2021-09-16, 17:26
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Ja, tänk!? Bara sådär! Helt plötsligt så kommer du på att du ska tänka på någon annan. Nu när det hettar till runt PL. (jag bara noterar)

Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Tror inte en snygg populär kille som är välfungerande då/nu har gjort det. Finns ingen orsak om han inte var sjukt svartsjuk/snarstucken. Tror hellre att en inte så attraktiv person inåtvänd svårt med kontakter har gjort det.

Pepparkakemannen! Jag har bara skrivit ett tiotal rader om mannen på Runstensvägen. Om du läser dem igen ser du att jag aldrig påstår att TuSt är Helenas mördare.

Lindblomsgrön! Jag tror att din analys är korrekt. Precis som jag skriver till Pepparkakemannen så påstår jag inte att ThSt är Helenas mördare. Observationen av bilen är intressant, men teoretiskt kan det vara en helt oskyldig person, t.ex. ThSt.

Mellan tummen och pekfingret finns det 900 män i rätt ålder som bor i Mariestad. Ganska få av dem är cendre och har någon form av lockighet. Ännu färre av dem känner Helena. Givetvis kan mannen vara boende i annan kommun. Men ren och kall beräkning gör att ThSt bör vara en av de första att fundera på, inte som mördare men som mannen på Runstensvägen.
Citera
2021-09-16, 17:33
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Pepparkakemannen! Jag har bara skrivit ett tiotal rader om mannen på Runstensvägen. Om du läser dem igen ser du att jag aldrig påstår att TuSt är Helenas mördare.

Lindblomsgrön! Jag tror att din analys är korrekt. Precis som jag skriver till Pepparkakemannen så påstår jag inte att ThSt är Helenas mördare. Observationen av bilen är intressant, men teoretiskt kan det vara en helt oskyldig person, t.ex. ThSt.

Mellan tummen och pekfingret finns det 900 män i rätt ålder som bor i Mariestad. Ganska få av dem är cendre och har någon form av lockighet. Ännu färre av dem känner Helena. Givetvis kan mannen vara boende i annan kommun. Men ren och kall beräkning gör att ThSt bör vara en av de första att fundera på, inte som mördare men som mannen på Runstensvägen.
Ska ringa och fråga, vad kan hända? han blir arg slänger på luren, men so what!
Citera
2021-09-16, 17:40
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:

Man behöver inte påstå att TuSt är mördare för att aktivt göra en helt omotiverad fokusförskjutning i denna tråd. Gammla trolltrick. VAD kan det vara som får dig att göra detta? Hmm...
Citera
2021-09-16, 17:45
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Tycker inte det liknar bilen ett dugg, som vittnen beskrivit den.
Citera
2021-09-16, 18:01
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Tycker inte det liknar bilen ett dugg, som vittnen beskrivit den.

Jag kan inte se något inlägg där bilen på Runstensvägen beskrivs annat än som en vit bil, eller har du en mer detaljerad beskrivning?
Citera
2021-09-16, 18:25
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Det påstås i tråden att TuSt bodde med ASP vid tiden för Helenas försvinnande. Han påstås även ha varit inne på förhör i samband med polisens intresse för Pilot, vilket bör betyda att han var på Stadt.

Han påstås även ha varit ihop eller haft ihop det med Helena.

Teoretiskt kan han vara en romans Helena inte vill visa upp för föräldrarna och han har släppt av henne på återvändgränden på parallelvägen. Om de då är vänner eller ihop kan man spekulera om.

I tråden påstås TuSt vara mörkhårig vid denna tid.

Jag kom att tänka på honom bara... Cendré och självfall är ju inte så jättevanligt men inte helt ovanligt heller... ThSt har väl permanentat sig ser det ut som...

På tal om konspirationer, var väl tidigare i tråden en av de "huvudmisstänkta" som hade nick Återvändsgränd?
Citera
2021-09-16, 18:38
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlotteSomewhere
På tal om konspirationer, var väl tidigare i tråden en av de "huvudmisstänkta" som hade nick Återvändsgränd?
Japp. PU. Han har varit inne på några förhör. Inte misstänkt vad jag minns. Han själv säger att Återvändsgränd4 är PU. Men det är inte helt bekräftat som jag minns de senaste diskutionerna kring detta. Men troligen är det så.
Citera
2021-09-16, 18:50
Medlem
TuSt var på Stadt denna kvällen och var därmed på förhör.
Han hade inte någon relation med HA.
Det var inte han som var Återvändsgränd4.
Citera
2021-09-16, 19:14
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag kan inte se något inlägg där bilen på Runstensvägen beskrivs annat än som en vit bil, eller har du en mer detaljerad beskrivning?
Ok, trodde du var påläst. Vit kombi m.m.
Opel corsa har nämnts,.
Såklart ver polisen att bilen som CL haft tillgång till stämmer in på vittneuppgifters.
Citera
2021-09-16, 19:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Mariestads bibliotek hade inga telefonkataloger. Finns nog bara Riksarkivet.

CL bodde på Bråtenvägen 52 från 1990-1999, flyttade sedan till Akaciastigen 28 till 2018 sedan till nr 11.

Bruttoinkomst för åren nedan, tyvärr kunde de inte se arbetsgivare.
1990 70 tusen
1991 72 tusen
1992 88 tusen
1993 15 tusen
1994 39 tusen
Man kan se att för arbetsåret 1993 så hände något.
Intressant att han tjänade så lite 1993, psykiska kollapsen.
Citera
2021-09-16, 19:20
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
TS ska ha varit Helenas "hundkompis", och hon ska vid något tillfälle ha varit "förtjust" i honom.

Citat:
Ursprungligen postat av poolplasker
Enligt rykten i Mariestad ska HA och TS ha haft någon form av relation vid sidan av TS egentliga förhållande med kvinnan som också är mor till hans (3?) barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
TuSt var på Stadt denna kvällen och var därmed på förhör.
Han hade inte någon relation med HA.
Det var inte han som var Återvändsgränd4.

Det finns olika meningar i tråden om Helena och TuSt hade en relation. Vissa inlägg menar att TuSt hade relationen "vid sidan om". Det skulle i så fall rimma med att Helena eventuellt blivit avsläppt i fel återvändsgränd.

Om TuSt haft denna relation vid sidan om relationen med sina barns mor är det kanske något han inte gärna vill erkänna ännu idag. Det skulle också delvis kunna förklara varför bilföraren aldrig gick att få tag i.

Prinzezzan kanske kan berätta vad han hade för hårfärg och frissyr vid ungefär den här tiden?
Citera
2021-09-16, 19:21
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ok, trodde du var påläst. Vit kombi m.m.
Opel corsa har nämnts,.
Såklart ver polisen att bilen som CL haft tillgång till stämmer in på vittneuppgifters.

Jag tror vi kan ha missuppfattat varandra på något sätt. Jag talar om den bil som stod i återvändsgränden på Runstensvägen några månader innan Helena försvann. Helena skall ha talat med föraren.

Jag gissar du talar om en annan bil eller har du en källa som beskriver just denna bil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in