2021-09-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Kan du förklara för mig hur du menar? Skulle M anmäla HB till polisen baserat på tweets? Det skulle ju läggas ner omgående väll? Man behöver väll trots allt ett brott eller någon form av bevis för att anmäla?
HB och partiet kan anmäla henne för grovt förtal.
Citera
2021-09-16, 19:47
Medlem
StrawberryTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Det var mycket detaljer, har du någon länk till en sådan artikel eller intervju som stöder det du skriver?
Har googlat runt men han verkar tyvärr aldrig ha bekänt sitt sexmissbruk offentligt. I och för sig är det förståeligt med tanke på vilket uttryck det tagit. Lättare för till exempel Måns Zelmerlöw att bekänna sitt missbruk när det ”bara” resulterade i otrohet.
Citera
2021-09-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Nån som retade sig på araben skickade på honom en minderårig tjej o han torskade. Ljuvligt gjort. Araben är slut som artist. Jag tackar dessa snillen som ligger bakom detta så ja slipper se hans al-quaida skägg i tv mer.

Sverige ska inte styras av araber eller afrikaner. Åk hem för helvete till Iran eller Gambia och styr upp där istället.

Allt jag har läst va hon 15 alltså laglig, hur lämpligt det är kan vi diskutera men förutsatt att hon va med på det har han inte gjort något olagligt. Sen upplever jag att han är för säker på att inte ha gjort något olagligt för att något sånt ska komma fram.

För att förtydliga, försvarar inte att vuxna karln är otrogen och ligger med 15 åringar men varken otrohet eller ligga med 15 åringar är något olagligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
MUF-kompisar eller föräldrar eller övriga kompisar - ingen aning. Något får mig iaf att tro att en ung tjej nog inte pallar stå upp mot en känd riksdagsledamot ensam.

Men det hela är skevt som fan, med all rim och reson borde polisanmälan kommit först och då från den som anser sig vara utsatt.
Att Hanif tillbakavisar allting till 100%, tycker jag också stärker min aning om att tjejen är ute på väldigt tunn is.
Om skam och framförallt skuld förelåg, skulle Hanif i min värld aldrig bemöta det hela som han gör, då han vet att ungefär halva Sverige läser vad han skriver.

Jag tror detta blir ännu en ung tjej i raden som kommer få sig en rejäl näsbränna och påminnelse att man inte kan bete sig hur gränslöst som helst och anklaga folk utan att det får konsekvenser.

Tycker också att allting känns mycket oklart. Men det jag undrar är vilka det är som ligger bakom allting? Hanif Bali har många fiender som gärna försöker smutskasta honom.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Nån som retade sig på araben skickade på honom en minderårig tjej o han torskade. Ljuvligt gjort. Araben är slut som artist. Jag tackar dessa snillen som ligger bakom detta så ja slipper se hans al-quaida skägg i tv mer.

Sverige ska inte styras av araber eller afrikaner. Åk hem för helvete till Iran eller Gambia och styr upp där istället.

Nu är ju Hanif Svensk så jag antar att det är okey att han styr?
Citera
2021-09-16, 19:51
Medlem
Det blev ett djäkla hallå när Malmömoderaten Torbjörn Tegnhammar anmäldes för sexuellt ofredande. Ärendet lades nyligen ned utan att han ens hade hörts. Inte ens ord mot ord, alltså. Den nyheten hördes knappast heller i mediebruset. Ingen högoddsare att detta med HB slutar likadant.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/polisen-lagger-ner-anmalan-mot-torbjorn-tegnhammar-om-sexuellt-ofredande
Citera
2021-09-16, 19:53
Medlem
Gahlsters avatar
Har väldigt svårt att tro att en öppen hemlighet inom Moderaterna om att HB skulle vara en svinig sexmissbrukare, och ev. även alkoholmissbrukare, inte kommit ut tidigare med tanke på hur många som så starkt avskyr HB och att det lär finnas ett inte oansenlig antal av dem inom Moderaterna.

Vad jag lärde mig av Metoo är att går någon ut på twitter eller i media med en anklagelse om någon typ av sexualbrott och sedan dröjer med att göra en polisanmälan, om det ens sker, snarare än tvärt om så är risken väldigt hög att det handlar om någonstans mellan något som förstorats upp till orimliga proportioner eller rena falsarier snanre än ett vidrigt övergrepp.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Allt jag har läst va hon 15 alltså laglig, hur lämpligt det är kan vi diskutera men förutsatt att hon va med på det har han inte gjort något olagligt. Sen upplever jag att han är för säker på att inte ha gjort något olagligt för att något sånt ska komma fram.

För att förtydliga, försvarar inte att vuxna karln är otrogen och ligger med 15 åringar men varken otrohet eller ligga med 15 åringar är något olagligt.
Han har inte legat med femtonåring, sluta sprida skit. Han har hjälpt en attentionstörd 17-snart 18-årig brud med hemläxan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Nu är ju Hanif Svensk så jag antar att det är okey att han styr?
Även om han inte skulle räknas som svensk är han i vart fall inte arab.
Citera
2021-09-16, 19:55
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzikert
Även om han inte skulle räknas som svensk är han i vart fall inte arab.
Arab är definitivt inte.
Han har persiska rötter men är svensk.
Citera
2021-09-16, 19:56
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Inte när det faller under allmänt åtal.
.... Och anmälaren är under 18.
Citera
2021-09-16, 19:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Som jag har fattat det så är det bara anonyma anmälare, enbart baserat på Expressen-artikeln. Alltså, anmälan består av tidningsartikeln och inget annat - och anmälaren är nån helt random person.
Tror jag läste aftonbladet nyss och då hade de fått in flera anmälningar men ville inte uppge hur många. Hur många väljare har mp(1581?) Kanske så många
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in