2021-09-16, 04:00
Medlem
Hamiritens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldGraveCenter
Det är helt uppenbart att mesen och blandrasaren Hanif Bali är oskyldig. Han är definitivt en pinsam liten horunge som fjäskar för blonda svenskar och snackar skit om folk i Mellanöstern med det skägget, men helt klart att han är oskyldig.

Det är så den horungen också har blivit stor, genom att snacka skit om folk från Mellanöstern i media så svenskarna kan klappa åt honom. För vad säljer inte bäst i detta landet än att snacka skit om Mellanöstern folket.

Och grisdjuren i V och S och MP kokar givetvis av ilska för att deras plan misslyckades.

Bögen Hanif har sparat loggar långt innan och berättat för sina hovjudar till kamrater om vad som hände mellan horan och henne. Man visste alltså att horungarna från vänstern var ute efter att sabotera hans karriär.

Det finns ingenting som kan bevisas emot honom om man ska gå efter hans geniala text på hans FB Snarare han som kommer kunna bevisa deras regnbågs-plot.

Det som ska bli intressant är att se vem som utnyttjade horan till att göra detta med honom.
Varför skulle det vara uppenbart att Hanif är oskyldig?

Vilka från vänstern menar du har varit ute efter att sabotera Balis karriär? Varför finns ett sånt intresse?

Vad misstänker du själv, vem har utnyttjat tjejen, menar du?
Citera
2021-09-16, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Med tanke på att du använde plural så antydde du att det rörde sig om flera så tänk på hur du skriver.
Dessutom skrev du som att han var skyldig och eftersom du inte sitter med någon annan information än vad vi andra sitter så tänk på hur du skriver.

Jo jag använder plural angående lagarna mot pedofiler. Oftast blir en pedofil(säger inte HB nu) åtalad på flera punkter.
Har själv läst mycket pedodomar, du kan ju läsa själv (på dumpen.se)domarna själv. Oftast många punkter och lagar dom torskar på.
Citera
2021-09-16, 04:35
Medlem
Barbarmannens avatar
Hoppas Bali ryker, skyldig eller ej. Har aldrig gillat den korta blatten. Varför behöver vi ha sådana för att höra att de är äckliga?

Men han har ju försökt att knulla på den där bruden, det fattar alla.
Citera
2021-09-16, 04:42
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
När har han erkänt "vänskap"?

Han har ”hjälpt henne” och borde avslutat relationen säger han väl till Expressen. Tyvärr lite larmklockor ändå här. Betyder inte skyldig men det blir ändå en känsla det finns två sidor på myntet här. Skulle det krypa fram mer är han körd politiskt tyvärr med ett år kvar till ett val måste M visa nypor om storyn fortsätter.
Citera
2021-09-16, 04:44
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Enligt Aktuellt Fokus har det nu gjorts en polisanmälan:

Hanif Bali polisanmäld för utnyttjande av barn för sexuell posering

En av de minderåriga flickor som anklagat Hanif Bali för olämpligt sexuellt beteende har nu polisanmält riksdagsledamoten. Anmälan gäller utnyttjande av barn för sexuell posering, ett brott som kan ge sex års fängelse om det bedöms som grovt. Polisanmälan lämnades in hos Sollentunapolisen runt 17-tiden under onsdagen.

https://aktuelltfokus.se/hanif-bali-polisanmald-for-utnyttjande-av-barn-for-sexuell-posering/
Nu står det inte i artikeln att det är en av flickorna som lämnat in polisanmälan. Har de ändrat i artikeln?

Nu har riksdagsledamoten polisanmälts. Anmälan gäller utnyttjande av barn för sexuell posering, ett brott som kan ge sex års fängelse om det bedöms som grovt. Polisanmälan lämnades in hos Sollentunapolisen runt 17-tiden under onsdagen.

Frågan är intressant eftersom HB säger sig ha blivit utsatt för en komplott och att flickan (en av flickorna?) har utnyttjats i politiskt syfte. Vem som helst kan ju göra en anmälan om (påstått) brott, inte bara ett (potentiellt) offer.
Senast redigerad av Madagascar 2021-09-16 kl. 04:50.
Citera
2021-09-16, 04:48
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Så politiker ska ägna såg åt cred?Smörja sin egen glans i andras olycka?? Dvs PR, vart går gränsen? Kan man jobba självständig då? Inte vara saklig och jobba i riksdagen med lagar och beslut?

Att politiker jagar uppmärksamhet och cred kan man tycka vad man vill om. Men inget som gör HB unik. Att cred-jakten i detta fall ledde till att ett våldtäktssoffer fick något av den kompensation hon förvägrades av rättsystemet ser jag enbart som positivt. Tydligen gör inte du det. Folk tycker olika.

Citat:
Nä, Cykeltjuven kan väl knappast få ut nåt högre än värdet av cykeln.

