2021-09-16, 18:16
Medlem
Som man misstänkt ett tag då.
Utredning pågår var alltså detsamma som att vi avvaktar med kraft.
Citera
2021-09-16, 18:17
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Tror alla som haft sexuellt umgänge med Hanif Bali ångrar sig efteråt.

Betyder ju inte att man kan säga att det var ofrivilligt eller att man kan klanka ner på honom för skörlevnad. Man får ha dåligt sex, man får ha mycket sex. Finns ingen ångervecka, inget "egentligen var det inte frivilligt", etc.

Nu ska moralisterna mobilisera mot att han tog chansen när han blev erbjuden sex av en massa omogna tjejer. Man kan inte lägga allt moraliskt ansvar på den andra parten och inget på sig själv.
Citera
2021-09-16, 18:17
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
Egna erfarenheter av vederbörandes problem. Skuldfrågan i detta fallet har jag inte uttalat mig om, men vi är många som känner till grundproblematiken, dvs hans sexmissbruk. Frågan diskuteras nog bäst i skvallertråden.

Så bara lösa antydningar och inget konkret om Bali som du har?
Citera
2021-09-16, 18:18
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kanske, men frågan är om det valet inte redan är kört för HB.

Som sagt finns det nog ingen bra lösning för HB. Men utan en förundersökning hängande över sig skulle han nog fortfarande ha en chans.
Citera
2021-09-16, 18:19
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det har hon säkert, men om 17-åringen säger att HB sagt si och så till henne kan det vara svårt att vederlägga, särskilt om det inte är klart exakt när och hur.

Och det är ju precis det det handlar om i "ord mot ord" det är ju den anklagande som ska föra fram bevis, inte den anklagades skyldighet att bevisa dess oskuld, det blir som vanligt i dag pöbelmentalitet, om HB är skyldig bör han straffas, är han däremot oskyldig har ju redan en avsevärd skada åsamkas honom som aldrig kan bli ogjord.
Citera
2021-09-16, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonc
Haha varför ljuger du? Deras kontakt inleddes när hon var 15. Finns inga uppgifter någonstans om att "händelsen" (vad du nu syftar på, det vet du nog inte ens själv) ska ha skett för två år sedan.
Well, 2 år sedan enligt Hanif Bali själv, därefter blockade han henne efter några månader, enligt honom själv.

Och med "händelsen" syftar jag givetvis på det han är misstänkt för, försök till sexuell posering av barn.
Citera
2021-09-16, 18:20
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Fattar inte vad alla klagar på. En kvinna har kommittill ledningen med ett ärende. Mhar tagit emot det och talat med HB. HB ger sin bild av det hela. M-ledningen välkomnar en polisutredning.

Allt har väl gjorts i rätt ordning. Att kvinnan och dess kollaboratörer har gått till kvällspressen först och sen till M har väl de gjort av ett syfte. Kvinnans eller flickans föräldrar då? Har de sagt att honskall först gå till kvällspressen innan hon talar med ledningen? Om flickan är 15 år och myndig så kanske det är ett ärende för ledningen men om det är sexuell påtryckning och allt vad det heter så borde hennes för$ldrar polisanmält det hela.

Det har gjorts i helt fel ordning.
Hon har all möjlighet att polisanmäla det själv, liksom hennes föräldrar om dom nu är insatta.
Polisanmälan är också det man skall göra om man anser att man utsatts för ett brott.
Det vet varje svenne, i synnerhet dom som är aktiva inom valfritt politiskt parti då frågan om tex mäns våld mot kvinnor, metoo och övriga sexuella anspelningar sedan några år bakåt verkar superangeläget.

Att "BO" (eller representanter) i detta fallet dragit storyn med partiledningen och genom massmedia först, får mig att tro att detta bara är ett smutskastningsärende och att Hanif lugnt kan sitta och vänta på att polisen lägger ned detta, alternativt upprättar en ny utredning om förtal, då riktat mot denna tonårsflicka.
Citera
2021-09-16, 18:21
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Som sagt finns det nog ingen bra lösning för HB. Men utan en förundersökning hängande över sig skulle han nog fortfarande ha en chans.

Jag håller inte riktigt med. Tror att det valet redan är kört och då är det nog bättre i det långa loppet att få allt ordentligt utrett och klarlagt, men sak samma, det blir ändå som det blir oavsett vad vi tycker.
Citera
2021-09-16, 18:23
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Inte öppet i denna tråd, tyvärr. Jag är själv kulturpolitiskt engagerad inom just Moderaterna.

Jag är inte ett dugg intresserad av att svartmåla HB, vilket vissa verkar tro. Jag kritiserar främst mitt eget parti för dess oförmåga att ta krafttag i dessa frågor. HB är inte direkt den ende högt uppsatta moderaten som inom det egna partiet betett sig på det här sättet, så att säga. Det handlar om makthierarkier, HB är bara en individ.

Tråkigt att höra om denna makthierarki år 2021. Vi får väl se tiden an och se om det dyker upp något annat på HB. Trist om det är så. Själv har jag alltid gillat HB för hans frispråkighet. Fattar om många av hans motståndare vill ha bort honom för det . Trodde nog att det var det detta handlade om. Tiden får visa.
Citera
2021-09-16, 18:23
Medlem
StrawberryTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Så bara lösa antydningar och inget konkret om Bali som du har?
Har hur mycket konkret som helst att säga om vad jag upplevt kring HB, men sitter inte inne på filmer eller bilder om det är sådant som efterfrågas. Har aldrig haft någon privat kontakt med människan överhuvudtaget, men har delvis haft samma bekantskapskrets och befunnit mig på samma moderata event.
Citera
2021-09-16, 18:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Och det är ju precis det det handlar om i "ord mot ord" det är ju den anklagande som ska föra fram bevis, inte den anklagades skyldighet att bevisa dess oskuld, det blir som vanligt i dag pöbelmentalitet, om HB är skyldig bör han straffas, är han däremot oskyldig har ju redan en avsevärd skada åsamkas honom som aldrig kan bli ogjord.

Absolut. Det enda som skulle kunna göra skadan ogjord fär HB vore om 17-åringen drog tillbaka sina anklagelser. Och även det skulle en del ifrågasätta.
Citera
2021-09-16, 18:24
Medlem
Citat:
Har hur mycket konkret som helst att säga om vad jag upplevt kring HB, men sitter inte inne på filmer eller bilder om det är sådant som efterfrågas. Har aldrig haft någon privat kontakt med människan överhuvudtaget, men har delvis haft samma bekantskapskrets och befunnit mig på samma moderata event.
Så, låt höra då? du kommer inte bli dömd för förtal för att ha skrivit ett inlägg på Flashback så fram med det nu, vad är det han har gjort som du vet om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in