2021-09-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det fetade. Fattade inte vad du menade där om flashback och när kommer det i media?

Tror det var Nötis som hänvisade till nån Brottsplats-sajt och att första Flashback-inlägg om försvunnen hittad person kom 15:40 eller när det var. Alltså mellan HD:s förhör slut/samtal JS(?) och när SD runt 16:20 messar med J*ni.

Det betyder att SD kan ha läst på nätet och sen eftersom han då sitter på ”förkunskaper” vet att det ”bekräftat” är LW.

Så enkelt kan det vara. Och då ångrar han att han använt ”bekräftat” vilket är försvårande omständigheter och spinner istället vidare på HD fick reda på från polisen.

Och så kan det mycket väl vara att HD fick reda på det via SOA men att SD faktiskt då han få reda på det medans de kuskade runt hänta mobil>Elgiganten>Folketorp.

Finns alltså stark anledning till att SD svävar på svaret.

Och låt säga att SOA fått reda på via ”läcka” så har han lätt att bara säga vis tidningen typ.

Återstår då bara varför HD gör så stor grej om att hon fick reda på under förhör? Dölja läcka?
Eller efter instruktion från SD för att snacka bort hans ”bekräftat”?

Men då är det isf nåt lurt med JS vittnesmål om samtalet från HD som verkar komma innan SD meddelar J*ni.

Snurrigt är förnamnet.
Citera
2021-09-15, 22:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nu får du fan i mej ta och ge dej. Barnen är omyndiga och HD är väl för fan målsman och du och dina gelikar har inte ett jävla dugg med vad HD och barnen har för överenskommelse. Och har du tänkt tanken att kanske barnen inte vill ha varken halva bilen eller mopeden. Äldsta dottern pluggar i USA och har nog inte en jävla tanke på att köra moped eller bil i Sverige på dom närmaste åren. Och yngsta dottern kanske inte har ett intresse av att ta moped körkort. Och alla verktygen som SD hade kan tillhöra SOA eller i princip vem som helst, SD lånade väl domkraften av sin chef, så fett med verktyg verkar han inte ha ägt. Men eftersom du är så jävla kåt på att lyfta fram HD som en tjyv så lyft luren och ring HD och påpeka detta för henne eller ännu bättre ring skatteverket och anmäl HD för förskingring i bouppteckningen. Har du tur så åker HD i fängelse och barnen mister bägge föräldrarna.
Du har rätt i att vi inte vet vilka överenskommelser HD hade med barnen.
Barnen kan mycket väl ha gått med på att överlåta saker på HD, men det ska inte göras före bouppteckningen.
Först görs bouppteckningen och sedan fördelas kvarlåtenskapen.

Vid bouppteckningen ska förhållandena vid tidpunkten för dödsfallet anges.
HD verkar ha uppgett alldeles för låga värden på allt lösöre.
Eftersom vi inte har någon arvsskatt längre så är det inte skatteverket som blir lurade av hennes felaktiga uppgifter.
De som blir lurade är hennes barn.

Men ingen är väl förvånad över att HD ljuger igen?
Citat:
Ursprungligen postat av WillesWille
Skatteverket har lagar att följa så även om man heter Hanna Davidsson ska dom
följas. Syns tydligt att hon lurar barnen bilen kunde de ställt av där med inga kostnader.

• Den avlidnes tillgångar och skulder så som de var vid tidpunkten för dödsfallet.
• Om den avlidne har en efterlevande make/maka så ska dennes tillgångar och skulder så som de var vid tidpunkten för dödsfallet skrivas ned.

https://www.livspusslet.se/kunskap/bouppteckning-vanliga-fragor-och-svar/
Citera
2021-09-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Motsvarande bilder fanns även för den gifta familjefadern. Bilderna på Lena råkade SDs polisvän se av misstag när han hjälpte SD med hans telefon. Både SD och LW skickade bilder internt mellan varandra.

Han var dessutom klantigare än så. Lyckades visa vågad bild på LW för HD när de skulle fixa med molntjänsten Dropbox och han lyckades väl även visa vågad bild på LW för väninnan, var det TB?
Citera
2021-09-15, 22:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tar för givet att HD ägde den ena kajaken, och att om den fanns kvar i SDs garage, berodde det på att hD inte hade varken garage eller annat ställe att förvara den på. Jag tvivlar på att det var SDs båda två.
Lite samma med maskiner och liknande. Jag kan tänka mig att HD inte hade något jättestort ställe att förvara ev sådana saker, utan att det blev kvar en del sådant hos SD. Vet inte vilka maskiner du tänker på, men kanske man tänker att man kan gå till SD och låna borren om det behövs typ.

