2021-09-14, 21:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quod
Intervjuaren har noggrant läst på om GLs bakgrund vilket han ska ha cred för. I övrigt kryper han för och är ibland för tittaren nästan plågsamt insmickrande mot GL. Men kanske är programmet avsett att vara typ en "go' pratstund med en känd person" i stället för en "riktig intervju" (tm).

Personligen hade jag föredragit t.ex. någon till följdfråga. Exempel (förkortat, och ur mitt minne):
- Beskriv en vanlig dag för Göran Lambertz
- Den vanligaste dagen består i att jag går upp, sitter vid datorn, äter lunch, sitter vid datorn, äter middag, sitter vid datorn.

I det läget kan man kanske fråga "vad gör du med din dator då, alla dessa timmar?" Nåväl.

I samtalet är GL är lika "skamlös", om man vill, som vanligt. Jag menar så här: han skäms inte för att berätta vad han tycker är sant. (Han skäms säkert för otroheten. På det sättet menar jag inte att han är skamlös.)

Jag tycker han verkar svara och resonera sanningsenligt även då det handlar egenskaper hos honom som man kan klandra honom för, och han räds ej att ta upp motståndarens bästa argument. Det är klassisk hederlighet av bästa skola, kort sagt.

Nåväl, mer "on topic", även om det inte är så väsentligt:

Det framgår i samtalet att det är EAs ex-pojkvän som gör själva polisanmälan (i denna tråd har vi förmodat att det var kompisen, en kvinna), samt att EA säger sig initialt motsätta sig att anmälan görs, men ganska snabbt byter åsikt, medverkar i utredningen, och bland annat låter sig genomgå en läkarundersökning där redan i mellandagarna.

Det finns säkert fler sådana här "nya" detaljer i boken. Någon med specialintresse på riktigt har nog en högtidsstund med den.
Framgår det vilket ex. det gäller? För jag antar att det finns en hel del att välja på, så det är nog inte fotografen.
Citera
2021-09-15, 07:40
Medlem
Quods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Framgår det vilket ex. det gäller? För jag antar att det finns en hel del att välja på, så det är nog inte fotografen.
Ja, med reservation för att jag och EA inte har samma definition av ordet "pojkvän"...

För mig framgick det inte. Jag kan svårligen tro att det är fotografen med tanken på deras gemensamma historik. Kan man förmoda att det är "den senaste lite mer seriösa"?
Citera
2021-09-15, 07:55
Medlem
Quods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men varför sa hon till sitt ex att hon blivit våldtagen?
Jag är fel person att svara på detta.

Frågeställningen har varit en väsentlig del av pudelns kärna i denna (med rätta) avsomnade tråd; jag föreslår att du skummar tråden.
Citera
2021-09-15, 16:08
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Nej, det är inte fotografen. Den här killen är 40-50 år gammal och är chef på något företag i Stockholmstrakten. Ser ingen anledning att hänga ut honom här, men du kan vara helt säker på att det inte är den tidigare nämnde fotografen.
Citera
2021-09-16, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Nej, det är inte fotografen. Den här killen är 40-50 år gammal och är chef på något företag i Stockholmstrakten. Ser ingen anledning att hänga ut honom här, men du kan vara helt säker på att det inte är den tidigare nämnde fotografen.
Kanske inte hänga ut honom bara sådär, fast med tanke på att det väl var till just honom som juriststudenten bl a rapporterade info som att: "Göran är aspackad"?

Ett sånt sms, under rådande förhållanden, får åtminstone mig att misstänka honom vara en "medarbetare" i ett planerat upplägg: att efter lite sex med Göran komma med falska anklagelser om att ha blivit våldtagen.

Att det skulle vara den tidigare nämnda fotografen är nog helt uteslutet. Han har ju öppet uttryckt glädje över att ha kommit ur hennes klor. Jag förstår honom. Denna juriststudent är en mycket farlig person som tycks ha funnit en födkrok genom falskanmälningar om våldtäkt.

Det här handlar nog om en medbrottsling som får underhandsrapport.
Varför skulle en chef i 40-50 åren inte kunna vara med på ett bedrägeri? Jag förstår inte varför du bara rakt uppochner avfärdar honom.
Citera
2021-09-16, 13:06
Bannlyst
Vad gör Göran nu?
Citera
2021-09-16, 13:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengan.joh63
Vad gör Göran nu?
Han har just skrivit en bok, så jag antar att han promotar den, kör lite boksignering osv..
Han bloggar väl även vidare som vanligt.

I övrigt, vad tror du att en Knullkung sysslar med på fritiden... ?
Citera
2021-09-16, 13:16
Bannlyst
Citat:
Han har just skrivit en bok, så jag antar att han promotar den, kör lite boksignering osv..
Han bloggar väl även vidare som vanligt.

I övrigt, vad tror du att en Knullkung sysslar med på fritiden... ?

Tror stackaren är väldigt ensam. Han får bli min vän om han vill. Vet du var han bor?
Citera
2021-09-16, 13:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengan.joh63
Tror stackaren är väldigt ensam. Han får bli min vän om han vill. Vet du var han bor?
Tror det framgår tidigare i tråden, finns bild på hans hus.
Citera
2021-09-16, 13:30
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Kanske inte hänga ut honom bara sådär, fast med tanke på att det väl var till just honom som juriststudenten bl a rapporterade info som att: "Göran är aspackad"?

Ett sånt sms, under rådande förhållanden, får åtminstone mig att misstänka honom vara en "medarbetare" i ett planerat upplägg: att efter lite sex med Göran komma med falska anklagelser om att ha blivit våldtagen.

Att det skulle vara den tidigare nämnda fotografen är nog helt uteslutet. Han har ju öppet uttryckt glädje över att ha kommit ur hennes klor. Jag förstår honom. Denna juriststudent är en mycket farlig person som tycks ha funnit en födkrok genom falskanmälningar om våldtäkt.

Det här handlar nog om en medbrottsling som får underhandsrapport.
Varför skulle en chef i 40-50 åren inte kunna vara med på ett bedrägeri? Jag förstår inte varför du bara rakt uppochner avfärdar honom.
Jag har inte avfärdat exet, är fortsatt intresserad av hans roll i det här. Men om jag inte får mer information som pekar ut honom som särskilt klandervärd så tänker jag inte hänga ut honom här.

Baserat på vad jag vet så bedömer jag det inte som särskilt sannolikt att exet skulle vara inblandad i ett bedrägeriförsök. Det går naturligtvis inte att utesluta, men jag tänker inte publicera hans namn på så lösa grunder. Mannen är inte misstänkt för något brott överhuvudtaget.
Citera
2021-09-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Jag har inte avfärdat exet, är fortsatt intresserad av hans roll i det här. Men om jag inte får mer information som pekar ut honom som särskilt klandervärd så tänker jag inte hänga ut honom här.

Baserat på vad jag vet så bedömer jag det inte som särskilt sannolikt att exet skulle vara inblandad i ett bedrägeriförsök. Det går naturligtvis inte att utesluta, men jag tänker inte publicera hans namn på så lösa grunder. Mannen är inte misstänkt för något brott överhuvudtaget.
Jag begär naturligtvis inte att du skall medverka till uthängning av en ev helt oskyldig person.
Men det innebär ju inte att det per automatik utesluter möjligheten för en diskussion, eller hur?

Om jag i julas hade varit hemma hos Göran och noterat att han blivit "aspackad", hade jag nog inte från hans bostad, mitt i natten, med sms informerat en chef i 40-50 åren om detta.
Så vad kan tänkas ligga bakom en sådan informationsöverföring?
Citera
2021-09-16, 14:25
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag begär naturligtvis inte att du skall medverka till uthängning av en ev helt oskyldig person.
Men det innebär ju inte att det per automatik utesluter möjligheten för en diskussion, eller hur?

Om jag i julas hade varit hemma hos Göran och noterat att han blivit "aspackad", hade jag nog inte från hans bostad, mitt i natten, med sms informerat en chef i 40-50 åren om detta.
Så vad kan tänkas ligga bakom en sådan informationsöverföring?
Jag är absolut öppen för att diskutera exets roll i våldtäktsutredningen mot Lambertz.

Angående meddelandet med information om att "Göran var aspackad" kan jag tänka mig flera anledningar till att det skickades. En tänkbar förklaring kan ju vara att det är en rapport från ett gemensamt försök att sätta dit Lambertz för en våldtäkt. Nedan följer några andra tänkbara förklaringar:

1. EA har en vänskaplig relation med sitt ex och av den anledningen har de regelbunden kontakt. EA är hemma hos en kändis och skickar ett oskyldigt SMS med innebörden att kändisen är väldigt packad, vilket närmast kan förstås som någon form av skvaller.

2. EA har blivit våldtagen tidigare och är därför inte helt bekväm med att vara ensam tillsammans med en äldre man. Hon har därför kommit överens med några polare om att hålla dessa uppdaterade om vad som händer under kvällen. "Göran är packad" är i ett sådant scenario ganska relevant information.

3. EA försöker sätta dit Lambertz för våldtäkt. Efter tidigare anmälningar så vet hon att det kommer behövas stödbevisning. I detta syfte manipulerar hon sitt ex under kvällen för att få honom att i ett senare skede anmäla våldtäkten till polisen samt ge stöd åt hennes berättelse. Blir väldigt spekulativt, men jag kan tänka mig att information om att han blivit aspackad kan ha ett visst värde när man säljer in storyn till exet.

Utan att ha läst övriga meddelanden som skickats tror jag det blir svårt att dra någon slutsats om exets roll baserat på ett SMS.

Om exet var inblandad i en konspiration för att sätta dit Lambertz så kan man ju undra varför han inte raderade dessa meddelanden från sin inkorg precis som EA gjorde? Om även han hade raderat dessa så hade informationen aldrig kommit fram. Om det var en gemensam brottsplan så har den genomförts på ett ganska klumpigt sätt tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in