2021-09-15, 20:06
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
"Uppgifter till Aktuellt Fokus" kan lika gärna ett betyda ett av Bajs-Kims tillfälliga infall.

Jag tänker också att AB eller Expressen nog skulle ha uppdateret om en polisanmälan, om påståendet var riktigt... ?
Citera
2021-09-15, 20:06
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Och om anklagelsen kommer från en anonym källa och inte tjejen själv så finns ingen att döma.

Anonyma anklagelser är svineri.
Men har du ingen koll alls?
Du får nog läsa på lite.
Citera
2021-09-15, 20:07
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogssorken
Om det fanns ett uns sanning i det hela så hade de kunnat polisanmäla på en gång och HB hade varit rökt. Nu väntar man istället tills det är dags för moderaternas nomineringar. Synnerligen misstänksamt.

Tänker så med, väldigt lägligt samt ingen polisanmälan. Att de som anklagade han stängde ner sig överallt sekunden efter Hanifs inlägg är också talande.

Han har intervjuats i expressen nu med sin sambo. Hon har hela tiden sett och läst konversationerna. Jag är ytterst tveksam om hon skulle gå vidare med att gifta sig med honom om han verkligen gjort det han anklagas för.

Till er alla haters: Ja såklart kan han ha ljugit o spelat allt bakom hennes rygg. Men jag tror sannolikheten inte är speciellt stor för det.
Citera
2021-09-15, 20:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Jag tänker också att AB eller Expressen nog skulle ha uppdateret om en polisanmälan, om påståendet var riktigt... ?

SvD har också skrivit om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbobuss
” När det framkom att personen i fråga ville ha en annan relation borde jag avslutat konversationen direkt. När påstötningarna blev mer explicita gjorde jag det däremot klart att något annat än en vänskapsrelation där jag agerat som mentor inte kunde bli aktuell.” - Hanif Bali, 2021.

Postar inte hela citatet då det redan finns 10-15 kommentarer där det finns citerat i sin helhet.

Ja det är väl det normala förfarandet? Man säger nej/försöker styra över ämnet på annat och låtsas som ingenting?

Det är så världen fungerar. Tonårstjejer blir ofta kära i "idoler".

Vad som sen egentligen hänt här i detta fall vet jag inget om då jag inte sett några bevis. Men du verkar ju sitta på en hel drös med bevis!? Så du har nog rätt.. Det är bara för dig att langa fram bevisen!
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dastes
Vill du ha de här rättsprocesserna i media under ett helt valår?
Se nedan, är mer intresserad av dessa ämnen
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Partiet vill nog ha honom kvar, men utan något större inflytande. Däremot kanske det finns enskilda partister som vill ha bort honom av mer personliga skäl.
Vilka skäl? Är han inte bra för moderaterna? Före denna händelse, alltså
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Jag är inget större fan av H Bali, men här är jag tämligen övertygad om att han är utsatt för en intern komplott. Det finns nog gott om moderater som vill bli av med Bali!
Känner du till några moderater som vill ha bort honom, alltså före denna händelse?
Citera
2021-09-15, 20:09
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Och om anklagelsen kommer från en anonym källa och inte tjejen själv så finns ingen att döma.

Anonyma anklagelser är svineri.
Då framgår det att det är från en anonym källa. Folk får värdera det själva. Jag tar inte anonyma källor lika seriöst som en namngiven. Gör du?

I detta fallet har mig veterligen ingen anonym källa riktat några anklagelser. Bara informerat om att en ledamot utreds. Media har inte publicerat några namn innan Bali själv gick ut med att det var han som avsågs. Är det svineri?
Citera
2021-09-15, 20:10
Medlem
Citat:
Det blir ingen rättsprocess i ett år. Polisen kommer att höra honom och om han kan förklara allt på ett trovärdigt sätt så läggs utredningen ner.

Är han däremot skyldig så kommer han att avgå långt innan det blir rättegång och dom.

Om han inte avgått redan inom en vecka så gissar jag att han är oskyldig.
Citera
2021-09-15, 20:10
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, personen finns på riktigt. Det tog mig si sådär 20 sekunder att söka fram vad hon heter i efternamn, vilket alltså inte är Verdun. Hur trovärdig hon är har jag dock ingen som helst aning om.

Ok tycker ändå det är lite skumt att man i denna nyheter idag artikel ger hennes namn som Therese Verdun om hon heter något annat. Men såklart man kan söka på bilden m man vill.

https://nyheteridag.se/iryna-nobbades-av-regeringen-da-startade-therese-en-insamling-responsen-har-varit-fantastisk/
Citera
2021-09-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit

Dom är ofta lite långsammare. Tog ett bra tag innan denna nyhet ens nådde fram till AB/EX.

Jag tycker Bali är vettig. Dock har jag ingen aning om han är skyldig/oskyldig. Dock verkar många i denna tråd sitta på otvetydiga bevis som de håller för sig själva!
Citera
2021-09-15, 20:11
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Dessa anklagelser kommer blrja trilla in från och med nu mot högerpolitiker.
Citera
2021-09-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det har antagligen redan skett till moderaterna som inte har offentliggjort sin utredning än.

Tveksamt om partiet dragit igång en sån stor cirkus om det bara var utsagor utan bevis från en tjej. Särskilt som de valde att inte gå vidare med en anmälan från en annan tjej.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fast VILL Moderaterna verkligen få bort HB från partiet?

Moderaterna är ett helt parti. Det finns givetvis lika många fallanger inom M som hos sossarna. Plus han upptar en riksdagsstol, klart det finns de som vill komma åt den med inom partiet.

Som heltidspolitiker får man fiender blott av att man existerar, så även om styrande toppskiktet inte vill honom illa, så betyder inte det att det inte finns de inom partiet som vill honom illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in