Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
berätta. varför ska hon ta en paus- vad är det hon gjort?
Får man inte köpa hus som politiker enligt dig?
Varför skulle en partiledare inte få köpa hus, jag förstår inte.
Dock har Ebbas husköp inte gått riktigt friktionsfritt. Svaret nedan är till dig oxå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lejon-x
Varför ska Hon ta timeout nu. I oktober är rättegången, sedan är detta över! Återstår att se om pensionattanten försöker få till en förlikning innan rättegången, då hon borde inse att det är kört för henne, att få fastigheten.
Av flera skäl, hon har precis erkänt grovt förtal.vilket gör detta grova förtal ännu värre är att hon har förtalat en motparts juridiska ombud.
Det påverkar självklart att hon själv är dömd när jobbskapande hålla politiska debatter om exempelvis brott. Det blir exempelvis svårt för Ebba att driva vidare frågan om att instifta en ny lag angående påverkan av rättegångs process.
Det blir även svårt för henne att tala om hårdare straff för förtalsbrott på social media. När hon själv erkänner sig skyldig till ett brott för att sekunden senare ta tillbaks erkännandet. Det är farligt om en politiker inte längre kan driva frågor på grund av något i deras privatliv.
Att Ebba gjort bort sig varje gång förtalsdomen förts på tal är oxå något som talar för att hon bör avgå. Att säga ”Dom som vet, dom vet” är att ge både Steffo och tittarna fingret. För ska det finnas saker i Ebbas politik som skall vara exklusivt för Ebba och de andra som vet. Väldigt lite förtroende ingivande faktiskt.
När en journalist senare på dagen frågar om det, börjar Ebba yra om politiska belackare, att skänka pengar till hjälp organisation. Sedan konstaterar hon att nu har hon talat färdigt om detta och lämnat intervjun.
Mycket oproffsigt, både att tro att hennes förtalsdom och tvisten är färdig pratat om. Det är inte hon som bestämmer. Det är färdigt när omgivningen fått svar på alla sina frågor.
Vidare är hon part i en infekterad tvist. Som dessutom är pågående och riskerar att bli långdragen. Inte lämpligt för en politiker. I synnerhet inte som det har gått att hitta flera punkter där Ebba fart med osanning (hon säger att hon gjort 2 värderingar av huset, men har ingen att visa upp). Hon har oxå kommit med grundlösa anklagande mot personer. Det finns inget som säger att Majken har något ekonomiskt intresse av huset. Och Matz ska ärva det för att det ska finnas kvar i släkten en generation till. Det är inte ett ekonomiskt intresse.
Vidare har hon ett skadestånds anspråk på sig. Inte heller lämpligt för en politiker.
Ska jag fortsätta eller har jag förklarat min åsikt tillräckligt väl för att inte bli beskylld för att fabulera och hitta på?