2021-09-15, 23:44
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vart står detta?

Som jag kommer ihåg det så diskuterades detta 2018 eller 2019 och det handlade om att SD var ett svin som proppade i HD piller så hon däckade och SD kunde smyga över till LW för att sen vara hemma igen lagom till han väckte barnen och for på arbetet, men inget av detta kunde bekräftas så det blev till en trådsanning.
Citera
2021-09-15, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Som jag kommer ihåg det så diskuterades detta 2018 eller 2019 och det handlade om att SD var ett svin som proppade i HD piller så hon däckade och SD kunde smyga över till LW för att sen vara hemma igen lagom till han väckte barnen och for på arbetet, men inget av detta kunde bekräftas så det blev till en trådsanning.
Han skötte hennes mediciner som HD skulle ha, om mitt minne inte sviker här. Psykofarmaka kanske? Men om han smög in sömnmedel och annat blev nog inte bekräftat. Skulle iofs inte fått lyfta på ögonbrynen.
Citera
2021-09-16, 00:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Aha, tack. Kände inte igen ordvalet fr LW, men FUP är enormt.
Citera
2021-09-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Alla utom LW, tydligen. Hon visste att han drogade HD och lämnade barnen ensamma med henne när han var hos LW på nätterna. Och hon tjatade på honom att han skulle göra det.

Att SD uppenbarligen däckade HD med mediciner, det vet vi redan. Men varifrån kommer uppgifterna att LENA tjatade på SD att droga HD? Det är allvarliga anklagelser du vräker ur dig. Upp till bevis!
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-16 kl. 00:15.
Citera
2021-09-16, 00:17
Medlem
Citat:
Och du anser att 8k är relevant för lösöre?

Ja där nånstans +\- nån tusenlapp.

Soffa, köksmöbel, sängar. Nån byrå. Andrahandsvärdet är väl i princip noll i en bouppteckning.

En sån där massagestol har väl inget andrahandsvärde.

Kajak nån tusenlapp om han ens hade den kvar.

Cykeln får han väl nån tusenlapp för.

Biltältet hade säkert HD pröjsat eller så delade de inköpet. Kanske inräknat i bilvärdet då det är ett biltillbehör likt en takbox typ att jämföras med vem vet.

Sen var det mest Biltema bland verktygen. Andrahandsvärdet är hundringar. Sånt säljer man i bulk på loppis.

Och hans kläder var från Stadium Outlet (SOC osv) typ då.

Klätterutrustning kanske några hundringar för en sliten sele och rep/karbiner om man har tur. Hade han kvar Bigshoten så kanske han får några hundringar för den men kanske gamla modellen som inte går att dela så inte så åtråvärd.

Sen var det väl Powerbanks, mobilladdare, pärmar, förlängningskablar, kaffekokare, några trädgårdsmöbler och annat ”skräp” för resten.

Eller hur ser din värdering ut av all ”lyxen” han omgav sig med där hemma?
Citera
2021-09-16, 00:22
Medlem
Citat:
Från lös egendom och till tvättmaskin.

.. så var det en reflektion med i inlägget om HD rent teoretiskt sett kunnat plantera blod på den. Nåt du har tankar kring?
Jag skrev till dig:

Har du källa till detta? Jag har inte kollat upp den delen hittills:
Avel: "Tror det var Nötis som hänvisade till nån Brottsplats-sajt och att första Flashback-inlägg om försvunnen hittad person kom 15:40 eller när det var."

Det var detta inlägg jag menade från 19/5 15:41 att Flashbackmedlem skrev att person hittad:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Alltså innan SD meddelar J*ni.

Och då lär nyheten kommit ut på Brottsplats strax tidigare där då.
Citera
2021-09-16, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Någon som har tillgång till geocatch som premium medlem? Nyfiken på om det kom ut någon ny geocatch inärheten av där hon bor under den kvällen hon försvann och ungefär runt den tiden? Kan ju vara så också att om detta gjordes kan hon ju tagit med enbart sin mobil för att i denna ha geocatch appen och sprang ut för att bli FTF ”first to find” det e lite av en grej bland geocatchare att hitta nya gömmor först och hon då stötte på någon, några random snubbar.. Långsökt ja kanske men värt o kolla upp kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Kurtkalhygge
S är byggingenjör. Han är hyfsat spänstig i hjärnan.

