2021-09-16, 17:05
Medlem
Apnackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Klopp grinade ju nyss om att varför man ska låta världens bästa hb (går att diskutera) sättas på mittfältet. Var väl efter England senast spelade. Så tror inte han kommer spela honom där.

Men vore kul om Klopp gjorde en Lahm utav honom då taa är en riktigt smart och ung spelare. Är han bättre fram eller bakåt?

Någon som kan nämna några spelare Klopp har satt / bytt andra positioner på som blivit lyckade där?

// PoK

Ok, fan.

Håller med, det vore kul att se! Då kan han fortsätta att latcha med Salah och halvjogga hem.
Citera
2021-09-16, 17:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apnacke
En fråga och inget mästrande:

Med tanke på TAAs offensiva kvalitéer och hans position när Milan gör båda målen. Vore det intressant att sätta han på höger mittfält och låta han lira som vanligt men med Gomez på högerbacken?

Det blir mindre offensivt men möjligen stabilare bakåt.

Tex:

Gomez - Matip - Van Dijk - Robertson
TAA - Fabbe - Henderson
Salah - Jota - Mané

Det hade jag velat se i någon "enkel" PL-match på Anfield. Kan det bli verklighet?
Har inte tyckt om någon så som jag diggar Trent sen Gerrard spelade, men borde man inte testa att han har en gubbe bakom, på så vis kommer även Gomez in i startelvan tillsammans med både Matip och Dijk.

TAA är ju mittfältare i grunden, så tror inte han hade gjort bort sig där med lite inskolning.

Däremot ska Gomez aldrig mer spela högerback i LFC. Han är svag i positioneringen där, blir lätt valpig i duellspelet om han kommer snett in i det - och han är noll hot offensivt.

Förstå mig rätt, jag gillar verkligen Gomez. Men han är en begränsad ytterback. Särskilt i ett Liverpool som bygger så mycket av sin offensiv på offensiva ytterbackar som får in inlägg i boxen.
Citera
2021-09-16, 18:13
Medlem
Apnackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
TAA är ju mittfältare i grunden, så tror inte han hade gjort bort sig där med lite inskolning.

Däremot ska Gomez aldrig mer spela högerback i LFC. Han är svag i positioneringen där, blir lätt valpig i duellspelet om han kommer snett in i det - och han är noll hot offensivt.

Förstå mig rätt, jag gillar verkligen Gomez. Men han är en begränsad ytterback. Särskilt i ett Liverpool som bygger så mycket av sin offensiv på offensiva ytterbackar som får in inlägg i boxen.

Ok. Synd att det är så med Gomez, gillar också honom och hans polisonger.

Även med min startelva så skulle man kunna trycka in Gomez som tredje mittback och dra ner Trent på högerbacken igen i en tillfällig fembackslinje om de behöver hålla en ledning mot tex. ett pressande City i slutet av en match.

Jag vet inte om jag gör någon tankevurpa men jag vill verkligen se Trent som mittfältare med sitt driv och spelglädje tillsammans med Salah och kunna ha en högerback bakom.

Förresten, fel tråd kanske men vart tror ni Haaland hamnar? City? Hoppas såklart på Liverpool men det är väl rätt höga odds på det?
Citera
2021-09-16, 18:14
Medlem
Imbazs avatar
Fel
Senast redigerad av Imbaz 2021-09-16 kl. 18:17.
Citera
2021-09-16, 18:21
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ok. Synd att det är så med Gomez, gillar också honom och hans polisonger.

Även med min startelva så skulle man kunna trycka in Gomez som tredje mittback och dra ner Trent på högerbacken igen i en tillfällig fembackslinje om de behöver hålla en ledning mot tex. ett pressande City i slutet av en match.

Jag vet inte om jag gör någon tankevurpa men jag vill verkligen se Trent som mittfältare med sitt driv och spelglädje tillsammans med Salah och kunna ha en högerback bakom.

Förresten, fel tråd kanske men vart tror ni Haaland hamnar? City? Hoppas såklart på Liverpool men det är väl rätt höga odds på det?

Men den positionen i Liverpool som får mest tid med boll och bäst inläggslägen är just ytterback, varför ta bort den som utnyttjat positionen bäst ? Killen gör assist var och varannan match ju. På mittfältet kommer han ju mest få löpa och vinna dueller och boll, vilket är mindre starka sidor hos honom. Han är och ska vara på ytterbacken, if it aint broken, dont fix it.
Citera
2021-09-16, 18:22
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Fast hur mycket har Mané presterat på sistone? Hur mycket presterade han när han väl fick spela igår?

Tänkte mest och framförallt på VVD, otroligt stor skillnad på försvaret med honom.

Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Eeehh...ursäkta mig men vann vi inte igår?

Jo, men man kan väll ändå få ifrågasätta saker ? Dum chansning att vila våran överlägsna viktigaste spelare i en CL premiär, klopp fick lite frågetecken från Ferdinand bland annat för det med, i en hemmapremiär i cl så spelar man sitt bästa lag, punkt.

