2021-09-16, 18:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Mmm men HB:s politiska motståndare har redan bestämt hans skuld, de kommer tjata om "pedofili" i varje debatt oavsett.

Inte om han blir rentvådd och frikänd. I vart fall inte seriösa motståndare. Möjligen twitterpöbeln.
Citera
2021-09-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Absolut. Det enda som skulle kunna göra skadan ogjord fär HB vore om 17-åringen drog tillbaka sina anklagelser. Och även det skulle en del ifrågasätta.
"Hanifs hatsvans fick henne att backa av rädsla för sitt liv" osv
Citera
2021-09-16, 18:34
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
HB ogillas av många moderater också. Han plockar ut stora belopp från riksdagen trots att han sällan är där. Han sitter mest på Twitter och trollar omkring. Han har gett sig på folk för deras autistiska diagnoser, fula kläder och liknande.

Det finns en anledning till varför han skyddas: en konservativ talesperson med flyktingbakgrund är rena våta drömmen. Hans tid kommer dock vara över rätt snart, när ungdomsförbundets kvinnor öppnar käften.

Han är genom sitt twittrande snarare moderaternas räddning, den enda som ger något slags intresse av att rösta på moderaterna, dock inte så länge partiledningen inte helt byts ut och ersätts av Bali och andra som han har förtroende för. Du hade alltså inget att komma med alls, alla kan läsa det han skriver på twitter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Mmm men HB:s politiska motståndare har redan bestämt hans skuld, de kommer tjata om "pedofili" i varje debatt oavsett.

Exakt! Meningsmotståndare saknar skandaler på HB, upplevs nästintill fläckfri. Nu kramas svampen ut rejält.

Vi ler åt hur USA bedriver politik.. tja...
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vill någon ha honom där? Jag menar flrutom alla hans många incelfans? Polisanmälning är inte vad detra handlar om utan hur opassande det är att Hanif varit involverad med en minderårig muff(are)

Om du tror det är så, tydligen har han redan flaggat om detta för sina kompisar och familj. Sen skall vi inte underskatta hur många tjejer som aflänger runt kändisar heller. Start struck. De är unga och motiverade och vill upp. Det kallades för att fjäska men nu med sociala medier har fjäskande gått och vlivit något helt annat. Det kanske hon som burit sig dumt åt för att bygga sin plattform inom partiet.
Citera
2021-09-16, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Behöver inte var MUF såna förekommer på fler ställen.. inte vanligt men det händer.
Tänker på danska serien "Vargen kommer" där dottern anklagar styvpappan för våld.

Ja det är nog en historiskt vanlig fälla, men fler gånger är det nog för den äldre mannen har en önskan av friskt ungt kvinnoliv, och det kan bli väldigt fel som möjligen denna gång.
Att be en ung tjej ta av sig krävs en hel del erfarenhet om hur tjejer funkar, flera gånger än färre tar dom nog av sig för att annars blir det pinsamt tyvärr
Citera
2021-09-16, 18:35
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vad bedömer du det det på? hans intervjuer, att han sagt att han är oskyldig eller att han blivit polisanmäld nu?

Jag förstår att du är ett av hans fans, men tänk logiskt eller vänta åtminstone tills eventuellt dom har fallit.

Jag tänker logiskt. Det finns inget i hans agerande som skulle få mig att misstänka att han är en Erlandsson. Ingenting.
Citera
2021-09-16, 18:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Bra skrivet men vilka är dessa ”representanter”?

MUF-kompisar eller föräldrar eller övriga kompisar - ingen aning. Något får mig iaf att tro att en ung tjej nog inte pallar stå upp mot en känd riksdagsledamot ensam.

Men det hela är skevt som fan, med all rim och reson borde polisanmälan kommit först och då från den som anser sig vara utsatt.
Att Hanif tillbakavisar allting till 100%, tycker jag också stärker min aning om att tjejen är ute på väldigt tunn is.
Om skam och framförallt skuld förelåg, skulle Hanif i min värld aldrig bemöta det hela som han gör, då han vet att ungefär halva Sverige läser vad han skriver.

