös klädsel.
Jag tror Åkessons uttalande mot islamism kan tolkas på olika sätt av olika personer. Jag undrar om Å själv t.ex tar avstånd från Erdogan som bedriver politisk islam. Jag tror inte alla som hör Åkesson vet vad han menar. Frågan är om han själv gör det?

Jag tror Å:s avståndstsgande från islamism är avsett som ett påhopp på muslimer i allmänhet utan att bli anklagad för att hoppa på islam.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-09-16 kl. 20:58.
Citera
2021-09-16, 20:57
  #511
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Då får du ställa en fråga för ingen läskunnig kan se några andra frågor som du ställt till mig. Eller citera dig själv som jag gör nedan.

Den fråga du har att besvara är följande:


P.S. Det heter "Du har inte svarat på någonting".

Gäsp....då får du väl träna upp läskunnigheten lite och återkomma när du känner att du fixar biffen....kämpa på👍
Citera
2021-09-16, 20:57
  #512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Jag frågade vad SD med MILJARDER av skattebetalarnas pengar som bidrag och arvoden har åstadkommit under det dryga decennium som de har suttit som lagstiftare. Varför svarar du inte på det? Varför listar du inte stolt SDs åstadkommenden?

Varför anklagar du en enskild individ som mig för att SD inte har uträttat ett enda skit!? Jag har inte en miljard i statlig gåva eller en miljon slaviska väljare. Tänk efter en stund, hur helt jävla puck du är.

SD har åstadkommit jättemycket. Invandringen hade varit betydligt högre idag om det inte vore för SD och vi är på väg att få ett konservativt block. SD har alltså ritat om hela den politiska kartan och även fått M och KD att ändra sin invandringspolitik från i princip fri invandring till i princip noll invandring.
Citera
2021-09-16, 21:00
  #513
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
SD har åstadkommit jättemycket. Invandringen hade varit betydligt högre idag om det inte vore för SD och vi är på väg att få ett konservativt block. SD har alltså ritat om hela den politiska kartan och även fått M och KD att ändra sin invandringspolitik från i princip fri invandring till i princip noll invandring.
Åkesson och SD kommer att vika sig precis som med EU. Det blir precis som under Reinfeldt.
Citera
2021-09-16, 21:03
  #514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror Åkessons uttalande mot islamism kan tolkas på olika sätt av olika personer. Jag undrar om Å själv t.ex tar avstånd från Erdogan som bedriver politisk islam. Jag tror inte alla som hör Åkesson vet vad han menar. Frågan är om han själv gör det?

Jag tror Å:s avståndstsgande från islamism är eavsett som ett påhopp på muslimer i allmänhet utan att bli anklagad för att hoppa på islam.
Folk verkar inte förstå att JÅ som företrädare för Sveriges tredje största parti inte KAN sitta i tv och säga att han är motståndare till en hel religion, hur mycket han än skulle ha velat. Ett sådant uttalande strider mot grundlagen och skulle föranleda en hatstorm mot partiet. Politik handlar om taktik och förnuft, inte känslor.

Det han hade kunnat göra är att säga att han är motståndare till ALL religion, men då hade Ebba blivit sur, tillsammans med en hel del högerkonservativa väljare.
Citera
2021-09-16, 21:04
  #515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Åkesson och SD kommer att vika sig precis som med EU. Det blir precis som under Reinfeldt.
Menar du att M och KD skulle svänga om sin invandringspolitik 180 grader en gång till efter de har vunnit valet? Inte särskilt sannolikt.
Citera
2021-09-16, 21:09
  #516
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Menar du att M och KD skulle svänga om sin invandringspolitik 180 grader en gång till efter de har vunnit valet? Inte särskilt sannolikt.
Kan du citera var de säger att de vill ha "noll invandring".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback