2021-09-16, 03:06
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Är du på riktigt??
Finns väl ingen win-win situation vid våldtäkt? Vad jag vet iaf! Men med ditt resonemang ska tjejen vara lycklig att hon blev våldtagen, rena jackpotten, långtifrån vad nåt annat offer får och HB fick vara en som en god tandfe och ge en peng.

Om jag hade råkat ut för ett hemskt brott, och sedan blivit sviken av rättsväsendet, och en politiker samlade in pengar till mig -Då hade jag betraktat det som en win-win. Oaktat vad politikern hade för syfte med insamlingen.
Inte så komplicerat resonemang att förstå tycker jag.
Citera
2021-09-16, 03:08
Medlem
Citat:
Jag har fastnat för tre saker ang HB.

1) Han använder ordet "meningsmotståndare", låter som det är Nordfront som är i farten i retoriken, bara uttrycka ordet ger en dålig klang tycker jag.
2) HB använder ordet "komplott", är det fall han vet att han kan bli överbevisad? Falska bevis kommer att användas och man är ut efter honom? Känns långsökt att en tjej som är under 18 år, skulle dra i denna komplott, Detta skulle ha skett genom att hon skulle ha som mufare sprungit ärende åt vänstern?? Låter väl konspiratoriskt i mina öron.
3) Varför började han neka att han var den utpekade i början? Nu om han är så oskyldig som han är enligt honom, varför sedan hänvisa till "komplott"och det är av "meningsmotståndare"? Han visste väl i början att det skulle komma ut för eller senare.
1. Nog du som har en lite udda syn på det ordet. "Meningsmotståndare" används t.ex. i en ledarartikel på DN här och i ett reportage på SR här och det handlar inte om Nordfront.

2. Finns ju en del som tyder på att en viss AE är inblandad i det hela och att det inte är iscensatt av tjejen helt själv åtminstone. Timingen är ytterligare en sak som gör att man kan misstänka någon form av "komplott".

3. När har han nekat till att det var han som var utpekad? Han höll ju tyst bara och jag gissar att han kan ha blivit ombedd av partiledningen att göra det. Det är ju knappast så att han kan ha missat att det var han som blev anklagad från allehanda håll från första sekunden och att han trodde att det hela bara magiskt skulle blåsa över.

Sen känner jag inte HB så jag skulle inte våga sätta några större pengar på varken att han är skyldig eller oskyldig. Förhoppningsvis kommer det fram tillräckligt med konkreta bevis för det ena eller det andra så det inte bara blir en fråga om man är för eller emot HB, vilket det mest tycks handla om nu.
Citera
2021-09-16, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Om jag hade råkat ut för ett hemskt brott, och sedan blivit sviken av rättsväsendet, och en politiker samlade in pengar till mig -Då hade jag betraktat det som en win-win. Oaktat vad politikern hade för syfte med insamlingen.
Inte så komplicerat resonemang att förstå tycker jag.

Jo, det är det. Om jag blir bestulen på cykeln och den är ny och kostar 20000kronor och får en som är begnad för 200 kr, är de en win-win situation?
Citera
2021-09-16, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
1. Nog du som har en lite udda syn på det ordet. "Meningsmotståndare" används t.ex. i en ledarartikel på DN här och i ett reportage på SR här och det handlar inte om Nordfront.

2. Finns ju en del som tyder på att en viss AE är inblandad i det hela och att det inte är iscensatt av tjejen helt själv åtminstone. Timingen är ytterligare en sak som gör att man kan misstänka någon form av "komplott".

3. När har han nekat till att det var han som var utpekad? Han höll ju tyst bara och jag gissar att han kan ha blivit ombedd av partiledningen att göra det. Det är ju knappast så att han kan ha missat att det var han som blev anklagad från allehanda håll från första sekunden och att han trodde att det hela bara magiskt skulle blåsa över.

Sen känner jag inte HB så jag skulle inte våga sätta några större pengar på varken att han är skyldig eller oskyldig. Förhoppningsvis kommer det fram tillräckligt med konkreta bevis för det ena eller det andra så det inte bara blir en fråga om man är för eller emot HB, vilket det mest tycks handla om nu.

1. Det är ett ord i svenska ordlistan, den används frekvent av Nordfront, övriga media är försiktig med ordet och vet laddningen av det, oftast säger man sin politiska motståndare.

2. Vet inte vem AE är?

3. Tror du på det där själv?
Citera
2021-09-16, 03:20
Medlem
Även om det inte är sant vore det bra om Hanif kom ner på jorden. 69k/mån för att agera riddare på twitter svider i dem flestas ögon.
Citera
2021-09-16, 03:22
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Jo, det är det. Om jag blir bestulen på cykeln och den är ny och kostar 20000kronor och får en som är begnad för 200 kr, är de en win-win situation?

