2021-09-16, 20:04
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
På vilket sätt är det glädje att Chelsea är regerande mästare? Du får det att låta som att det var Harry Potter som besegrade Voldemort i våras.

Vettefan om England underskattar övrigt motstånd. Det är ju rätt troligt att man dominerar Europa i år igen. Det är ganska tydligt att PL slutligen fått utdelning på sin ekonomiska överlägsenhet. Bara Bayern som kan utmana. PSG försöker desperat spänna musklerna, men har fortfarande ärkelosern Pochettino som tränare. Spanska lagen göre sig icke besvär. Åtminstone inte i CL.

Haha det fick mig att garva så jag spillde ut mjölk, men det var en härlig jämförelse...
Citera
2021-09-16, 20:08
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Haha det fick mig att garva så jag spillde ut mjölk, men det var en härlig jämförelse...

Hehe, om jag skulle jämföra Chelsea och City vore det ungefär som att Talibanerna och IS fightades om världsherravälde och Talibanerna gick segrande.
Citera
2021-09-16, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Och på den röda sidan har fansen återigen blivit påminnda om att man sitter med en bluff på bänken. Ole har så lite auktoritet och respekt att Ronaldo måste upp och agera tänare på änken. Oles byten var återigen fiaskoartade och stackars holländaren blir fortsatt mobad.

I vanlig ordning underskattar England övrigt Europeiskt motstånd och tror United har en lätt grupp. Man har redan glömt att Villareal slog United i EL finalen. Inga utom Engelsmännen blir förvånade om united missar avancemang till CL slutspel. EL bör man väl kunna kräga iallafall.

United är enligt dig alltså dåliga pga att dem torska en borta match i CL med en man mindre i över en halvlek?
Man kan kritisera bytena osv men att Ole varit en dålig tränare för United är skitsnack. United har inte varit såhär bra på år och dar, men de har samtidigt tre andra stora giganter att slåss mot och då kan självklart inte United springa hem ligan som de gjorde på 00-talet.
United kommer förmodligen vinna gruppen utan problem.
Citera
2021-09-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Tänkte mest och framförallt på VVD, otroligt stor skillnad på försvaret med honom.

Visst är det så, men han behöver samtidigt hålla hela säsongen.
Sannolikheten är minst sagt hög för att segern skulle ha blivit mer komfortabel med VvD, men det blev åtminstone en seger även om det sagt väl långt inne.

Men samtidigt håller jag delvis med dig om att han kanske borde ha vilat mot Crystal Palace istället.
Citera
2021-09-16, 22:18
Medlem
Drickbacks avatar
Gomez var lika stapplig som VvD var i sin första match för säsongen, nåt som fela med Matip/Gomez svårt att sätta fingret på det. Hade behövt se matchen på plats för bättre analys.

Man U hade varit bättre, spelat bättre och haft tydligare spelidé med bättre tränare.
Sätt Ole på ett mittenlag hade han då fått laget att överprestera 🤔🤔
Senast redigerad av Drickback 2021-09-16 kl. 22:21.
Citera
2021-09-17, 07:33
Medlem
Skönt de varit sista tiden här,men även tråkigt.

Men till helgens matcher,tror vi på nån skräll,överkörnining i nån av matcherna?

Omgången börjar med Newcastle vs Leeds ikväll.
Känns rätt öppen historia,oavgjort??

Morgonen matcher känns inte som Crystal palace och southampthon ska ta poäng av Liverpool och city,de är för stora steg,även om Crystal palace såg bra ut sist
.
Däremot tror jag det blir jobbigt för Arteta borta mot burnley men oavgjort oinspirerad tråkig match tror jag vi kommer få se.

Aston villa vs Everton tror jag kan bli lördagens underhållning.

Söndagens matcher känner jag West ham kan störa United,

Avslutar kvällen med Tottenham vs Chelsea.
Vet de fan,jag tror fortfarande Tottenhamn kan bli årets kaos,samt skräll.. Lukaku njuter i Chelsea,han om nån avgör för Chelsea,men tror 1-1.
Citera
2021-09-17, 08:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apnacke
Ok. Synd att det är så med Gomez, gillar också honom och hans polisonger.

Även med min startelva så skulle man kunna trycka in Gomez som tredje mittback och dra ner Trent på högerbacken igen i en tillfällig fembackslinje om de behöver hålla en ledning mot tex. ett pressande City i slutet av en match.

Jag vet inte om jag gör någon tankevurpa men jag vill verkligen se Trent som mittfältare med sitt driv och spelglädje tillsammans med Salah och kunna ha en högerback bakom.

Förresten, fel tråd kanske men vart tror ni Haaland hamnar? City? Hoppas såklart på Liverpool men det är väl rätt höga odds på det?

Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Men den positionen i Liverpool som får mest tid med boll och bäst inläggslägen är just ytterback, varför ta bort den som utnyttjat positionen bäst ? Killen gör assist var och varannan match ju. På mittfältet kommer han ju mest få löpa och vinna dueller och boll, vilket är mindre starka sidor hos honom. Han är och ska vara på ytterbacken, if it aint broken, dont fix it.

Jag gillar också Gomez. Håller dock med Imbaz här, Trent kommer verkligen till sin rätt på högerbacken i Liverpool där han har mycket boll och tid - och har kapacitet att skada motståndarlaget med det han får.

Jag tror inte han skulle göra bort sig på vårt mittfält, men jag tycker inte det är där hans talanger kommer bäst till sin rätt. Som Imbaz säger, Liverpools mittfält handlar mycket om att vinna boll, hålla boll och spela den vidare, ganska lite om slå inlägg, leta öppnande passningar, osv. Trents passningskvalitéer, inlägg, starka vänsterfot kommer väl till pass ute på kanten med Salah.
Citera
2021-09-17, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
United är enligt dig alltså dåliga pga att dem torska en borta match i CL med en man mindre i över en halvlek?
Man kan kritisera bytena osv men att Ole varit en dålig tränare för United är skitsnack. United har inte varit såhär bra på år och dar, men de har samtidigt tre andra stora giganter att slåss mot och då kan självklart inte United springa hem ligan som de gjorde på 00-talet.
United kommer förmodligen vinna gruppen utan problem.

Hur kan du försvara OGS! Han pekar på vilka spelare han vill ha! Vill spelaren till United så kommer han. Klubben betalar! OGS behöver inte dammsuga marknaden efter talanger som han och teamet kan utveckla!

Han var en "supersub" som spelare, men det är ingen merit för honom nu som manager för en av Englands största klubbar.
Citera
2021-09-17, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Hur kan du försvara OGS! Han pekar på vilka spelare han vill ha! Vill spelaren till United så kommer han. Klubben betalar! OGS behöver inte dammsuga marknaden efter talanger som han och teamet kan utveckla!
Där är saker att anmärka på i OGS sätt att hantera läget men om något så har han ju verkligen förbättrat vår transferpolicy och vilken sorts spelare som tas in markant kontra Moyes/LvG/JM.

Visst, jag trodde att man skulle addressera centrala mittfältet denna sommar, men utöver det så har han förstärkt på de platser som faktiskt HAR behövts.
Maguire-Varane kontra Daley Blind - VNL - Eric Bailly,
AWB kontra Diogo Dalot
Cavani-Ronaldo-Sancho kontra Fellaini - Depay - Martial
Citera
2021-09-17, 10:55
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
De tre största värvningarna (i mitt tycke) Grealish, Lukaku och Ronaldo har alla gjort bra ifrån sig de få matcherna som varit.

Hade hoppats på mer utav Sancho men killen får knappt spela. Men det kommer väl... eller blir det en ny Dvb?

Vad tycker ni om dessa tre vävningar jag tog valde? Och även vad ni tror om Sancho.

United med 11 mål på 4 matcher med 5 olika spelare.
City med 11 mål på 4 matcher med 9 olika spelare.

Strongt gjort av City utan att ha en anfallare, men kommer det hålla säsongen ut, eller till januari? Lite lustigt att Kane gjort nada än så länge... är det med flit?

Undrar hur det kommer se ut nu när Foden och KDB är tillbaka. Grealish kan man ju inte bänka efter en sådan fin inledning. Även evighetsmaskin Silva ska vara svår att bänkas nu. Blir nog Sterling och Jesus som får kämpa hårt nu. Den sistnämnde har dock varit bra på kanten när han fått tillfällen, blir en kamp mellan honom och Mahrez. Sterling har inte gjort mål på väldigt länge för City men spelar så bra för England. Kanske en flytt nästa sommar vore det bästa för både honom och City. Om han nu inte vänder på steken.

// PoK
Citera
2021-09-17, 12:40
Avslutad
Fan, både rojjen och generalen är avstängda och det blev plötsligt lite tråkigare i tråden.

För övrigt har jag spiketta på Norwich imorgon, skadefri trupp och hungriga på första trepoängaren.

Och så spelar Spurs-Chelski oavgjort på söndag.
Citera
2021-09-17, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Fan, både rojjen och generalen är avstängda och det blev plötsligt lite tråkigare i tråden.

För övrigt har jag spiketta på Norwich imorgon, skadefri trupp och hungriga på första trepoängaren.

Och så spelar Spurs-Chelski oavgjort på söndag.
Jag gillar när de blir lite tjafs om vems pappa e bäst här inne,sen förstår jag att generalen blir bannad när han går på personligen med skällsord,det kunde fan vi alla undvika förutom han.

Men ja Norwich har en bra chans vinna hemma mot watford känns de som,kollade in m Norwich match mot arsenal,och de va inte helt ofarliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in