2021-09-15, 18:47
Medlem
Noterar att det grundlösa påståendet om att EBT gjort sig skyldig till urkundsförfalskning nu försvunnit från tråden. Kan vi då anse det styrkt att hon inte förfalskat kontrakt eller vad den användaren nu påstod? Lite osäker på vem det var som hävdade det, men då jag frågade efter källan så hävdade användaren att det var Esbjörn som sagt det i sin första tv-intervju. Om, och jag säger OM, Esbjörn verkligen sade det i rikstäckande tv så har EBT visat en ängels tålamod och förståelse då hon kunde ha anmält Esbjörn för grovt förtal direkt. Antingen så sade Esbjörn aldrig något sådant eller så har EBT visat storsint överseende med en pressad gammal man som var ovan vid media. Sade Esbjörn verkligen det? En länk i så fall.
2021-09-15, 19:11
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Att Ebba får sitta kvar är helt sjukt. Hon borde i allafall ha vett att ta timeout tills detta är över.
Varför ska Hon ta timeout nu. I oktober är rättegången, sedan är detta över! Återstår att se om pensionattanten försöker få till en förlikning innan rättegången, då hon borde inse att det är kört för henne, att få fastigheten.
2021-09-15, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Visst är det tragiskt när en användare på Flashback försöker dominera en tråd på det sätt som Krmkr försöker göra. Hen begär av andra något hen aldrig själv gör. Andra skall ta fram bevis, andra skall visa källor men själv kommer hen med påståenden och allmänt dravel som inte har med denna fastighetstvist att göra. Lagar och regler har inte denne person något till övers för. Inte heller bryr hen sig om det kaos på fastighetsmarknaden som en LEX Esbjörn skulle leda till. Det enda Krmkr önskar är att spy sitt hat mot en politiker.

Hen är inte ensam. Denna fastighetstvist är trådens ämne gör att blodet svallar för många. Det är dock beklämmande att endast den ena sidan, kärande sidan, kommer med vettiga och logiska argument medan Esbjörns gäng kommer med om men och kanske. Påhitt som hittas på efterhand och inte har sin grund i verkligheten. Vissa är så förblindade i sitt hat att de inte förstår att lagar och avtal skall upprätthållas.

Vissa dårar är inte heller läskunniga. Detta gäller även Esbjörns sk advokater. De påstår att NJA 2020 s. 470 ger Esbjörn rätt att häva köpet trots att grund saknas. NJA 2020 s. 470 föreskriver att grund krävs! De klarar inte av att läsas köpekontraktet som stipulerar att Esbjörn skall medverka till pantbrev. Att inte medverka vid överlåtelsen, vare sig vid likvidavräkning eller pantbrev, som båda föreskrivs i kontraktet, gör att köparen har rätt att hålla inne köpeskillingen. Dessa sk advokter är lika stora idioter som den förste, han våldsmannen.
Sjukt trött på folk som spyr ur sig skit och delar ut allehanda epitet i sin huvudsats, för att bisatsen sedan iklä sig offerkoftan för att de är så väldigt krränkta och upprörda över att andra är otrevliga för att de inte delar deras trångsynta, onyanserade och primitiva åsikter.

Alltså, om ni inte klarar av att ta emot lite skit själva kan ni inte gärna spy ur er så mycket själva. Konspirationer, smutskastning haglar från er - om riktiga människor, identifierade och namngivna - men när ni själva fått motstånd piper ni som ynkliga porslinsdockor och tycker att det är tragiskt att ni blir emotsagda.

Man up lite, och be gärna Ebba att grow a vagina, så att hon också klarar av att ta emot det hon spyr ut.

Annars blir ni lika patetiska när ni likt Ebba kastar skit på Esbjörns anhöriga och ombud och ena sidan, för att sedan bli griniga och kinkiga när man nämner Ebbas oanständighet och moral över att hon smutskastar, förtalar och kränker pandemirekommendationer för att hon åtrår ett hus och vill vinna fördelar i en affärstvist.

Det hela är inbäddat i ett sådant hyckleri så att man baxnar och får ta upp skämskudden för att stå ut.

Vi är olika personer med olika åsikter i den här tråden. Försök att stå ut med det. Vi är trots allt på yttrandefrihetens högborg och inte i era privata dagböcker.
2021-09-15, 19:46
Medlem
Citat:
Visst är det tragiskt när en användare på Flashback försöker dominera en tråd på det sätt som Krmkr försöker göra. Hen begär av andra något hen aldrig själv gör. Andra skall ta fram bevis, andra skall visa källor men själv kommer hen med påståenden och allmänt dravel som inte har med denna fastighetstvist att göra. Lagar och regler har inte denne person något till övers för. Inte heller bryr hen sig om det kaos på fastighetsmarknaden som en LEX Esbjörn skulle leda till. Det enda Krmkr önskar är att spy sitt hat mot en politiker.

Hen är inte ensam. Denna fastighetstvist är trådens ämne gör att blodet svallar för många. Det är dock beklämmande att endast den ena sidan, kärande sidan, kommer med vettiga och logiska argument medan Esbjörns gäng kommer med om men och kanske. Påhitt som hittas på efterhand och inte har sin grund i verkligheten. Vissa är så förblindade i sitt hat att de inte förstår att lagar och avtal skall upprätthållas.

Vissa dårar är inte heller läskunniga. Detta gäller även Esbjörns sk advokater. De påstår att NJA 2020 s. 470 ger Esbjörn rätt att häva köpet trots att grund saknas. NJA 2020 s. 470 föreskriver att grund krävs! De klarar inte av att läsas köpekontraktet som stipulerar att Esbjörn skall medverka till pantbrev. Att inte medverka vid överlåtelsen, vare sig vid likvidavräkning eller pantbrev, som båda föreskrivs i kontraktet, gör att köparen har rätt att hålla inne köpeskillingen. Dessa sk advokter är lika stora idioter som den förste, han våldsmannen.

Citat:
Du är ganska ny i tråden va? För jag kan lova dig att i denna tråd är det inte Krmkr som försöker styra tråden. Hen och alla andra som ifrågasätterbEnbas handlande är i minoritet. Att inte ha bevis för vad man säger är oxå något som ligger närmast till hand för så kallade Ebbaister. Mycket i denna soppa kan man inte veta något om. Men de som ifrågasätter Ebba brukar lyfta exempel på vad som tyder på det man tror. Detta görs sällan av Ebbaistsidan..
Jag trodde från början att Ebba skulle vinna. Med detta inte sagt att jag Stig på hennes sida. Jag har alltid tyckt att hon agerat moraliskt förkastligt. Dock börjar jag mer och mer luta åt att allt omkring henne är luftslott. Så varför inte detta oxå. När hon inte ens kan kasta fram en av de två värderingar hon påstår sig gjort så stärker det min tes. Det kallas att ändra sig när man får mera kunskap.

Att säga att Ebbaister tror gott är helt enkelt inte sant. Visst ni tror gott om Ebba. Men ni tror ont om alla kring Esbjörn. Nu kallar många människor för avskyvärda saker. Och ni fortsätter att kalla dem saker helt utan syfte eller mening.

Ni har önskat livet ur Esbjörn och ni har önskat att huset brinner. På vilka sätt är det gott?
Förtalet och samt se lögner och felaktigheter som Ebba ertappats med gör att hennes ord inte längre är lika mycket värda. Ebba hade räknat med att rätten skulle ta hennes ord som sanningar utan att behöva verifiera något av det hon säger. Så kommer det inte att bli nu.
Att Ebba får sitta kvar är helt sjukt. Hon borde i allafall ha vett att ta timeout tills detta är över.
Alldeles rätt!
Den i själ och hjärta grovt förtalbrottslingen Ebba Busch har inte i Sveriges riksdag att göra. Ebba-klanen försöker göra Marieberg till ett parallellsamhälle där lagförakt odlas mot Svea Rikes lag genom Ebbas Busch fulspel.
2021-09-15, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Sjukt trött på folk som spyr ur sig skit och delar ut allehanda epitet i sin huvudsats, för att bisatsen sedan iklä sig offerkoftan för att de är så väldigt krränkta och upprörda över att andra är otrevliga för att de inte delar deras trångsynta, onyanserade och primitiva åsikter.

Alltså, om ni inte klarar av att ta emot lite skit själva kan ni inte gärna spy ur er så mycket själva. Konspirationer, smutskastning haglar från er - om riktiga människor, identifierade och namngivna - men när ni själva fått motstånd piper ni som ynkliga porslinsdockor och tycker att det är tragiskt att ni blir emotsagda.

Man up lite, och be gärna Ebba att grow a vagina, så att hon också klarar av att ta emot det hon spyr ut.

Annars blir ni lika patetiska när ni likt Ebba kastar skit på Esbjörns anhöriga och ombud och ena sidan, för att sedan bli griniga och kinkiga när man nämner Ebbas oanständighet och moral över att hon smutskastar, förtalar och kränker pandemirekommendationer för att hon åtrår ett hus och vill vinna fördelar i en affärstvist.

Det hela är inbäddat i ett sådant hyckleri så att man baxnar och får ta upp skämskudden för att stå ut.

Vi är olika personer med olika åsikter i den här tråden. Försök att stå ut med det. Vi är trots allt på yttrandefrihetens högborg och inte i era privata dagböcker.
och du är själv jättebra på att ta kritik...?
Den där offerkoftan du dragit på dig verkar skava lite i armhålorna - kanske för att den inte passar riktigt så bra som du tror.

Det blir bara patetisk när du ska smutskastar Ebba till vilket pris som helst - trots att det inte finns något att anmärka på. Ännu värre är det du använder en äldre man som slagträ och tillskriver honom en massa egenskaper och sjukdomar han inte lider av - allt för att försöka ställa Ebba i dålig dager.
Dina juridiska kunskaper lyser också med sin frånvaro.
Ebba har inte gjort fel och Ensbjörn har inte rätt att häva kontraktet. Visst får han ångra sig - men det påverkar inte juridiken och det faktum att Ebba äger huset.
Det bästa du kan göra just nu är ett säga att du hade fel.
2021-09-15, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Varför försvarar du fantasifulla inlägg ifrån en hatpredikant om du inte ingår i hatgruppen?
Vilka är dina uppradade punkter finns med i ditt inlägg? Var är fakta om vad EB har gjort i ditt inlägg?

Det enda som jag ser är ditt helhjärtade stöd för hatpredikanten Robokop.
Jag talar endast för mig själv och ingen annan och står bara upp för det som jag själv skriver och inte overifierade rykten av vad jag skrivit. Det här borde inte vara svårt att förstå för någon som önskar en intellektuellt hederlig diskussion.
2021-09-15, 20:11
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
berätta. varför ska hon ta en paus- vad är det hon gjort?
Får man inte köpa hus som politiker enligt dig?
Varför skulle en partiledare inte få köpa hus, jag förstår inte.
Dock har Ebbas husköp inte gått riktigt friktionsfritt. Svaret nedan är till dig oxå.
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x
Varför ska Hon ta timeout nu. I oktober är rättegången, sedan är detta över! Återstår att se om pensionattanten försöker få till en förlikning innan rättegången, då hon borde inse att det är kört för henne, att få fastigheten.
Av flera skäl, hon har precis erkänt grovt förtal.vilket gör detta grova förtal ännu värre är att hon har förtalat en motparts juridiska ombud.
Det påverkar självklart att hon själv är dömd när jobbskapande hålla politiska debatter om exempelvis brott. Det blir exempelvis svårt för Ebba att driva vidare frågan om att instifta en ny lag angående påverkan av rättegångs process.

Det blir även svårt för henne att tala om hårdare straff för förtalsbrott på social media. När hon själv erkänner sig skyldig till ett brott för att sekunden senare ta tillbaks erkännandet. Det är farligt om en politiker inte längre kan driva frågor på grund av något i deras privatliv.

Att Ebba gjort bort sig varje gång förtalsdomen förts på tal är oxå något som talar för att hon bör avgå. Att säga ”Dom som vet, dom vet” är att ge både Steffo och tittarna fingret. För ska det finnas saker i Ebbas politik som skall vara exklusivt för Ebba och de andra som vet. Väldigt lite förtroende ingivande faktiskt.

När en journalist senare på dagen frågar om det, börjar Ebba yra om politiska belackare, att skänka pengar till hjälp organisation. Sedan konstaterar hon att nu har hon talat färdigt om detta och lämnat intervjun.

Mycket oproffsigt, både att tro att hennes förtalsdom och tvisten är färdig pratat om. Det är inte hon som bestämmer. Det är färdigt när omgivningen fått svar på alla sina frågor.

Vidare är hon part i en infekterad tvist. Som dessutom är pågående och riskerar att bli långdragen. Inte lämpligt för en politiker. I synnerhet inte som det har gått att hitta flera punkter där Ebba fart med osanning (hon säger att hon gjort 2 värderingar av huset, men har ingen att visa upp). Hon har oxå kommit med grundlösa anklagande mot personer. Det finns inget som säger att Majken har något ekonomiskt intresse av huset. Och Matz ska ärva det för att det ska finnas kvar i släkten en generation till. Det är inte ett ekonomiskt intresse.