Jag tror detta blir ännu en ung tjej i raden som kommer få sig en rejäl näsbränna och påminnelse att man inte kan bete sig hur gränslöst som helst och anklaga folk utan att det får konsekvenser.
Citera
2021-09-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
HB ogillas av många moderater också. Han plockar ut stora belopp från riksdagen trots att han sällan är där. Han sitter mest på Twitter och trollar omkring. Han har gett sig på folk för deras autistiska diagnoser, fula kläder och liknande.

Det finns en anledning till varför han skyddas: en konservativ talesperson med flyktingbakgrund är rena våta drömmen. Hans tid kommer dock vara över rätt snart, när ungdomsförbundets kvinnor öppnar käften.

Jepp HB kan säga vad han vill om invandrare utan att kallas rasist. Han säger det många högersvennar vill säga offentligt men inte vågar pga de då riskerar få rasiststämpel.

Det då många svenskar inte tänker på är att det förekommer värre rasism invandrarfolk emellan än med svenskar.

HB är tex kurd. Kurder gillar inte araber afghaner turkar iranier och andra islamisersde folk. Kurder är muslimer också men till skillnad från ovan är Kurder sekulariserade.
Citera
2021-09-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Absolut. Det enda som skulle kunna göra skadan ogjord fär HB vore om 17-åringen drog tillbaka sina anklagelser. Och även det skulle en del ifrågasätta.
Jag antar att M:s ledning även pratat med tjejen (s.k. BO) eftersom också hon är medlem M. Hon har inte velat ta tillbaka det som hon berättat om HB:s olämpliga beteende, antar jag. Jag förstår inte riktigt varför M då uppmanat henne, eller hennes föräldrar, att anmäla brott eftersom det bara ska ha handlat om olämpligt beteende och inte brott. Blir HB rentvådd om förundersökningen läggs ned då brott inte kan styrkas?
Citera
2021-09-16, 18:41
Bannlyst
Äckliga SVT drevar mot Bali 👮🏽‍♀️😡🤮
Citera
2021-09-16, 18:41
Medlem
HEDP502s avatar
Gott om folk som missar poänger här...
• Jämförelsen med arbetsplatser haltar. Som politiker är man i förtroendebranschen.

• Som politiker är målet med allt du gör; hela din leverans av motioner, skrivelser, uttalanden, möta väljare... att få människor att tycka att dina idéer är bra + att du utstrålar något att lita på. Det jobbet pågår under kontorstid och på tider där vi andra, utan förtroendeuppdrag, är lediga.

• Riksdagsmän har inga arbetstider, utan förutsätts vara i tjänst dygnet runt.

• Man får ge (m) och Gunnar Strömmer cred för att de hanterat frågan smart.
- Ingen läcka under tiden det 'bara' var en internutredning. Hanif outade sig själv via Facebook.
- Nu är ärendet flyttat till polisanmälan. Då har man skapat lite distans mellan ärendet/de inblandade personerna (alltså både BO och MGM) och partiet.

• Det finns falanger inom partiet som vill ha bort Hanif och det finns andra som vill ha honom kvar.
Killen har ju varit i skottgluggen förr. Han fick t ex lämna partistyrelsen 2018 efter att ha gått apeshit crazy på Patrik Oksanen. Då sade Gunnar Strömmer att ”Hanif Bali har agerat aningslöst och omdömeslöst”.

• Hanifs utspel på Facebook och i intervjuer är damage control. Ett sätt att ta initiativet över storyn på de sätt han kan. Det är ett textbook example på krishantering.

• Hanifs skuld är i sammanhanget mindre intressant. Om han gjort något olagligt likaså. Juridik och politik är inte samma sak. Han lär vara körd i provvalet, oavsett hur det går med polisanmälan. Why? Se första punkten i denna post.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in