Citat:
Det har gjorts i helt fel ordning.
Hon har all möjlighet att polisanmäla det själv, liksom hennes föräldrar om dom nu är insatta.
Polisanmälan är också det man skall göra om man anser att man utsatts för ett brott.
Det vet varje svenne, i synnerhet dom som är aktiva inom valfritt politiskt parti då frågan om tex mäns våld mot kvinnor, metoo och övriga sexuella anspelningar sedan några år bakåt verkar superangeläget.
Att "BO" (eller representanter) i detta fallet dragit storyn med partiledningen och genom massmedia först, får mig att tro att detta bara är ett smutskastningsärende och att Hanif lugnt kan sitta och vänta på att polisen lägger ned detta, alternativt upprättar en ny utredning om förtal, då riktat mot denna tonårsflicka.
Hon har all möjlighet att polisanmäla det själv, liksom hennes föräldrar om dom nu är insatta.
Polisanmälan är också det man skall göra om man anser att man utsatts för ett brott.
Det vet varje svenne, i synnerhet dom som är aktiva inom valfritt politiskt parti då frågan om tex mäns våld mot kvinnor, metoo och övriga sexuella anspelningar sedan några år bakåt verkar superangeläget.
Att "BO" (eller representanter) i detta fallet dragit storyn med partiledningen och genom massmedia först, får mig att tro att detta bara är ett smutskastningsärende och att Hanif lugnt kan sitta och vänta på att polisen lägger ned detta, alternativt upprättar en ny utredning om förtal, då riktat mot denna tonårsflicka.
Absolut. Att flickans föräldrar inte verkar vara inblandade får jag en känsla av att detta har skett bakom deras ryggar. En tjejgrupp inom MUF har tagit en fjäder (jag tror fan Bali flirtade med mig) och de andra tjejerna har fått det att bli en höna. De vill skada Bali för att de hatar honom men har inga bevis så de går till Expressen och inte (allt för genomskinligt) till Aftonbladet. Sen till M-ledningen, skadeskjutningen är klar och Lena Melin skriver att Hanif Bali har "svärtats" ned.
Polisutredning. Det blir nedlagt eftersom tjejenkommer säga att hon råkat tömma telefonen på bevis av misstag. Ord står mot ord, feministsverige skriker att kvinnan alltidförlorar nör ord står mot ord. Sen måste Bali rentvå sig med en förtalsanmälan och då kommer Cissi Wallin ut i pressen och stödjer tjejen. Och under allt detta skall alltså Bali driva en personvalskampanj...