2021-09-15, 21:45
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Weinstein dömdes som serievåldtäktsman, och precis, ett stort svin. Lirar inte riktigt med anklagelserna mot Bali som är långt ifrån körd. Han gör grundjobbet nu och försvarar sig och attackerar. Redan nu sprids det intressanta uppgifter om vad det är för person som anmält samt vi har Balis syn på det hela. Borta är Metoo-tiden när folk tvingades till självmord.

Vi får se vilken vända det här tar, visar det sig att det finns bevis är det nog troligtvis så att han gjort detta vid fler tillfällen och med fler offer.

Det är först i efterhand vi vet det vi vet om weinstein de tidiga dagarna efter det första avslöjandet var de många som försvarade honom med.

Man tvingas inte till självmord. I Benny Lennartsson fall så kunde han inte leva med konsekvenserna av att det framkom att han inte var den hyvens PK vänster kille han ville visa upp sig som. Tragiskt men det var ändå hans val att ta livet av sig. Tror inte du behöver oroa dig för Bali han saknar nog det känslomässiga djupet.
Senast redigerad av MadBalt 2021-09-15 kl. 21:48.
Citera
2021-09-15, 21:45
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
Till en bostad hennes föräldrar betalade? Eller hur försörjer man sig som gymnasiestudent?

Ingen aning. Hon bor bland flerfamiljshusen på Stupvägen nere vid Helenelunds station i en liten etta.
Citera
2021-09-15, 21:46
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Så ge en källa på att han var hemma hos henne då

Ge källa du på att han inte var hemma hos henne?
Citera
2021-09-15, 21:47
Medlem
Om det stämmer att Hanfi Bali har gjort det han är anklagad för så tror jag att det har varit en sorts ventil för honom. Med att han alltid ska kommentera och tweeta allt som händer i världen så förstår jag att man till slut måste ventiler. Och då kan det ge i uttryck att man börja supa eller raggar på unga tjejer.

En annan sak. Det är typsikt iranier att prata om alla sina problem de har haft tidigare. Hanif går ut i Expressen och påminner oss om den systematiska misshandeln han utsattes för som barn, om hoten och trakasserierna. Allt detta är också skäl för att öppna ventlien och lätta på trycket. Man kan tolka det hela som ett erkännande då han vill att man ska känna empati och se grundorsakerna till det inträffade. Han kanske fortfarande har psykiska men från barndomen.

Obs! Han kan fortfarande vara oskyldig.
Senast redigerad av Slaskfarsan 2021-09-15 kl. 21:50.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Ge källa du på att han inte var hemma hos henne?
Nej den bivisbördan är faktiskt din
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Enligt ryktena AS, @an*stasiasofia @ana_st*s1a

*=a
Har aldrig hört talas om det namnet förut.
Citera
2021-09-15, 21:48
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Vi får se vilken vända det här tar, visar det sig att det finns bevis är det nog troligtvis så att han gjort detta vid fler tillfällen och med fler offer.

Det är först i efterhand vi vet det vi vet om weinstein de tidiga dagarna efter det första avslöjandet var de många som försvarade honom med.

Man tvingas inte till självmord. I Benny Lennartsson fall så kunde han inte leva med konsekvenserna av att det framkom att han inte var den hyvens PK vänster kille han ville visa upp sig som. Tragiskt men han det var ändå hans val att ta livet av sig. Tror inte du behöver oroa dig för Bali han saknar nog det känslomässiga djupet.

Nä, det var fånigt dramatiskt skrivet av mig. Lackade över att du drog upp Weinstein och så gör jag samma sak själv fast från andra hållet med självmord.
Citera
2021-09-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Absolut inte.

Förstås vet jag inte om hon talar sanning överhuvudtaget, men om det är så så kan jag mycket väl tänka mig att hon gjort närmanden (alltså stött på honom). Antingen rent sexuellt eller att hon var lite betuttad. HF kan blivit smickrad och lite tänd, och bett om bilder - något som hon dock nekat honom. Kanske ingen större grej för henne där och då, många tjejer som är aktiva på sociala medier vittnar om att de ofta får sådana förfrågningar.

Att han då eventuellt bett om bilder behöver alltså inte innebära att hennes intresse upphört. Tvärtom, går det möjligen ur hennes perspektiv att se som ett kvitto på han kände sig attraherad.

När han senare dock avvisade henne så är det möjligt att hon inte blev så jävla glad, och insåg att det var stört av honom att efterfråga sådana bilder. Hon kan ju också under perioden som förflutit mognat. Eller drivits av hämnd.

Oavsett vad, att/om han i ett läge visat att han saknat sexuellt intresse för henne, betyder inte att han vid en annan tidpunkt inte efterfrågat bilder.

Bali hävdar att han inte besvarade hennes närmanden genom att efterfråga bilder. Och att han dessutom kan bevisa det. Så han får väl visa partiet vad han svarade henne.

Innehåller loggarna det Bali påstår så visar det på att den unga tjejen, ej Bali, har svårt att respektera sexuella gränser.
Citera
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Se nedan, är mer intresserad av dessa ämnen

Vilka skäl? Är han inte bra för moderaterna? Före denna händelse, alltså

Känner du till några moderater som vill ha bort honom, alltså före denna händelse?

Bali gjorde väl bort sig rejält när han gjorde ner ikonen Bildt för en tid sedan? Bildt själv var (förstås) rejält upprörd, och Kristersson var öppet irriterad på Bali. Den senare kickades ju dessutom från partistyrelsen efter Bildt-skriverierna.
Bali är nog är ett större problem för sitt eget parti, än för sina politiska motståndare. Och många (de flesta?) av hans fans är nog devota SD-anhängare, som gillar Balis olika utfall.

Så, ja; jag är övertygad om att det finns moderater som vill bli av med Bali.
Senast redigerad av pestloppan 2021-09-15 kl. 22:27.
Citera
Medlem
gärningsmannens avatar
Intressant intervju med Hanifs sambo.
https://marcusoscarsson.se/hanif-balis-sambo-jag-vet-att-han-inte-har-gjort-det-jag-har-varit-med/
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Jag drar mig ut för ikväll men vill avsluta med säga att Bali antagligen inte har begått något brottsligt. Det vet han om och därför vill få det till en rättslig sak.

Han vill undvika moral och olämplighet diskussionen.

Att han går ut i media innan M intern utredning är klar eller att någon från partiledningen kommenterar visar på en spricka mellan han och partiets ledning. Dom är inte övertygade om hans oskuld.

Polisanmälan kommer läggas ner, men bevis på hans omoral och olämpligt kommer komma fram.

Godnatt alla Bali vänner och Bali hatare.
Citera
Medlem
Är hon fortfarande aktiv i Moderaterna? Tänker på att hon bashade Hanifs jobb och lön i nån tweet. Det känns ju som att hon kan ha vuxit ur MUf och bytt åsikt/umgänge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in