2021-09-15, 19:56
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det är långa knivar i mörkret bakom de moderata draperierna.

O hela partiet stinker allt mer.

Men Hanif har varit extremt korkad. Efter Meetoo så vet alla att man håller gott avstånd till kvinnor på alla sätt.
Citera
2021-09-15, 19:57
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det är just detta som är fel. De som anklagat honom felaktigt, om de gjort det, bör få ett lika hårt straff som brottet de anklagar för.
Det är olagligt. Falsk tillvitelse kallas det för. Dock är straffskalan inte satt enligt öga för ögaprincipen.

Om någon falskanmäler en annan så ska de ha straff. Sen kan vi såklart spekulera i om tjejen ljuger. Eller inte enligt dig. Då måste hon dömas för falsk tillvitelse innan man får ha en åsikt…
Citera
2021-09-15, 19:59
Medlem
Skogssorkens avatar
Om det fanns ett uns sanning i det hela så hade de kunnat polisanmäla på en gång och HB hade varit rökt. Nu väntar man istället tills det är dags för moderaternas nomineringar. Synnerligen misstänksamt.
Citera
2021-09-15, 20:01
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jo men jag skulle vilja ha pratat med honom innan

Jag fattar att man vill ha koll på vilka ens barn har kontakt med på internet, det vill jag också. Men det blir orimligt att HB ska informera alla vårdnadshavare till de fanboys (och enstaka girls) som kontaktar honom.

Han lever ju på internet och gör inget annat än att gagga med folk där. Vad deras föräldrar tycker om det är liksom inte hans problem.

Sen kan man absolut diskutera hur han borde agerat (eller inte agerat) gentemot vårdnadshavarna om det kommer skamliga förslag och bilder. Min magkänsla säger att han borde kontaktat föräldrarna i det skedet men jag vet för alldeles för lite detaljer och det kan finnas goda skäl att göra på både det ena och det andra viset.
Citera
2021-09-15, 20:02
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Sa du samma om Breivik när han togs på bar gärning?

Jag tror Bali är oskyldig.

Jag tror Soran Ismael är oskyldig- not.
Citera
2021-09-15, 20:03
Medlem
Oavsett är det ett imponerande drag av de som planerat det hela. Well played! Kanske är HB oskyldig, men kan han resa sig efter en sån här smäll? Vad säger hans nya familj? Vill de leva med risken för mer sånt här? Vad säger partiet? Vill de ha honom som en evig albatross omkring sin hals? Vad säger han själv?

Sover han hemma i natt? Man är nyfiken
Citera
2021-09-15, 20:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogssorken
Om det fanns ett uns sanning i det hela så hade de kunnat polisanmäla på en gång och HB hade varit rökt. Nu väntar man istället tills det är dags för moderaternas nomineringar. Synnerligen misstänksamt.
Fast VILL Moderaterna verkligen få bort HB från partiet?
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Jag fattar att man vill ha koll på vilka ens barn har kontakt med på internet, det vill jag också. Men det blir orimligt att HB ska informera alla vårdnadshavare till de fanboys (och enstaka girls) som kontaktar honom.

Han lever ju på internet och gör inget annat än att gagga med folk där. Vad deras föräldrar tycker om det är liksom inte hans problem.

Sen kan man absolut diskutera hur han borde agerat (eller inte agerat) gentemot vårdnadshavarna om det kommer skamliga förslag och bilder. Min magkänsla säger att han borde kontaktat föräldrarna i det skedet men jag vet för alldeles för lite detaljer och det kan finnas goda skäl att göra på både det ena och det andra viset.
Fast det vore vara hans problem att undra vad föräldrarna tycker som riksdagsledamot.
Det är ingen Svensson som helst.
Och han själv borde ju tänka att 15-åringen förmodligen tycker detta i häftigt och berättar för kamrater och då är snacket igång vad han sysslar med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Det är olagligt. Falsk tillvitelse kallas det för. Dock är straffskalan inte satt enligt öga för ögaprincipen.

Om någon falskanmäler en annan så ska de ha straff. Sen kan vi såklart spekulera i om tjejen ljuger. Eller inte enligt dig. Då måste hon dömas för falsk tillvitelse innan man får ha en åsikt…

Och om anklagelsen kommer från en anonym källa och inte tjejen själv så finns ingen att döma.

Anonyma anklagelser är svineri.
Citera
2021-09-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vill du ha de här rättsprocesserna i media under ett helt valår?
Citera
2021-09-15, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogssorken
HB är nog både rökt stekt och friterad som politiker nu. Iaf hos något någorlunda seriöst parti! Men det är klart att SD tar nog emot rasosten med öppna armar.
HBs bortförklaringar är förövrigt sanslöst taffliga.
Citera
2021-09-15, 20:06
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Partiet vill nog ha honom kvar, men utan något större inflytande. Däremot kanske det finns enskilda partister som vill ha bort honom av mer personliga skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in