Vidare har hon ett skadestånds anspråk på sig. Inte heller lämpligt för en politiker.

Ska jag fortsätta eller har jag förklarat min åsikt tillräckligt väl för att inte bli beskylld för att fabulera och hitta på?
2021-09-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Konstaterar att du och dina gelikar inte längre är intresserade av trådens ämne: Fastighetstvisten. Tydligen klarar ni, liksom Esbjörns sk advokater, inte av att inte gynna orätt med goda lagriktiga argument. Då tar Krmkr och hens anhang till sitt vanliga påhopp och allmänt dravel. Kom med fakta för en gångs skull. Jag vägrar sänka mig till er nivå!

Fastighetsöverlåtelser måste följa lag och rätt och inte påverkas av allmänt tyckande. jag hoppas verkligen att denna tvist går till beslut i domstol. All tillgänglig fakta (inte era påhittade tyckanden) ger köparen fastigheten. Läs inlagorna till tingsrätten och adekvata domar, dessa kan lätt hittas via Jordabalken. Prata också gärna med en mäklare och hör hur hen skulle reagera om en säljare skulle göra som Esbjörn. OBS lagen gäller lika för alla vare sig ni vill det eller inte.
2021-09-15, 20:17
Medlem
Citat:
Varför skulle en partiledare inte få köpa hus, jag förstår inte.
Dock har Ebbas husköp inte gått riktigt friktionsfritt. Svaret nedan är till dig oxå.
Av flera skäl, hon har precis erkänt grovt förtal.vilket gör detta grova förtal ännu värre är att hon har förtalat en motparts juridiska ombud.
Det påverkar självklart att hon själv är dömd när jobbskapande hålla politiska debatter om exempelvis brott. Det blir exempelvis svårt för Ebba att driva vidare frågan om att instifta en ny lag angående påverkan av rättegångs process.

Det blir även svårt för henne att tala om hårdare straff för förtalsbrott på social media. När hon själv erkänner sig skyldig till ett brott för att sekunden senare ta tillbaks erkännandet. Det är farligt om en politiker inte längre kan driva frågor på grund av något i deras privatliv.

Att Ebba gjort bort sig varje gång förtalsdomen förts på tal är oxå något som talar för att hon bör avgå. Att säga ”Dom som vet, dom vet” är att ge både Steffo och tittarna fingret. För ska det finnas saker i Ebbas politik som skall vara exklusivt för Ebba och de andra som vet. Väldigt lite förtroende ingivande faktiskt.

När en journalist senare på dagen frågar om det, börjar Ebba yra om politiska belackare, att skänka pengar till hjälp organisation. Sedan konstaterar hon att nu har hon talat färdigt om detta och lämnat intervjun.

Mycket oproffsigt, både att tro att hennes förtalsdom och tvisten är färdig pratat om. Det är inte hon som bestämmer. Det är färdigt när omgivningen fått svar på alla sina frågor.

Vidare är hon part i en infekterad tvist. Som dessutom är pågående och riskerar att bli långdragen. Inte lämpligt för en politiker. I synnerhet inte som det har gått att hitta flera punkter där Ebba fart med osanning (hon säger att hon gjort 2 värderingar av huset, men har ingen att visa upp). Hon har oxå kommit med grundlösa anklagande mot personer. Det finns inget som säger att Majken har något ekonomiskt intresse av huset. Och Matz ska ärva det för att det ska finnas kvar i släkten en generation till. Det är inte ett ekonomiskt intresse.

Vidare har hon ett skadestånds anspråk på sig. Inte heller lämpligt för en politiker.

Ska jag fortsätta eller har jag förklarat min åsikt tillräckligt väl för att inte bli beskylld för att fabulera och hitta på?
Du hävdar ju det... Ebba är partiledare - hon boede inte göra husaffärer som denna.
Det betyder för (nästan) alla andra det samma som att partiledare - åtminstone inom högerblocket - inte får köpa fastigheter. Frågan jag ställer är varför anser du det?
2021-09-15, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
och du är själv jättebra på att ta kritik...?
Den där offerkoftan du dragit på dig verkar skava lite i armhålorna - kanske för att den inte passar riktigt så bra som du tror.

