2021-09-16, 12:19
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Det finns än så länge inget rätt eller fel och det finns väl inga jävla lag här. Vi är väl här av samma anledning. Skärpning!

Precis. Jag har aldrig tagit kontakt med någon här och har således inte pratat med Frillan. Jag är erfaren på några forum i ett visst ämne och arbetar ensam.
Är lite konspirationsteorier att tro att vi är två lag här. Men å andra sidan kan det ju finnas ett dominant troll här som härskar genom söndring och har som mål att just trolla, villseleda och polarisera?

MYCKET intressant om vändplansmötet på Runstensvägen!
Citera
2021-09-16, 12:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Tidningen var "I dag" läste på KB kungliga biblioteket online men jag är inte betalande så då kan man bara läsa vissa ord/meningar korta. Men kanske någon vill betala då är det 1993 i Juni men verkar stå mycket även andra datum. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&ua ct=8&ved=2ahUKEwiwx_GZ1ILzAhXL0aQKHckbAt8QFnoECA8Q Aw&url=https%3A%2F%2Ftidningar.kb.se%2F&usg=AOvVaw 2oggltGJEkxEOHTB1uqink

Tack så mycket för svar!
Citera
2021-09-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det må så vara men "dom" som skriver i tråden är inte hittepå.

Någon här kanske t.o.m. står för mer "hittepå" än andra?
Höll dom till på nåt ställe dansken och KM kallades Fagerhult ? Fanns det nån Bernt som var äldre och körde ljusa bilen med KM bredvid jag tror KM har rätt i en sak att han var skitfull den här kvällen tror inte HA gillade vad hon såg!
Citera
2021-09-16, 13:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kom bilen att skrotas?

Citat:
En blond man i 25-årsåldern I en vit bil, påminnande om en Opel Kadett halvcombi. kan ingen från Mariestad gå på biblioteket och titta i en telefonkatalog från 1992 o se vilket telefonnummer CL hade? då kan man söka på det numret i KB tidningar och se om han lagt ut någon annons på bil.

Detta är ett mycket bra förslag för att ev. kunna spåra hans bil.

Om han ev. skulle vara skyldig kanske bilen kom att skrotas en tid efter den 14 juni 1992?
Citera
2021-09-16, 14:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
Höll dom till på nåt ställe dansken och KM kallades Fagerhult ? Fanns det nån Bernt som var äldre och körde ljusa bilen med KM bredvid jag tror KM har rätt i en sak att han var skitfull den här kvällen tror inte HA gillade vad hon såg!

Ja har ingen aning, tyvärr...
Citera
2021-09-16, 14:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta är ett mycket bra förslag för att ev. kunna spåra hans bil.

Om han ev. skulle vara skyldig kanske bilen kom att skrotas en tid efter den 14 juni 1992?

Kalla Fall beskrev det som att CL "hade tillgång" till två ljusa bilar. Om det nu inte var hans egen bil så kan han knappast haft möjlighet att skrota den.
Citera
2021-09-16, 14:22
Medlem
lindblomsgröns avatar
Mariestads bibliotek hade inga telefonkataloger. Finns nog bara Riksarkivet.

CL bodde på Bråtenvägen 52 från 1990-1999, flyttade sedan till Akaciastigen 28 till 2018 sedan till nr 11.

Bruttoinkomst för åren nedan, tyvärr kunde de inte se arbetsgivare.
1990 70 tusen
1991 72 tusen
1992 88 tusen
1993 15 tusen
1994 39 tusen
Man kan se att för arbetsåret 1993 så hände något.
Citera
2021-09-16, 14:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Yes! Då vidhåller jag min uppfattning att det är galenskap, snudd på hybris, att maila kalla fall-gruppen med tips från tråden.

Det har hänt förr på Flashback att både GM, anhöriga och andra inblandade har deltagit och skrivit i tråden. Vet inte vilken verklighet du lever i men att kalla detta faktum för galenskap och hybris tyder på att du är extremt naiv.
Citera
2021-09-16, 14:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Telefonkataloger.

Citat:
Mariestads bibliotek hade inga telefonkataloger. Finns nog bara Riksarkivet.

CL bodde på Bråtenvägen 52 från 1990-1999, flyttade sedan till Akaciastigen 28 till 2018 sedan till nr 11.

Bruttoinkomst för åren nedan, tyvärr kunde de inte se arbetsgivare.
1990 70 tusen
1991 72 tusen
1992 88 tusen
1993 15 tusen
1994 39 tusen
Man kan se att för arbetsåret 1993 så hände något.

Finns även telefonkataloger t. ex. gällande Mariestad på KB i Stockholm.

Hela Sveriges telefonkataloger finns där dock inte för exakt varje år.
Citera
2021-09-16, 14:44
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Det har hänt förr på Flashback att både GM, anhöriga och andra inblandade har deltagit och skrivit i tråden. Vet inte vilken verklighet du lever i men att kalla detta faktum för galenskap och hybris tyder på att du är extremt naiv.

Nej, det som är naivt är att tro att ni vet något som kalla fall inte vet. Eller att kalla fall är helt ovetandes om att dylika trådar finns. De kan ju läsa om de är intresserade. Men för all del, maila experterna och delge era spekulationer (gärna då utförligt som möjligt). De blir nog jätteglada, säkert har de aldrig tänkt tanken själva!

Jag har funderat jättemycket på det här med cancerbotemedel, ska nog dra iväg ett mail till forskarna på Karolinska. Bra va! Jag ska hjälpa till!
Citera
2021-09-16, 15:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Nej, det som är naivt är att tro att ni vet något som kalla fall inte vet. Eller att kalla fall är helt ovetandes om att dylika trådar finns. De kan ju läsa om de är intresserade. Men för all del, maila experterna och delge era spekulationer (gärna då utförligt som möjligt). De blir nog jätteglada, säkert har de aldrig tänkt tanken själva!

Jag har funderat jättemycket på det här med cancerbotemedel, ska nog dra iväg ett mail till forskarna på Karolinska. Bra va! Jag ska hjälpa till!

Har du forskat fram ett cancerbotemedel så är det väl helt ok att dra iväg mailet?

Kalla Fall-gruppen vet inte allt, dom kan inte tänka alla tankar, det är extremt verklighetsfrånvänt att tro något sådant. Rätt typ av tips kan vara pusselbiten som saknas.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-16 kl. 16:00.
Citera
2021-09-16, 15:24
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Har du forskat fram ett cancerbotemedel så är det väl helt ok att dra iväg mailet?

Kalla Fall-gruppen vet inte allt, dom kan inte tänka alla tankar, det är extremt verklighetsfrånvänt att tro något sådant. Rätt typ av tips kan vara pusselbiten som saknas.

Hm jaja, jag hoppas bara att det som mailats till dem inte är en spekulation av typen ”så här måste det ha gått till”, utan mer konkret. Lät på fighter83 som att det var mest ”titta var smart vi har tänkt”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in