2021-09-16, 15:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baraskojaren
Är man dessutom medlem/engagerad i något vänsterextremt AFA Expo eller liknande så har de tillgång till ett helt nätverk av influensers som bearbetar sociala medier. Fungerar väl som frimureriet. Psykopater som inte är intresserade av sanningar.
Var det inte ett gift par anställda på SVT för något år sedan som på arbetstid styrde ett stort nätverk.

Ja visst är det så, dessa individer ska inte underskattas.
Citera
2021-09-16, 16:16
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Mariestads bibliotek hade inga telefonkataloger. Finns nog bara Riksarkivet.

CL bodde på Bråtenvägen 52 från 1990-1999, flyttade sedan till Akaciastigen 28 till 2018 sedan till nr 11.

Bruttoinkomst för åren nedan, tyvärr kunde de inte se arbetsgivare.
1990 70 tusen
1991 72 tusen
1992 88 tusen
1993 15 tusen
1994 39 tusen
Man kan se att för arbetsåret 1993 så hände något.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Finns även telefonkataloger t. ex. gällande Mariestad på KB i Stockholm.

Hela Sveriges telefonkataloger finns där dock inte för exakt varje år.

Ett utdrag av telefonkataloger finns redan länkat i tråden. Jag lägger in länken här. Den ger dock inget eftersom ClLe inte hade offentligt tel.nr.

https://anonfiles.com/N1O8SaW0nb
Citera
2021-09-16, 16:21
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
....Andersson bor. Två vittnen såg Helena prata med föraren, som beskrivs vara 25-30 år med ljust fylligt, eventuellt uppklippt hår. Det som förbryllar är att mannen inte tagit kontakt med polisen trots....

https://tidningar.kb.se/2839299/1993-06-10/edition/12310/part/1/page/9_hits.svg?h=Tv%C3%A5,vittnen,s%C3%A5g,Helena,prat a,med,f%C3%B6raren,som,beskrivs,vara,25-30,%C3%A5r ,ljust,fylligt,eventuellt,uppklippt,h%C3%A5r,Det,f %C3%B6rbryllar,%C3%A4r,att,mannen,inte,tagit,konta kt,polisen,vit,bil,Runstensv%C3%A4gen&highlight_wo rds=True

Synd man inte vet hur CL såg ut, 1992 var han 30 år. Kan ingen göra en beställning till bolagsverket på hans namn/personnummer för att få ut uppgifter, men kanske det måste vara AB bolag? jag vet inte

När jag läser beskrivningen kommer jag att tänka på en helt annan person. Lite lustigt att jag skall göra det när hans ex inte gör det.

Kika på profilbilden på TuSt:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100001363637713

Om han vid Helenas försvinnande ännu lockade håret och hade ungefär den färgen kan han passa. Åldern var 29½ vid Helenas försvinnande.
Citera
2021-09-16, 16:22
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Nej, det som är naivt är att tro att ni vet något som kalla fall inte vet. Eller att kalla fall är helt ovetandes om att dylika trådar finns. De kan ju läsa om de är intresserade. Men för all del, maila experterna och delge era spekulationer (gärna då utförligt som möjligt). De blir nog jätteglada, säkert har de aldrig tänkt tanken själva!

Jag har funderat jättemycket på det här med cancerbotemedel, ska nog dra iväg ett mail till forskarna på Karolinska. Bra va! Jag ska hjälpa till!

