Citat:
Ursprungligen postat av
Pepparkakemannen
Ja, tänk!? Bara sådär! Helt plötsligt så kommer du på att du ska tänka på någon annan. Nu när det hettar till runt PL. (jag bara noterar)
Citat:
Ursprungligen postat av
lindblomsgrön
Tror inte en snygg populär kille som är välfungerande då/nu har gjort det. Finns ingen orsak om han inte var sjukt svartsjuk/snarstucken. Tror hellre att en inte så attraktiv person inåtvänd svårt med kontakter har gjort det.
Pepparkakemannen! Jag har bara skrivit ett tiotal rader om mannen på Runstensvägen. Om du läser dem igen ser du att jag aldrig påstår att TuSt är Helenas mördare.
Lindblomsgrön! Jag tror att din analys är korrekt. Precis som jag skriver till Pepparkakemannen så påstår jag inte att ThSt är Helenas mördare. Observationen av bilen är intressant, men teoretiskt kan det vara en helt oskyldig person, t.ex. ThSt.
Mellan tummen och pekfingret finns det 900 män i rätt ålder som bor i Mariestad. Ganska få av dem är cendre och har någon form av lockighet. Ännu färre av dem känner Helena. Givetvis kan mannen vara boende i annan kommun. Men ren och kall beräkning gör att ThSt bör vara en av de första att fundera på, inte som mördare men som mannen på Runstensvägen.