I din liknelse jämför du våldtäkt med cykelstöld. Om man drar liknelsen vidare så blir då våldtäktsmannen cykeltjuv.
Jag antar att du är medveten om att våldtäktsmannen i detta fall fick 840000 kr för sveda och värk. Offrets skadestånd var i princip 0.

Det verkar som om man måste förklara allting väldigt grundligt för dig.
Citera
2021-09-16, 04:53
Avslutad
Var det inte han som var ute alldeles nyss i en feministisk aktion och samlade in pengar på Facebook till en våldtagen kvinna?
Då kände jag att han var ett satans jävla svin. Jag svor i bilen av ren ilska. Höll på att fota en i huvudet pga det.

Innan det hände gillade jag honom. Inte nu.
Citera
2021-09-16, 04:59
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av per-olaRossle
Var det inte han som var ute alldeles nyss i en feministisk aktion och samlade in pengar på Facebook till en våldtagen kvinna?
Då kände jag att han var ett satans jävla svin. Jag svor i bilen av ren ilska. Höll på att fota en i huvudet pga det.

Innan det hände gillade jag honom. Inte nu.

Ja svinaktigare saker får man leta efter.
Möjligen att samla in pengar till ett barn med leukemi kanske?
Usch!
Citera
2021-09-16, 05:04
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det var ett djävla tjat om laglighet här. Mest förvirrade påståenden och hobbytolkande av lagar.
Det är ju helt ointressant.

Vad som än händer så gör timingen nu inför Ms provval att HB ALDRIG kan komma ifråga på riksdagslistan inför valet 2022.

Det spelar ingen roll om allt vore ett påhitt eller att det finns värre saker bakom.

Det är kört för honom i politiken nu och för all framtid. Bara misstanken räcker.

Så ni som alltid tyckt illa om HB. Ni kan jubla över en omedelbar och evig deplattformering. Han kommer inte att få ett förtroendeuppdrag någonstans någongång efter detta.

Ni som alltid gillat HB får förbereda er för en verklighet helt utan honom.

När det gäller sakfrågan (som alltså är HELT ointressant eftersom HB för alltid är borta nu) så är förvirringen total vilket många påtalat. Ingen vet vad som hänt och vare sig AB, Expressen eller SVT har varit tydliga och konsekventa i det de skrivit.

Så vad som än har hänt. Inklusive INGENTING. Så är HB helt körd politisk.
Jo så tycks det, särskilt som det nu gjorts en polisanmälan mot honom.

Hur och när sker provvalet? Ifall HB är oskyldig antar jag att han inte hinner rentvå sitt namn innan provvalet är över.

Interndemokrati i svenska partier brukar vara på låtsas. Hur det funkar i Moderaterna vet jag dock ej. Ifall HB blir rentvådd innan riksdagsvalet, kan partiet komma att sätta honom högt upp på en riksdagslista även ifall han inte vunnit platsen i provvalet?
Citera
2021-09-16, 05:05
Medlem
Så ett ”olämpligt beteende” är idag alltså ett brott? Eller är låg moral olaglig numera? Fattar inte riktigt diskussionen?
Citera
2021-09-16, 05:14
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamiriten
Berätta mer.
Bara att googla hennes Twitterprofilnamn "Anastasiasofla" med litet "L" istället för "i" i sofia
Citera
2021-09-16, 05:14
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldGraveCenter
Det är helt uppenbart att mesen och blandrasaren Hanif Bali är oskyldig. Han är definitivt en pinsam liten horunge som fjäskar för blonda svenskar och snackar skit om folk i Mellanöstern med det skägget, men helt klart att han är oskyldig.

Det är så den horungen också har blivit stor, genom att snacka skit om folk från Mellanöstern i media så svenskarna kan klappa åt honom. För vad säljer inte bäst i detta landet än att snacka skit om Mellanöstern folket.

Och grisdjuren i V och S och MP kokar givetvis av ilska för att deras plan misslyckades.

Bögen Hanif har sparat loggar långt innan och berättat för sina hovjudar till kamrater om vad som hände mellan horan och henne. Man visste alltså att horungarna från vänstern var ute efter att sabotera hans karriär.

Det finns ingenting som kan bevisas emot honom om man ska gå efter hans geniala text på hans FB Snarare han som kommer kunna bevisa deras regnbågs-plot.

Det som ska bli intressant är att se vem som utnyttjade horan till att göra detta med honom.
Ifall det är en komplott och plan så ser den ut ha lyckats - åtminstone lär han ha svårt att ta sig in i riksdagen 2022. Moderaternas provval pågår nu tror jag... Och då det inletts en rättslig process mot HB med dessa anklagelser så tror jag inte det kommer gå så bra för honom i provvalet, skyldig eller ej.
Senast redigerad av Madagascar 2021-09-16 kl. 05:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in