2021-09-16, 14:21
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fråga till er som är oroliga för biverkningar av vaccinet: hur lång tid måste det gå innan ni känner att vaccinet är säkert?

Helst tio år, men mest troligt skulle jag slappna av efter tre-fyra.
2021-09-16, 14:23
Medlem
Citat:
Oacceptabelt i förhållande till vad?

Oacceptabelt mycket för att spruta in i en frisk kropp. Fullständligt oacceptabelt mycket för att spruta in i ett barns eller en ung människas kropp.
2021-09-16, 14:29
Medlem
gp1s avatar
Citat:
Jag kan ha förståelse för att folk är oroliga när vaccinen är så pass nya som de är. Ingen kan ju vara 100% säker på att de är säkra än. Men det är därför jag undrar HUR lång tid som är rimligt att vänta innan man tycker att vaccinet är tillräckligt säkert?

Så lång tid det tar att utvärdera i kliniska studier för alla andra vaccin det varit. Vet inte-5 år? Fråga epidemiolog eller nån som jobbar med vaccin.

Jag är vaccinerad. Pfizer. Förta gången - jätte ont i armen, inget mer. Andra gången - igen jätte ont i armen. Tog två dagar ledigt då jag mest låg i sängen och väntade på biverkningar. Inget.

Efter två veckor då jag tröttat mig fysiskt, fick jag en rejäl förkylning med hosta och feber. Beställde Covid prov som blev negativ. Förkylningen klingade of på en vecka men jag var jätte trött i några dagar.
Jag har yrsel som biverkning av medicin därför har jag inte tänkt på yrsel som biverkning.
Jag tycker att alla som har biverkningar borde kolla sina mediciner om de tar sådana, för biverkningar från medicinerna och sedan eventuellt fundera om de fått yrsel från vaccinet.
Lite kritiskt tänkande.

Jag är medveten om att alla reagerar olika och då ska man räkna även vad annat kan orsaka symptomen som man just nu känner och är mer uppmärksam på grund av att man tagit vaccinet.

Så jag råder alla med biverkning att meddela även ålder, kön och annat relevant så att bilden blir mer klarare. De uppgifter är det lite så att det är mer personligt om man vill berätta.

Jag till exempel är jätte nyfiken på blodgrupp som faktor i samband med biverkningarna eller för Covid men det är inte alltid någon som vet sin blodgrupp alls trotts att det är bra att kunna det och man borde veta det.
Jag är blodgrupp AB
2021-09-16, 14:33
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
En ytterst liten del i jämförelse med vad? Jag hörde på Aktuellt att 200-300 pers fått allvarliga biverkningar i Sverige av typ åtta miljoner. Det tycker jag låter jävligt lågt.
Tror man på den siffran så då är väl allt lugnt. Nu räknas förvisso död också till en allvarlig biverkning men ändå.

Vet ej exakt hur många som har skrivit om deras allvarligare biverkningar i denna tråd men gissar att det ligger nog någonstans runt alla i hela Sverige om man tar Aktuellts siffror.
2021-09-16, 14:38
Medlem
Citat:
En ytterst liten del i jämförelse med vad? Jag hörde på Aktuellt att 200-300 pers fått allvarliga biverkningar i Sverige av typ åtta miljoner. Det tycker jag låter jävligt lågt.

Du borde sluta titta på Aktuellt i så fall. Vi skulle nog kunna räkna ihop åtminstone hundra pers bara här på Flashback som har fått vad jag skulle vilja beskriva som svåra biverkningar. Siffran du anger är inte trovärdig.

Enligt rapporterna som länkas till nedan har det inrapporterats nästan trehundra dödsfall och massor av andra biverkningar.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody3

Sedan att Läkemedelsverket bara kommer att godkänna en bråkdel av dessa som verkliga biverkningar ser jag som en partsinlaga, eftersom det är Läkemedelsverket som har godkänt användningen av dessa preparat i masskala. Man sätter betyg på sin egen myndighetsutövning.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2021-09-16 kl. 14:51.
2021-09-16, 14:40
Medlem
gp1s avatar
Citat:
Jag tog det där hepatitvaccinet för massa år sen när jag skulle på långresa i Asien. Det var ju också en spruta in i en frisk kropp. Var det också fel?