Det blir bara patetisk när du ska smutskastar Ebba till vilket pris som helst - trots att det inte finns något att anmärka på. Ännu värre är det du använder en äldre man som slagträ och tillskriver honom en massa egenskaper och sjukdomar han inte lider av - allt för att försöka ställa Ebba i dålig dager.
Dina juridiska kunskaper lyser också med sin frånvaro.
Ebba har inte gjort fel och Ensbjörn har inte rätt att häva kontraktet. Visst får han ångra sig - men det påverkar inte juridiken och det faktum att Ebba äger huset.
Det bästa du kan göra just nu är ett säga att du hade fel.
Det finns mycket att kritisera Ebba för och det är verkligen inte felaktigt att yttra det. Det är istället vädigt rimligt i en demokrati att kritisera omoraliskt, manipulativt, psykopatoit, destruktivt och hycklande beteende, även om de råkar vara en politiker som utfört det.

Du måste söka dig till totalitära stater och rena diktaturer för att få medhåll i din uppfattning att landets ledare ska stå utom klander för vad de gör. I själva verket är det så att i ett demokratiskt land avkräver vi mer ansvar, ju mer makt personen har. Detta är något som Ebba och hennes blint lojala undersåtar aldrig lyckats greppa, varken de som underkastat sig religiösa ledare i sekter eller de som underkastat sig sina ledare i sekteristiska politiska partier.

Där finns inte utrymme för opposition och mothugg, utan ses som förräderi mot ledaren/överprästinnan, något inte minst Adaktusson beklagat under Ebbas tid som partiledare.

Det är i skuggan av detta inte svårt att förstå med vilken bestörtning som Ebba reagerade, när allt inte gick hennes väg i föreliggande affär. Hon tog i från topp till tå och söndrade och härskade så att det stod härliga till. Det sorgliga är att hennes egen narcissistiska och psykopatoida sida gjorde att hon inte tog det lugnare eftersom hon sannolikt hade fått detnsom hon ville ändå. Men vreden tog över där smutskastning gjorde att hon skördade oskyldiga offer, såväl aktuella som de från långt tillbaks I tiden. Men det får det vara värt tyckte Ebba, trots alla negativa konsekvenser det fått för henne och andra. Hon måste ju hämnas på så många som möjligt och avskräcka människor framåt, så att de aldrig vågar sätta sig upp mot henne igen.

Japp, Ebba skulle mycket väl kunna kvala in som psykopat. Det har den här affären bevisat för oss.
2021-09-15, 20:31
Bannlyst
Citat:
Konstaterar att du och dina gelikar inte längre är intresserade av trådens ämne: Fastighetstvisten. Tydligen klarar ni, liksom Esbjörns sk advokater, inte av att inte gynna orätt med goda lagriktiga argument. Då tar Krmkr och hens anhang till sitt vanliga påhopp och allmänt dravel. Kom med fakta för en gångs skull. Jag vägrar sänka mig till er nivå!

Fastighetsöverlåtelser måste följa lag och rätt och inte påverkas av allmänt tyckande. jag hoppas verkligen att denna tvist går till beslut i domstol. All tillgänglig fakta (inte era påhittade tyckanden) ger köparen fastigheten. Läs inlagorna till tingsrätten och adekvata domar, dessa kan lätt hittas via Jordabalken. Prata också gärna med en mäklare och hör hur hen skulle reagera om en säljare skulle göra som Esbjörn. OBS lagen gäller lika för alla vare sig ni vill det eller inte.
De som tror att denna fastighetsaffär och alla turer kring den är strikt juridiska, har varken hjärta eller hjärna. Om inte annat borde alla negativa följder den fått för Ebba, men också för alla oskyldiga offer hon skördat, fått er att komma till insikt om detta.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-15 kl. 20:45.
2021-09-15, 20:42
Medlem
Den i själ och hjärta grovt förtalbrottslingen Ebba Busch har inte i Sveriges riksdag att göra. Den månghövdade familjeklanen Busch försöker göra Marieberg till ett parallellsamhälle där lagförakt mot Svea Rikes lag uppmuntras genom ledarens Ebbas Busch kriminalitet och där äldre, svaga och egna personer som Esbjörn (som är religöst otrogna)ska sparkas ut från den framgångsteologiska, religöst kliniskt rena utopin Marieberg.

Edit: Tack krmkr, vresrosen, MarryBlunt, DoraF mf för att ni för in såväl intelligens och humanism, empati i tråden.
Senast redigerad av 90510 2021-09-15 kl. 20:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in