Vi vann ja, onödigt spännande också.
Senast redigerad av Imbaz 2021-09-16 kl. 18:26.
Citera
2021-09-16, 18:25
Medlem
Apnackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Men den positionen i Liverpool som får mest tid med boll och bäst inläggslägen är just ytterback, varför ta bort den som utnyttjat positionen bäst ? Killen gör assist var och varannan match ju. På mittfältet kommer han ju mest få löpa och vinna dueller och boll, vilket är mindre starka sidor hos honom. Han är och ska vara på ytterbacken, if it aint broken, dont fix it.

Jag håller egentligen med dig till hundra procent. Men ibland tänker jag att TAA ska ha lyxen att kunna halvjogga hem.
Citera
2021-09-16, 18:27
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Jag håller egentligen med dig till hundra procent. Men ibland tänker jag att TAA ska ha lyxen att kunna halvjogga hem.

Ja men det brukar han ju ändå göra då och då
Citera
2021-09-16, 18:36
Medlem
Apnackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja men det brukar han ju ändå göra då och då

Haha stämmer ✌
Citera
2021-09-16, 19:10
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Nathan Ake gjorde sitt första CL-mål. några minuter senare somnade hans pappa in, naturligtvis sorgligt men ochså vackert tycker jag.

"Yesterday after a difficult time I scored my first Champions League goal, and only a few minutes after he passed away peacefully with my mum and brother by his side. Maybe it was meant to be, watching me play always made him proud and happy. I know you're always with me, you will always be in my heart and this one was for you dad. ❤️🕊"

https://www.instagram.com/p/CT4h-16oQWR/?utm_source=ig_embed
Citera
2021-09-16, 19:14
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Blåser lite i Manchester. Pep säger sanningen och det gillar inte Cityfansen.

Citat:
“I would like more people to come to the next game on Saturday,” Guardiola told BT Sport after the 6-3 win, which attracted a crowd of 38,062. “We will need the people next Saturday, please, because we will be tired. I invite all our people to come next Saturday, 3pm, and watch the game.”

Citys officiella supportergrupps ledare gråter lite. '

Citat:
“It did surprise me,” Parker said. “I’m not sure what that’s got to do with him. He doesn’t understand the difficulties that some people might have getting to a game at the Etihad on a Wednesday evening at 8pm. They’ve got kids to think of, they might not be able to afford it, there are still some Covid issues about … I don’t see why he comments on it.

Hade varit en godkänd ursäkt om man sett samma effekt hos de andra Engelska lagen. Men Liverpool, United och Chelsea fyller sina läktare även i Champions League. City är helt enkelt en mindre klubb som egentligen inte hör hemma på den är scenen. Man har dessutom väldigt småsinta fans som fortsatt buar ut CL hymnen trots att UEFA låter dom komma undan med fusk. Det är med glädje man kan konstatera att regerande mästarna i turneringen heter Chelsea och inget annat. Finns nog inget lag som är mindre värda framgång i turneringen.

Och på den röda sidan har fansen återigen blivit påminnda om att man sitter med en bluff på bänken. Ole har så lite auktoritet och respekt att Ronaldo måste upp och agera tänare på änken. Oles byten var återigen fiaskoartade och stackars holländaren blir fortsatt mobad.

I vanlig ordning underskattar England övrigt Europeiskt motstånd och tror United har en lätt grupp. Man har redan glömt att Villareal slog United i EL finalen. Inga utom Engelsmännen blir förvånade om united missar avancemang till CL slutspel. EL bör man väl kunna kräga iallafall.
Citera
2021-09-16, 19:46
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Blåser lite i Manchester. Pep säger sanningen och det gillar inte Cityfansen.

Citys officiella supportergrupps ledare gråter lite. '

Hade varit en godkänd ursäkt om man sett samma effekt hos de andra Engelska lagen. Men Liverpool, United och Chelsea fyller sina läktare även i Champions League. City är helt enkelt en mindre klubb som egentligen inte hör hemma på den är scenen. Man har dessutom väldigt småsinta fans som fortsatt buar ut CL hymnen trots att UEFA låter dom komma undan med fusk. Det är med glädje man kan konstatera att regerande mästarna i turneringen heter Chelsea och inget annat. Finns nog inget lag som är mindre värda framgång i turneringen.

Och på den röda sidan har fansen återigen blivit påminnda om att man sitter med en bluff på bänken. Ole har så lite auktoritet och respekt att Ronaldo måste upp och agera tänare på änken. Oles byten var återigen fiaskoartade och stackars holländaren blir fortsatt mobad.

I vanlig ordning underskattar England övrigt Europeiskt motstånd och tror United har en lätt grupp. Man har redan glömt att Villareal slog United i EL finalen. Inga utom Engelsmännen blir förvånade om united missar avancemang till CL slutspel. EL bör man väl kunna kräga iallafall.

På vilket sätt är det glädje att Chelsea är regerande mästare? Du får det att låta som att det var Harry Potter som besegrade Voldemort i våras.

Vettefan om England underskattar övrigt motstånd. Det är ju rätt troligt att man dominerar Europa i år igen. Det är ganska tydligt att PL slutligen fått utdelning på sin ekonomiska överlägsenhet. Bara Bayern som kan utmana. PSG försöker desperat spänna musklerna, men har fortfarande ärkelosern Pochettino som tränare. Spanska lagen göre sig icke besvär. Åtminstone inte i CL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in