Det är inte samma sort vaccin som du tagit, de kan inte jämföras förstår du väl.
Bara för att de kallas vaccin så är de inte lika.
Jag är emot Covid vaccin till barn och ungdomar, men tyvärr, det verkar vara de som är värdarna där varianterna av nya mutationer utvecklas. Så nu måste vaccineras även dem. Därför att Covid inte är en riktigt ”steriliserande” vaccin av gammal sort.
2021-09-16, 14:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Tror man på den siffran så då är väl allt lugnt. Nu räknas förvisso död också till en allvarlig biverkning men ändå.

Vet ej exakt hur många som har skrivit om deras allvarligare biverkningar i denna tråd men gissar att det ligger nog någonstans runt alla i hela Sverige om man tar Aktuellts siffror.

Man behöver såklart inte tro på några siffror alls. Men om hur många år har man tillförlitliga siffror tror du?
2021-09-16, 14:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Du borde sluta titta på Aktuellt i så fall. Vi skulle nog kunna räkna ihop åtminstone hundra pers bara här på Flashback som har fått vad jag skulle vilja beskriva som svåra biverkningar. Siffran du anger är inte trovärdig.

Enligt rapporterna som länkas till nedan har det inrapporterats nästan trehundra dödsfall och massor av andra biverkningar.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody3

Sedan att Läkemedelsverket bara kommer att godkänna en bråkdel av dessa som verkliga biverkningar ser jag som en partsinlaga, eftersom det är Läkemedelsverket som har godkänt användningen av dessa preparat i masskala. Man sätter betyg på sin egen myndighetsutövning.

Det är såklart aldrig bra att granska sig själv. Men tror du inte att även ”utomstående” forskare kommer granska dessa biverkningar?
2021-09-16, 14:57
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Man behöver såklart inte tro på några siffror alls. Men om hur många år har man tillförlitliga siffror tror du?
Med tanke på hur siffror förvanskas nu så... Aldrig.
2021-09-16, 14:57
Medlem
Citat:
Det är såklart aldrig bra att granska sig själv. Men tror du inte att även ”utomstående” forskare kommer granska dessa biverkningar?

Det är nog inget som brukar ske. Jag vet inte om någon utanför berörda myndigheter kommer att få tillgång till patientuppgifterna ens.
2021-09-16, 14:58
Medlem
Är det många som fått olika vaccin för första och andra dosen? Jag trodde att jag skulle flippa när vaccinatören säger ”den här gången får du Modernas vaccin för vi har en massa vi vill bli av med”. Första gången fick jag Pfizers vaccin och det är också det som står i mitt vaccinkort ”du har fått Pfizers vaccin…” Ändå använder hon samma kort och fyller i batchnumret för Modernas vaccin 🙈
Rekommendationen är ju att man ska få samma vaccin i båda doserna. Inte minst för att kunna rapportera eventuella biverkningar på ett bra sätt gissar jag? Och att de har en massa gammalt vaccin de inte vill slänga skiter väl jag i! Skulle inte förvåna mig om det är utgånget också.

Jag märkte också jätteskillnad på vaccinerna. Pfizers kändes inte ens och det måste ha varit max en droppe som sprutades in för det tog 1 sek. Enda biverkningen var ont i armen och viss trötthet. För Modernas Spikevax tog det säkert 20 sek att spruta in allt och då rann det ner längs armen tillsammans med blod! Antingen visste hon inte hur man skulle ta sprutan eller så var det väldigt mycket mer i Modernas sprutor som pressades ut igen? Jag önskar jag sagt nej till Modernas i spruta 2 och stått på mig om att få Pfizers. Bokat om tills jag fått rätt vaccin helt enkelt.
2021-09-16, 15:01
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:

. Tusentals har redan gjort det. Alla blir kallade foliehattar, konspiratörer, dementa, rasister och en massa epitet som jag inte kommer ihåg nu. Enbart för de har en annan syn på detta spektakel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in