Citat:
Ursprungligen postat av
fr0g
Jag undrar också. Vad ska man tänka sig för riktkurs? Har satt ihop en bevakningslista på dom där 11 bolagen i början av tråden. Varenda em av dom är typ mellan 5 och 15% plus idag (helt sjukt ju!). Dom verkar ligga mellan 0.8 och typ 2CAD per andel. Men vad är riktkursen? Om priset på uranium flyger upp över 100$ likt 2007, vad blir priset per aktie på dessa bolag? Denison t.ex? Kan vi vänta oss 100kr per andel eller? Tenbaggers allihopa?
Jag har försökt bilda mig en uppfattning om just ovanstående på r/uraniumsqueeze bl.a. sista dagarna och att t ex UUUU skulle nå 2007 års nivåer är inte sannolikt med tanke på omvända splitten.
Däremot att det kan flerdubblas från dagens nivåer tror jag. Vet inte hur mycket marknaden kan påverkas av ett brett ras, vi har ju det ena med det andra som kan trigga igång en rekyl, allt ifrån Evergrande till Tapering och fan och hans moster. Det är ett bubbla i det mesta min mening.
Uran som att det kör sitt eget race och skiter i resten. Sedan att det är en så liten marknad gör den lätt att "squeeza" eller som det här handlar om mer, tillgång och efterfrågan vilket driver upp priserna
Riktkurser från "analytiker" , ligger på högre nivåer än dagens, följer mest DNN just nu, vill in i UUUU p.g.a. FOMO