Gör det! Det blir nog bra.
Dock tror jag inte Karolinska har bett allmänheten om hjälp i detta? Till skillnad mot Polisen/KF.
Du gör knut på dig själv i din desperation att få oss på andra tankar.
Senast redigerad av Pepparkakemannen 2021-09-16 kl. 16:49.
Citera
2021-09-16, 16:25
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Ett utdrag av telefonkataloger finns redan länkat i tråden. Jag lägger in länken här. Den ger dock inget eftersom ClLe inte hade offentligt tel.nr.

https://anonfiles.com/N1O8SaW0nb
Platsen står som osäker så vågar inte öppna. Hade inte CL telefon 1999 o framåt? förstår att mellan 1990-1999 verkar han ju bott hemma hos mor/far och kanske även tidigare. Men Gunnar o Birgit vad hade de för nummer 1992 o framåt?
Citera
2021-09-16, 16:25
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Gör det! Det blir nog bra.
Dock tror jag inte Karolinska har bett allmänheten om hjälp i detta? Till skillnad mot Polisen/KF.
Du gör knut på dig själv i din desperation att få oss på andra tankar.
Ah förlåt, visste inte att kalla fall efterlyst spekulationer från internetforum! Men dåså, då mailar jag dem också och berättar vad jag tror. Jag har tänkt så mycket på det och de har säkert inte tänkt samma som jag. Jag är unik, har en unik förmåga att lösa brott. Min främsta tillgång är min fantasi och förmåga att leta material på nätet.
Citera
2021-09-16, 16:27
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Platsen står som osäker så vågar inte öppna. Hade inte CL telefon 1999 o framåt? förstår att mellan 1990-1999 verkar han ju bott hemma hos mor/far och kanske även tidigare. Men Gunnar o Birgit vad hade de för nummer 1992 o framåt?

147 01

Lustigt att du får varning för filen men inte jag...
Citera
2021-09-16, 16:30
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
När jag läser beskrivningen kommer jag att tänka på en helt annan person. Lite lustigt att jag skall göra det när hans ex inte gör det.

Om han vid Helenas försvinnande ännu lockade håret och hade ungefär den färgen kan han passa. Åldern var 29½ vid Helenas försvinnande.
Såg ju charmig ut? men man kan missta sig. Hur figurerade han bland alla? Lustigt att ingen bild går få på CL.
Citera
2021-09-16, 16:48
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Såg ju charmig ut? men man kan missta sig. Hur figurerade han bland alla? Lustigt att ingen bild går få på CL.

Det påstås i tråden att TuSt bodde med ASP vid tiden för Helenas försvinnande. Han påstås även ha varit inne på förhör i samband med polisens intresse för Pilot, vilket bör betyda att han var på Stadt.

Han påstås även ha varit ihop eller haft ihop det med Helena.

Teoretiskt kan han vara en romans Helena inte vill visa upp för föräldrarna och han har släppt av henne på återvändgränden på parallelvägen. Om de då är vänner eller ihop kan man spekulera om.

I tråden påstås TuSt vara mörkhårig vid denna tid.

Jag kom att tänka på honom bara... Cendré och självfall är ju inte så jättevanligt men inte helt ovanligt heller... ThSt har väl permanentat sig ser det ut som...
Citera
2021-09-16, 16:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Du kan inte tänka dig att det kan ha varit CL med tanke på den vita bilen och hans sätt att ta kontakt tjejer från just bilen?
Citera
2021-09-16, 17:00
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Det påstås i tråden att TuSt bodde med ASP vid tiden för Helenas försvinnande. Han påstås även ha varit inne på förhör i samband med polisens intresse för Pilot, vilket bör betyda att han var på Stadt.

Teoretiskt kan han vara en romans Helena inte vill visa upp för föräldrarna och han har släppt av henne på återvändgränden på parallelvägen. Om de då är vänner eller ihop kan man spekulera om.

Jag kom att tänka på honom bara... Cendré och självfall är ju inte så jättevanligt men inte helt ovanligt heller... ThSt har väl permanentat sig ser det ut som...

Ja, tänk!? Bara sådär! Helt plötsligt så kommer du på att du ska tänka på någon annan. Nu när det hettar till runt PL. (jag bara noterar)
Citera
2021-09-16, 17:05
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:

Tror inte en snygg populär kille som är välfungerande då/nu har gjort det. Finns ingen orsak om han inte var sjukt svartsjuk/snarstucken. Tror hellre att en inte så attraktiv person inåtvänd svårt med kontakter har gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in