Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Jag kan ha förståelse för att folk är oroliga när vaccinen är så pass nya som de är. Ingen kan ju vara 100% säker på att de är säkra än. Men det är därför jag undrar HUR lång tid som är rimligt att vänta innan man tycker att vaccinet är tillräckligt säkert?
Så lång tid det tar att utvärdera i kliniska studier för alla andra vaccin det varit. Vet inte-5 år? Fråga epidemiolog eller nån som jobbar med vaccin.
Jag är vaccinerad. Pfizer. Förta gången - jätte ont i armen, inget mer. Andra gången - igen jätte ont i armen. Tog två dagar ledigt då jag mest låg i sängen och väntade på biverkningar. Inget.
Efter två veckor då jag tröttat mig fysiskt, fick jag en rejäl förkylning med hosta och feber. Beställde Covid prov som blev negativ. Förkylningen klingade of på en vecka men jag var jätte trött i några dagar.
Jag har yrsel som biverkning av medicin därför har jag inte tänkt på yrsel som biverkning.
Jag tycker att alla som har biverkningar borde kolla sina mediciner om de tar sådana, för biverkningar från medicinerna och sedan eventuellt fundera om de fått yrsel från vaccinet.
Lite kritiskt tänkande.
Jag är medveten om att alla reagerar olika och då ska man räkna även vad annat kan orsaka symptomen som man just nu känner och är mer uppmärksam på grund av att man tagit vaccinet.
Så jag råder alla med biverkning att meddela även ålder, kön och annat relevant så att bilden blir mer klarare. De uppgifter är det lite så att det är mer personligt om man vill berätta.
Jag till exempel är jätte nyfiken på blodgrupp som faktor i samband med biverkningarna eller för Covid men det är inte alltid någon som vet sin blodgrupp alls trotts att det är bra att kunna det och man borde veta det.
Jag är blodgrupp AB