Visserligen kan de ha gjort upp att SD skulle betala HD för att han behöll de här sakerna, men vad ska han med två kajaker till?

Personligen har jag svårt att tro att HD skulle vilja lura av barnen pengar. De har varit med om mer än man ska behöva varqa med om (ja, jag vet att du inte har någon empati för dom), och tvärtom, kanske man som ensam förälder blir mer sammanbunden till varandra än tidigare.

Vi vet inget om vilka avtal de gjorde efter HDs flytt. T ex samägde de ju bilen och de hade barnen ihop. Vad är det som säger att man inte kan ha kvar saker i SDs hus, såsom geocachinutrustning, vissa verktyg mm för att det blir enklare att förvara där?
De är skilda, bodelning gjord och då går det väl inte komma med anspråk vid dödsfallet.
Men för all del, en granne säger att hon ville fortsätta äga huset så varför inte resten.
Hon kan ju ha sett till att de skrivit papper på bilen, mopeden och en massa annat.

Singularis kajak. Jag skrev fel.
Nu hänger det inte på kajaken, det var en sak bland andra men det låter väldigt lågt på lösöre. Självklart talar jag om SDs egna sportutrustning inkl mtb inte kvarlämnade saker. LW nämner mtb värda 29k ihop för några år sen.
Citera
2021-09-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Han var dessutom klantigare än så. Lyckades visa vågad bild på LW för HD när de skulle fixa med molntjänsten Dropbox och han lyckades väl även visa vågad bild på LW för väninnan, var det TB?

SD var en Skrytmåns! En tonårsgrabb med usel självkänsla. Snacka om Back-fire.
Citera
2021-09-15, 23:05
Medlem
Citat:
Alltså, jag tänker bara på att de har ju bott ihop i tjugo år, de har köpt allt gemensamt.
Och de skulle ju komma överens om hur de skulle dela på bohaget stod det i bodelningen.

Och inte tror jag att HD tog med sig hälften av alla verktyg. SD var ju den som fixade och donade, och kanske HD tog med sig några bra vertyg som hon behövde? Och sedan både åldras och slits verktyg, så inte är de värda så mycket om man ska börja typ värdera dom.

8000 kr, jag vet inte vad det täckte, men möbler och annat det var väl en annan summa där för dom.
Jag tänkte att det kanske var just verktygen och lite annat.

Finns väl en anledning att skriva ner lösöret om det vankas skadestånd osv?

Men å andra sidan så var det rätt ”torftigt” möblerat om man synar bilderna. Fanns ju inga lådor att lägga kläder i efter att SD blivit lämnad pratades det ju om inför storstädningen.

Men Scott-cykeln, kajaken, uppblåsbara jollen, taktältet(HD kanske köpt?), nån dator och ja kanske hans övervakningskameror och nåt annat elektroniskt kommer nog knappt upp i 10 000 kr.

Tillägg: det här att HD stjäl från döda och barn är nog att ta i lite…
Senast redigerad av Avel 2021-09-15 kl. 23:14.
Citera
2021-09-15, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De är skilda, bodelning gjord och då går det väl inte komma med anspråk vid dödsfallet.
Men för all del, en granne säger att hon ville fortsätta äga huset så varför inte resten.
Hon kan ju ha sett till att de skrivit papper på bilen, mopeden och en massa annat.

Singularis kajak. Jag skrev fel.
Nu hänger det inte på kajaken, det var en sak bland andra men det låter väldigt lågt på lösöre. Självklart talar jag om SDs egna sportutrustning inkl mtb inte kvarlämnade saker. LW nämner mtb värda 29k ihop för några år sen.

Jag har utanför tråden hittat när SD:s fina MTB såldes vidare i mars 2018. Han hade i sin tur köpt den begagnad hösten 2017 samtidigt som han köpte ”mordhojen”.

Den han cyklade med på mordnatten är värd nån tusenlapp.