Den här nöten kommer bli svår att knäcka. Förmodligen planerat tillsammans med exet och gjort sina åtgärder grundligt. Högt IQ är ingen självklar garanti för att komma undan (Madsen etc.).
Men två som planerar dådet kan potensiera planläggningen.

Skulle inte förvåna mig om exet har varit drivande i ärendet.

När kroppen hittas kommer det troligen bli svårt att binda S till mordet.

Motivet kan man spekulera om till döddagar (ordlek avsedd). Visar det sig att exet och S nyss åkt utomlands tillsammans så bör misstanken höjas avsevärt.

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Polisen har fått in flera tips via telefon och mejl, som bearbetas allteftersom.

Vid 11-tiden var minst en polispatrull ute i skogen intill villaområdet där Lena försvann.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rL15r8/polisen-vi-har-tagit-emot-flera-tips-om-lena

Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Tycker det är så tråkigt när folk försvinner och om det är en triangeldrama så tycker jag det hela är sjukt.
Vem har inte varit med om triangeldraman men inte fasen mördar man någon för det.
Det är skillnaden på normala människor och tokslallar
Det är mycket märkligt att han mörkat borr henne från bilderna. Varför gör man det? Någon som är svartsjuk och han vill inte visa att de varit på samma plats vid samma tillfälle.

Hon kommer att hittas och då är det DNA som visar vem som gjort henne något.
Det löser sig alltid tillslut eller som man säger ” det goda segrar alltid ”

Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Varför ta bort henne från bilderna om inte hand exfru då fru blir galen av svartsjuka?
Men hon borde ju ändå veta att hon är med.
Varför skulle den andre mannen J också ta bort henne?
Kan han vara bror eller annan nära vän till dem?

Att detta sker behöver ju inte betyda att de är skyldiga, men det är ju ändå
intressant att få veta varför så det då kan komma ur världen...

Tog BO bort bilder på SD o J oxå?

Citat:
Ursprungligen postat av drutten66
Person hittad död enligt appen brottsplats nu

Första inlägget om död person som jag hittat, sen anmärkningsvärda inlägg om teorier, nu vet vi mer, några verkar insatta
Citera
2021-09-16, 00:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Soffa, köksmöbel, sängar. Nån byrå. Andrahandsvärdet är väl i princip noll i en bouppteckning.

Biltältet hade säkert HD pröjsat eller så delade de inköpet. Kanske inräknat i bilvärdet då det är ett biltillbehör likt en takbox typ att jämföras med vem vet.

Sen var det mest Biltema bland verktygen. Andrahandsvärdet är hundringar. Sånt säljer man i bulk på loppis.

Klätterutrustning kanske några hundringar för en sliten sele och rep/karbiner om man har tur. Hade han kvar Bigshoten så kanske han får några hundringar för den men kanske gamla modellen som inte går att dela så inte så åtråvärd.

Sen var det väl Powerbanks, mobilladdare, pärmar, förlängningskablar, kaffekokare, några trädgårdsmöbler och annat ”skräp” för resten.

Jag har öht inte skrivit om lyx.
Jag skriver om totala värdet i ett hus och jag anser det är väldigt i underkant.

Gissningar om att HD köpt taktält har ingen bäring.

Förutom det du nämner berör det som sagt bland annat robotgräsklippare, växthus, kajak, elmoped, båt och exakt allt ang maskiner och verktyg lär väl inte vara biltema.

Så nej, det låter alldeles för lågt m 8k.
Senast redigerad av develi 2021-09-16 kl. 00:37.
Citera
2021-09-16, 00:48
Medlem
Citat:

Sanningen är väl att det mesta kring SD var "ren Bluff", det var mest skrävel. Stor Käft och Långa bakben.

Han lånade mest grejer, verktyg av andra, köpte skit .... men fick det låta smart deal.