Svar ja. Även om ditt exempel är lite märkligt.
Du fick någon form av kompensation. Politikern fick cred för insamlingen. Jag vill påstå att det är ett skolboksexempel av en win-win situation.
Jag antar att ditt exempel innefattar att cykeltjuven fick 800 lax för besväret att knycka cykeln också?
Fler frågor på det?
Citera
2021-09-16, 03:26
Medlem
Citat:
Ja, va tror du själv att ligger till som det gör med lagarna?

Vet inte vad du missade, har ju stått i tidningarna och det rör ju HB skulle vilja fått bilder av tjejen, det är väl det vi har fått. Vi får se vad det leder till, nej jag har inge mer bevis än någon annan.

Med tanke på att du använde plural så antydde du att det rörde sig om flera så tänk på hur du skriver.
Dessutom skrev du som att han var skyldig och eftersom du inte sitter med någon annan information än vad vi andra sitter så tänk på hur du skriver.
Citera
2021-09-16, 03:27
Medlem
Scalpings avatar
Hittade skärmdumpar till en polisanmälan från konversationen mellan ungen och en annan twittrare som driver med henne och vill se henne utan kläder där man "ser springan". Uppenbart på skoj, men en Anna Hallbom mailar en polisanmälan.
Citera
2021-09-16, 03:38
Medlem
Gizurs avatar
En polisanmälan är normalt sett en offentlig handling, någon som begärt ut den mot Hanif Bali än? Den kan ju visserligen ha sekretessbelagts, men då kanske inte i sin helhet.
Citera
2021-09-16, 03:45
Bannlyst
Det är helt uppenbart att mesen och blandrasaren Hanif Bali är oskyldig. Han är definitivt en pinsam liten horunge som fjäskar för blonda svenskar och snackar skit om folk i Mellanöstern med det skägget, men helt klart att han är oskyldig.

Det är så den horungen också har blivit stor, genom att snacka skit om folk från Mellanöstern i media så svenskarna kan klappa åt honom. För vad säljer inte bäst i detta landet än att snacka skit om Mellanöstern folket.

Och grisdjuren i V och S och MP kokar givetvis av ilska för att deras plan misslyckades.

Bögen Hanif har sparat loggar långt innan och berättat för sina hovjudar till kamrater om vad som hände mellan horan och henne. Man visste alltså att horungarna från vänstern var ute efter att sabotera hans karriär.

Det finns ingenting som kan bevisas emot honom om man ska gå efter hans geniala text på hans FB Snarare han som kommer kunna bevisa deras regnbågs-plot.

Det som ska bli intressant är att se vem som utnyttjade horan till att göra detta med honom.
Senast redigerad av WorldGraveCenter 2021-09-16 kl. 03:54.
Citera
2021-09-16, 03:54
Medlem
Hamiritens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det är bara fakenews. Nån grupp iranier och vänsterextrema som försöker sätta dit honom.
Många sk vänster blir mkt provocerade av honom, de sätter sitt naiva dubbeltänk i halsen kan man säga.
Det kommer visa sig.
Snackaru om? Vilka iranier då? Hanif Bali är ju själv iranier, han brukar stoltsera med att han primärt är iranier, och inte svensk eller svensk-iranier eller iranie-svensk. Och "vänsterextrem"? Vad är det 2021? Nej, kom igen.
Högerpopulisten Bali retar många vänstermänniskor, det är väl inte så konstigt?

Fakenews att Bali anklagas för olämpligt sexuellt beteende mot flicka under 18 år (som tråden har som ämne) är det inte. Han har ju också börjat försvara sig, som igår i Facebook.
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det är en smutskastningskampanj startad av nån massinvandringsbabbe, så visst, det skulle kunna vara du. Hypotetiskt.
Vem då? Vad menas med det där "massinvandrings....."? Varför skulle en sådan person vara intresserad av att smutskasta Bali?
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Hittade skärmdumpar till en polisanmälan från konversationen mellan ungen och en annan twittrare som driver med henne och vill se henne utan kläder där man "ser springan". Uppenbart på skoj, men en Anna Hallbom mailar en polisanmälan.
Berätta mer.
Senast redigerad av Hamiriten 2021-09-16 kl. 04:02.
Citera
2021-09-16, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Svar ja. Även om ditt exempel är lite märkligt.
Du fick någon form av kompensation. Politikern fick cred för insamlingen. Jag vill påstå att det är ett skolboksexempel av en win-win situation.
Jag antar att ditt exempel innefattar att cykeltjuven fick 800 lax för besväret att knycka cykeln också?
Fler frågor på det?

Så politiker ska ägna såg åt cred?Smörja sin egen glans i andras olycka?? Dvs PR, vart går gränsen? Kan man jobba självständig då? Inte vara saklig och jobba i riksdagen med lagar och beslut? Nä, Cykeltjuven kan väl knappast få ut nåt högre än värdet av cykeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in