Citat:
Ursprungligen postat av
Enelalm
Detta låter som bra regler tycker jag och jag tror fler företag kommer införa liknande rutiner.
Detta är svårare att införa på till exempel restauranger och caféer. Att kräva att besökare är vaccinerade för att få sitta inomhus till exempel. Fohm säger åt dem att hålla sig borta men hur ska det fungera i praktiken?
Om jag som restaurangägare verkligen vill garantera mina gäster att alla är vaccinerade, kommer jag att kunna göra det, lagligt och utan att svärtas ned i media/sociala media?
Jag tror vi kommer få se exempel på detta framöver, att företag i olika sektorer börjar kräva någon form av vaccinbevis på egen hand.
Jag tror restauranger, livsmedelsbutiker, apotek osv inte kommer kunna ha dessa regler.
Däremot tror jag att större evenemang (med biljetter) kommer börja kräva intyg på vaccin. Eller att vissa delar av lokalen är avsatta för personer utan vaccin.
Känner en kille som har flera klubbar i Malmö som kommer kräva vaccin-pass den första tiden när dom öppnar. Han tror det drar med sig mycket positivt, myckte yngre människor som ändå inte har pengar kommer inte in och stök från "orten" kommer inte komma in.
Kommer säkert bli lite ståhej i början, och någon kommer försöka anmäla men jag tror många är beredda att ta den fighten. Speciellt nu när FHM gick ut med att icke vaccinerade bör förhålla sig till samma restriktioner som vi har idag.