Av de 29K är det nån tusenlapp och en cykelpump kvar typ…

Klätterutrustningen är inte värd nånting i princip.
Citera
2021-09-15, 23:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har utanför tråden hittat när SD:s fina MTB såldes vidare i mars 2018. Han hade i sin tur köpt den begagnad hösten 2017 samtidigt som han köpte ”mordhojen”.

Den han cyklade med på mordnatten är värd nån tusenlapp.

Av de 29K är det nån tusenlapp och en cykelpump kvar typ…

Klätterutrustningen är inte värd nånting i princip.
Och du anser att 8k är relevant för lösöre?
Citera
2021-09-15, 23:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Alla utom LW, tydligen. Hon visste att han drogade HD och lämnade barnen ensamma med henne när han var hos LW på nätterna. Och hon tjatade på honom att han skulle göra det.
Vart står detta?
Citera
2021-09-15, 23:30
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WillesWille
Skatteverket har lagar att följa så även om man heter Hanna Davidsson ska dom
följas. Syns tydligt att hon lurar barnen bilen kunde de ställt av där med inga kostnader.

• Den avlidnes tillgångar och skulder så som de var vid tidpunkten för dödsfallet.
• Om den avlidne har en efterlevande make/maka så ska dennes tillgångar och skulder så som de var vid tidpunkten för dödsfallet skrivas ned.

https://www.livspusslet.se/kunskap/bouppteckning-vanliga-fragor-och-svar/

Då föreslår jag att du tar tag i detta direkt i morgon förmiddag med skatteverket. Så ska vi se att det blir ordning på torpet.
Citera
2021-09-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Alla utom LW, tydligen. Hon visste att han drogade HD och lämnade barnen ensamma med henne när han var hos LW på nätterna. Och hon tjatade på honom att han skulle göra det.

Jag åsyftade dig, som fortfarande ältar detta. LW är död sedan drygt 3 år efter att ha blivit brutalt mördad. Av Stefan Davidsson, vilket HR har fastslagit med sin dom. SD tog omedelbart sitt eget liv efter att domslutet blev känt för honom. Rättsväsendet har gjort det dom är satta för att göra.

Några andra domstolar finns inte i Sverige.

Jag avser INTE att svara dig mer.
Citera
2021-09-15, 23:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Alltså, jag tänker bara på att de har ju bott ihop i tjugo år, de har köpt allt gemensamt.
Och de skulle ju komma överens om hur de skulle dela på bohaget stod det i bodelningen.

Och inte tror jag att HD tog med sig hälften av alla verktyg. SD var ju den som fixade och donade, och kanske HD tog med sig några bra vertyg som hon behövde? Och sedan både åldras och slits verktyg, så inte är de värda så mycket om man ska börja typ värdera dom.

8000 kr, jag vet inte vad det täckte, men möbler och annat det var väl en annan summa där för dom.
Jag tänkte att det kanske var just verktygen och lite annat.
Från lös egendom och till tvättmaskin.

.. så var det en reflektion med i inlägget om HD rent teoretiskt sett kunnat plantera blod på den. Nåt du har tankar kring?
Jag skrev till dig:
Citat:
"HD beskriver "våldsamt sex" och "att oftast blev det så att hon blödde, för att det var så, gymnastik (..) ".

Hon säger i förhör att hon berättar det för TB.
HD lär väl mena SDs häktningsförhandling som var den 1 juni.

Relaterat till förundersökningsekretess så låter det märkligt att SDs advokat ombesörjer att HD får läsa häktningsförhandlingarna?
Är det "kutym" för att låna HDs egna ord?

"L: Mmh. Men vad är anledningen till att du berättar det här för TB.
HD: Därför att T är väldigt angelägen, hon vill veta allt vad vi vet och vad som händer och ... väldigt, alltså bryr sig och frågar vad har dom hittat, vad är det dom bygger saker på,
vad gör dom eeh alltså såhär.

Och jag berättar så sakligt det jag kan, vad jag har fått reda på via Stefans advokat. Stefan har själv inte kanske berättat så mycket men Stefans advokat, jag har fått läst häktningsförhandlingarna. Eeh aah. Så jag, jag har återberättat."

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Har du källa till detta? Jag har inte kollat upp den delen hittills:
Avel: "Tror det var Nötis som hänvisade till nån Brottsplats-sajt och att första Flashback-inlägg om försvunnen hittad person kom 15:40 eller när det var."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in