Både SD/HD deltog i "teaterspelet" utåt sk fasaden. Det pågick ändå i 20 år.
Citera
2021-09-16, 00:50
Medlem
Citat:
Jag har öht inte skrivit om lyx.
Jag skriver om totala värdet i ett hus och jag anser det är väldigt i underkant.

Gissningar om att HD köpt taktält har ingen bäring.

Förutom det du nämner berör det som sagt bland annat robotgräsklippare, växthus, kajak, elmoped, båt och exakt allt ang maskiner och verktyg lär väl inte vara biltema.

Så nej, det låter alldeles för lågt m 8k.

Han hade bara skit hemma.

Växthus är inte lösöre mig veterligen. En trött kratta och nån vattenkanna kanske då.

Robotgräsklipparen kanske hade rasat om den behövts repareras en gång redan. Säljs en på Blocket nu för 2500 kr som tappat ”orienteringen” som jämförelse.

Elmoped är fordon och räknas väl inte som lösöre i fyra rum och kök i en boupteckning.

Han hade bara ”skitverktyg”. Annars får du gärna föreslå nån dyrgrip där. Och i en bouppteckning så räknar man ju inte…

Hammare 10 kr
Skruvmejsel 5 kr
Borrar 19 kr
Osv

… bara sånt som har nåt egentligt värde.

Han köpte i princip bara skitsaker menarjag tills jag blir motbevisad.

Låt säga att det är 12000-15000 ”alla” hans bokhyllan Billy och den fiffiga kaffekokaren till bilen/GC-turen och såna grejer.

Hans lyxkryssare i gummi orkar jag inte kolla vilken modell det var men vad får man för en beggad sån här på Blocket?

https://www.hobbyhallen.se/solar-marine-1-person-gummibat-lake?utm_source=shopalike&utm_medium=cpc&vmst_id=6 98-105353-1631746173982-332897292-ngdehcd4cdvx0ama8dlf-IAJ6GB9UH25FRGMT9OCB-124&vmtrack_id=se-3BUO0JK82W
Citera
2021-09-16, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sanningen är väl att det mesta kring SD var "ren Bluff", det var mest skrävel. Stor Käft och Långa bakben.

Han lånade mest grejer, verktyg av andra, köpte skit .... men fick det låta smart deal.

Både SD/HD deltog i "teaterspelet" utåt sk fasaden. Det pågick ändå i 20 år.

Bilderna som tagits i SD:s bostad talar sitt tydliga språk.
Barn, hästar, GC, resor la de väl krutet på.

Resten var Biltema, Rusta, Stadium Outlet, Clas Ohlson, Amazon, AliBaba och hans fyrtio rövare osv.

Tillägg:

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B001HRYT2K/ref=cm_cr_arp_mb_bdcrb_top?ie=UTF8

Saabstefans recension:

”Have only used the scanner for two weeks. Have about ten days scanned the same area. Still no signs that it is working. But I can't say it doesn't work yet.”

https://www.amazon.co.uk/Rio-X60-SCANNING-LASER-REMOVER/product-reviews/B001HRYT2K?pageNumber=3

Han försökte ”intimraka” sig med nåt kinesiskt skit.

Snubben käkade risgrynsgröt, pastasallad, mackor,och pannkakor.
Använde företagets mobil och dator.
Fyndade funktionskläder och hade väl kök och hus ”fyllt” av Ikea.
Senast redigerad av Avel 2021-09-16 kl. 00:57.
Citera
2021-09-16, 01:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Det var detta inlägg jag menade från 19/5 15:41 att Flashbackmedlem skrev att person hittad:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Alltså innan SD meddelar J*ni.

Och då lär nyheten kommit ut på Brottsplats strax tidigare där då.
JO och SD diskuterar just media så det var väl inte så värst intressant i sig?
SD har väl spår via chrome att han tidigare läst AB om att en person hittats död i Örebro.

Det intressanta är väl "Det är bekräftat Lena."
Som sen följs av "polisen sa till tg."

Typ vid en tid då HD troligen är åter på Folketorp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in